صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده :




 اخبار سیاسی - صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده

در حالی که صفار هرندی مدعی شده است «در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و به تذکر و اخطار بسنده می شد»، شواهد نشان می‌دهد که «در دوره احمدی‌نژاد مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.»

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: دغدغه ها و نگرانی های مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی باید از سوی مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور جدی گرفته شود و در این ارتباط هیچ مسامحه ای قابل گذشت نیست.

 ˈمحمدحسین صفار هرندیˈ عصر روز یکشنبه در همایش ˈبازیگران عرصه فرهنگ و اقتصادˈ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری درخصوص مهندسی فرهنگی که در سال 1382 مطرح کردند، افزود: در همان دوران برخی در شورای انقلاب فرهنگی بدون توجه به روح موضوعˈ مهندسی فرهنگیˈ مسایل حاشیه ای را مطرح کردند و از کنار دغدغه های ایشان به راحتی گذشتند.

وی گفت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم موضوع ˈمهندسی فرهنگیˈ جامعه مورد توجه جدی قرار گرفت و هم اکنون این مقوله مهم دارای چشم انداز و برنامه درازمدت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت کشور، فرهنگ است و بی توجهی به آن ، کشور را با خسارت های جبران ناپذیری رو به رو می کند اظهار داشت: فعالیت فرهنگی دیربازده و غیرمحسوس است ولی در عین حال ثبات در حوزه فرهنگی امری لازم است و نباید با جابجایی دولت ها، روند فرهنگی کشور دچار خدشه و نابسامانی بشود.

صفارهرندی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و گروه ها و عناصر ضدانقلاب و معاند پس از چند دهه ستیز با نظام اسلامی، به نتیجه دلخواه که همان ساقط کردن این نظام بود نرسیدند و مبارزه نرم و آرام را در پیش گرفته اند افزود: از سالها پیش هجمه فرهنگی به اعتقادات و ارزش های اسلامی و انقلابی همچون ˈاستقلال طلبیˈ در دستور کار بدخواهان نظام اسلامی قرار گرفته است و همچنان با این حربه ظریف ولی کارساز و موثر به جنگ با نظام و اعتقادات مردم مشغول هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به عناصری که اصولاˈ اعتقادی به مبانی نظام و ارزش های اسلامی ندارند اجازه داد با سوء استفاده از آزادی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم رنگ و کمک اثر جلوه دهندˈ افزود: در این ارتباط همه ما مسوول هستیم و نقش جوانان مومن و دانشجویان متدین و معتقد قطعاˈ در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان تاثیر گذار است.

به گزارش ایرنا،صفارهرندی با اشاره به اینکه دانشجویان ما قشری حق پذیر، آرمان گرا و معتقد به مبانی و ارزش های اصیل اسلامی و ملی هستند افزود: دانشگاهها از جمله اهدافی است که دشمنان روی آن حساب باز کرده اند از این رو دانشجویان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند عناصر بدخواه و ناسازگار با نظام اسلامی در این جایگاه بسیار مهم نفوذ کنند و تیشه به ریشه نظام و کشور بزنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه کارها و فعالیت های فرهنگی دولت های نهم و دهم با دوره های پیش از آن اظهار داشت: در این دوره کارهای خوبی و ماندگاری انجام شد؛ کار در حوزه انتشار کتاب، نوسازی فضای سینماها، مباحث قرآنی و ترویج مبانی و ارزش های اسلامی از جمله کارهای برجسته دولت های نهم و دهم بود.

صفار هرندی در ادامه افزود: در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و با وجود انتشار مطالب خلاف واقع و کاریکاتور توهین آمیز به شخص دوم کشور، به تذکر و اخطار بسنده می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با تاکید بر اینکه نباید جلوی آزادی بیان که حق شهروندان است گرفته شود افزود: مقوله آزادی بیان در همه کشورهای قیود و خطوط قرمزی دارد و نباید از آن این خطوط عبور کرد.
 
به گزارش خرداد، اظهارات صفار هرندی درباره آزادی بیان در دولت‌های نهم و دهم و عدم برخورد با مطبوعات در حالی است که در دوره احمدی‌نژاد اگر چه گفته شد که «از هیچ روزنامه‌ای شکایت نمی‌کنیم و حتی شکایات دولتی را پس می‌گیریم» اما نه تنها چنین نشد بلکه مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.

 

با منتقدان برخوردهای سختی صورت می‌گرفت و سعی می‌شد تا آن‌ها به‌نحوی دست از نقد کشیده و از این عرصه کنار گذاشته شوند. در کل سیاست و نگاه مسئولان این دوره در حوزه مطبوعات و برخورد با منتقدان، مطلوب نبوده است. جدول زیر نشان‌دهنده وضعیت مطبوعات و رویکرد مسئولان به این حوزه در دولت‌های نهم و دهم است که جناب آقای صفار هرندی مدعی شده هیچ نشریه‌ای توقیف نشده است.

روزنامه های توقیف شده در دولت روحانی , روزنامه قانون توقیف شد , توقیف روزنامه در دوران روحانی

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو : صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده