شگفت زدگی توریست های غربی پس از سفر به ایران : آیا این ایده خوبی است که تعطیلات‌ ...



توریست در ایران , نظر توریست ها در مورد ایران , ایران توریست

آیا این ایده خوبی است که تعطیلات‌ را ایران بگذرانیم؟ از نظر مقامات فرانسوی که این مقصد را به توریست‌ها توصیه نمی کنند، پاسخ منفی است. با این حال، ایران از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور در ژوئن ۲۰۱۳، درهای خود را به روی توریست‌های غربی گشوده و درهمین راستا روز به روز به تعداد توریست‌های فرانسوی افزوده می شود: کشف سرزمینی که پر از زیبایی است.

فیگارو نوشت: آیا این ایده خوبی است که تعطیلات‌ را ایران بگذرانیم؟ از نظر مقامات فرانسوی که این مقصد را به توریست‌ها توصیه نمی کنند، پاسخ منفی است. با این حال، ایران از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور در ژوئن ۲۰۱۳، درهای خود را به روی توریست‌های غربی گشوده و درهمین راستا روز به روز به تعداد توریست‌های فرانسوی افزوده می شود: کشف سرزمینی که پر از زیبایی است.

به گزارش  «تیک»، چند روز پیش گزارشی در همین زمینه از شبکه "France Ô" پخش شد. ویژگی خاص این گزارش این بود که ایران را از دید چندین فرانسوی که به این کشور سفر کرده اند نشان می داد؛ گروهی توریست که تمایل بسیاری به دیدن گنجینه های باستان شناسی سرزمین پارس دارند و درعین حال می خواهند با مردمی که شناخت کمی از آنها وجود دارد آشنا و هم‌کلام شوند.

افزایش ۴۰ درصدی تعداد توریست‌ها
مسافران از مهمان نوازی گرم مردم ایران متعجب شده اند. شهر باستانی تخت جمشید که در قرن ششم قبل از میلاد ساخته و توسط اسکندر به آتش کشیده شد، تحسین بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد. عظمت این بنا نه تنها هموطنان ما، بلکه توریست‌های انگلیسی، ایتالیایی، و چینی را نیز شگفت‌زده کرده. تعجبی ندارد که از دو سال پیش تاکنون تعداد توریست‌های خارجی ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

دیدار بعدی با دو مسؤول فرانسوی یک آژانس مسافرتی است که تلاش می کنند بهترین مراکز دیدنی این کشور را بیابند و به مشتریان خود پیشنهاد دهند. این کارشناسان صنعت توریسم می‌گویند که از کیفیت زیرساخت‌های هتل‌های ایران متعجب گشته‌اند. آنها شیفته کاروانسرایی شده‌اند که به یک هتل بسیار زیبا تبدیل شده. همچنین در نزدیکی شیراز، روستایی درحال بازسازی است که قرار است پذیرای توریست های خارجی در نزد ساکنان روستا باشد؛ مقصدی بکر در بطن سرزمین پارس که می تواند توریست‌های علاقه مند به این سرزمین را باز هم شگفت‌زده‌تر سازد. 

 

 اخبار اجتماعی  -  تیک 


ویدیو : شگفت زدگی توریست های غربی پس از سفر به ایران