شگفت انگیزترین پروانه های دنیا +عکس : پروانه ها از جمله زیباترین حشرات در دنیا ...



پروانه ها از جمله زیباترین حشرات در دنیا هستند و همیشه از آن ها به عنوان نمادی از زیبایی طبیعت یاد می شود. این پروانه ها هرکدام از گونه های مختلف هستند و زیبایی های منحصر به فردی نیز دارند.

هر گونه از پروانه های دارای ویژگی های خاصی که به آن یک زیبایی منحصر به فرد را می بخشد. این پروانه با اینکه عمر خیلی طولانی ندارند اما در همان مدت کوتاه زیبایی وصف ناپذیری را به طبیعت می بخشند.

شگفت انگیزترین عجایب دنیا , 10 بنای شگفت انگیز خشتی دنیا , شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری جهان

پروانه شیشه ای

یکی از زیباترین پروانه های دنیا پروانه شیشه ای است. این پروانه بال های بسیار نازکی دارد و البته جنس بال هایش به گونه ای است که می توان پشت آن را مشاهده کرد. این پروانه با نام "Greta Oto" شناخته می شود و همچنین محل اصلی زندگی آن نیز در مکزیک و آمریکای مرکزی است.

شگفت انگیزترین عکس های طبیعت , زیباترین رستوران در ایتالیا و شگفت انگیزترین رستوران غاری عجیب , چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا

پروانه برگ خشک

یکی از شگفت انگیزترین پروانه های دنیا را می توان پروانه برگ خشک دانست. این پروانه بال هایی کاملا شبیه برگ های مرده و خشک شده دارد که به عنوان نوعی استتار نیز برای آن استفاده می شود. البته برخی از گونه های این پروانه بال هایی به مانند برگ های زنده و سبز دارند. این پروانه های برگی در گینه، جنوب اسیا و هند بسیار دیده شده اند.

دنیا شگفت انگیز معادن , زیباترین رستوران در ایتالیا و شگفت انگیزترین رستوران , زیباترین و شگفت انگیزترین روستاهای اروپا

پروانه 88

شاید اسم این پروانه بسیار عجیب باشد اما دلیل اصلی این نام گذاری خطوط روی بال این پروانه است. این پروانه بالی کرم رنگ با خطوط دایره ای مانند دارد که البته در میان آن ها می توانید عدد 88 را مشاهده کنید. این پروانه بیشتر در برزیل دیده شده است و اسم علمی آن "Diaethria neglecta" است.

هیجان انگیزترین کارهای دنیا , 35 جاده شگفت انگیز و زیبای دنیا , خوشگل ترین پروانه های دنیا

پروانه جغدی

یکی از بزرگترین و البته زیباترین پروانه های دنیا پروانه"جغد بزرگ" یا ساده تر آن " جغدی" است. این پروانه دارای بال های بسیار بزرگی است که بر روی آن ها نمایی از چشمان یک جغد حک شده است. این پروانه توانایی پرواز زیادی ندارد چراکه بزرگی بالهایش اجازه به او نمی دهد. ولی این بال های جغد گونه یکی از رازهای زنده مانده و استتار او در طبیعت آمریکای جنوبی است.

آشنایی با جشنواره‌ های شگفت انگیز دنیا , جشنواره‌ شگفت انگیز دنیا , شگفت انگیزترین حیوانات تاپ که تنها در آفریقا یافت می شوند

پروانه سبز

"پروانه سبز" یکی از پروانه های نادر در دنیا است که بیشتر در شرق آسیا می توان آن را پیدا کرد و همچنین دارای دو بال بالایی و زیرین است. این پروانه می تواند به راحتی روی برگ های سبز استتار کند و البته دوباله بودن آن در هنگام پرواز نیز او کمک به سزایی می کند. نام علمی این پروانه "Papilio palinurus" است.

شگفت انگیزترین انسان های جهان , 15 جشنواره‌ شگفت انگیز دنیا را بشناسید , شگفت انگیز ترین مکانهای دنیا در فصل پاییز

پروانه گورخری

یکی از پروانه های بسیار پرجمعیت دنیا است و می توانید آن را در هر نقطه ای پیدا کنید. مهمترین گونه آن ها بال های مشکی بلندی دارند که با خط های زرد مانند گورخر حکاکی شده اند. این پروانه در دهه 90 میلادی به عنوان یکی از زیباترین حشرات دهه انتخاب شده است و تحقیقات زیادی روی زندگی آن انجام شده است.

منبع:yjc.ir


ویدیو : شگفت انگیزترین پروانه های دنیا +عکس