شیک کردن مشاغل در ایران! : علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون درباره ...


علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون درباره طرح پیشنهادی رئیس جمهور برای تغییر عناوین برخی مشاغل و "شیک" کردن آنها اظهار داشت: اکنون باید دید چه تعداد از جویندگان کار از عناوین شغلی خود احساس رضایت دارند، یا به لحاظ فرهنگی آمادگی این را دارند که در جامعه شغلشان مطرح شود. خبرگزاری تسنیم: علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون درباره طرح پیشنهادی رئیس جمهور برای تغییر عناوین برخی مشاغل و "شیک" کردن آنها اظهار داشت: اکنون باید دید چه تعداد از جویندگان کار از عناوین شغلی خود احساس رضایت دارند، یا به لحاظ فرهنگی آمادگی این را دارند که در جامعه شغلشان مطرح شود.

 وی ادامه داد: در قانون کار عبارت" کارگر" بیان شده است و در قانون تامین اجتماعی عبارت" بیمه شده" آورده است. وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم مطابق این قانون دیگر به یک خلبان هم خلبان گفته نمی‌شود بلکه کارگر خطاب می‌شود.

لبافی با تاکید بر اینکه ذکر عناوینی مانند کارگر ساده برای افراد تحصیل کرده دور از انتظار تلقی می‌شود یادآور شد:آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که همه مشاغل همچون دکتر، خلبان، دندانپزشک و نظایر آن طبق تعریف قانون کار، کارگر تلقی می‌شوند.

 معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون با تاکید بر اینکه کارگری شغل شریفی است اما از لحاظ عرفی بهتر است عناوین شیک تر شود افزود:اکثریت جامعه تصور می‌کنند که کارگر با بیل و کلنگ سر و کار دارد به همین دلیل شیک کردن عناوین ضروری است.

لبافی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی تسهیلات مشاغل خانگی خرج عمل زیبایی صورت و نیز جراحی‌های نظایر آن می‌شود، بیان داشت: بحث نظارت یکی از مهمترین موضوعات در زمینه پرداخت تسهیلات به اشتغال است که همیشه مدنظر بوده و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این موضوع نیز بسیار درست است و باید از طریق دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود .


ویدیو : شیک کردن مشاغل در ایران!