شکلات یک "اَبَرغذا" است :           دانشمندان به تازگی موضوعی را کشف کرده اند ...



 

 

 

شکلات , شکلات تلخ , شکلات مرداس

 

 

دانشمندان به تازگی موضوعی را کشف کرده اند که می تواند منجر به شادی عاشقان شکلات شود، به گفته آنها می توان شکلات را به جای تنقلات یک اَبَرغذا به حساب آورد.

به گزارش مهر، محققان دریافته اند که گرم به گرم شکلات در مقایسه با بسیاری از میوه ها از عناصر سالم و مفیدتری برخوردار است. طی یک آزمایش محققان دریافتند پودر شکلات تلخ نسبت به دیگر مواد غذایی از مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنولز برخوردار است، عواملی که می توانند بدن را در برابر ابتلا به بیماری هایی از قبیل سرطان و اختلالات قلبی حفظ کنند.

محققان مرکز علوم تغذیه هرشی این اطلاعات را از مقایسه عناصر مفید در شکلات تلخ، کاکائو، مخلوط شکلات داغ، و آب میوه هایی محتوی عصاره آکای بری، تمشک وحشی و انار به دست آورده اند. نتایج این مقایسه نشان داد شکلات تلخ و کاکائو نسبت به میوه های مذکور از فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری برخوردار بوده و فلاونولز بیشتری در خود دارند.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان بر اساس این نتایج اعلام کردند دانه های کاکائو اَبَرغذا هستند و موادی که از این دانه ها به دست می آیند نیز می توانند همین عنوان را یدک بکشند. با این همه تمامی این ویژگی ها تا زمانی است که شکلات حرارت ندیده باشد زیرا در این صورت تمامی خواص مفید آن از بین  خواهد رفت..../تحلیل:عصرایرن


ویدیو : شکلات یک "اَبَرغذا" است