صدور غیرقانونی پروانه‌ شهرک زیتون : رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پروانه‌ای که ...


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پروانه‌ای که برای شهرک زیتون صادر شده، منطبق با موازین قانونی نبوده است ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش "دفاع از حق؛ از جبهه تا محکمه" درباره مصوباتی که دیوان عدالت اداری ابطال می‌کند، گفت: دیوان عدالت اداری ماهانه 10 هزار پرونده را بررسی می‌کند. یک سری دستورالعمل‌هایی که در هیات دولت مصوب می‌شود و نیز مصوبات شورای اسلامی برخی شهرها از جمله مصوباتی است که دیوان عدالت اداری آن را ابطال می‌کند و از نظر قانونی مصوبه‌ای که باطل می‌شود دستگاه‌های ذیربط نباید دوباره آن را تصویب کنند در این صورت ما مکلف به ابطال آن هستیم.

وی گفت: در 6 ماهه گذشته سال جاری همانند سال گذشته در برخی ماه‌ها شاهد کاهش و در برخی ماه‌های دیگر شاهد افزایش ابطال برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما مصوبه‌ای را که مربوط به دادن حق فنی به داروخانه‌ها بود را ابطال کردیم، ولی وزیر بهداشت دوباره آن بخشنامه را صادر کردند و در این موضوع حق فنی داروخانه‌ها را تجویز کرده‌ است که ما از وزیر بهداشت دعوت کردیم تا جلسه‌ای در این زمینه داشته باشیم و موضوع را حل کنیم.

وی درباره برخی از تجمعات در مقابل شهرک زیتون نیز گفت: پروانه‌ای که برای این شهرک صادر شده منطبق با موازین قانونی نبوده است و ما از شهرداری خواسته‌ایم تا موضوع را حل و فصل کند زیرا این پرونده فقط با شکایت حل نمی‌شود.

منتظری افزود: مشابه پرونده شهرک زیتون نیز در خارج از محدوده تهران را داشته‌ایم که باید آن را حل و فصل کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری درباره فردی که تعبیر نامناسبی از دفاع مقدس کرده است، گفت: این فرد هنرمندی بوده که در آمریکا فعالیت داشته است.


ویدیو : صدور غیرقانونی پروانه‌ شهرک زیتون