شکستی دیگر برای مخالفان بشار اسد : به دنبال پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در ...


به دنبال پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در استان حمص روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: گروه‌های تروریستی سوریه ظرف چند روز آینده از این استان عقب‌نشینی می‌کنند و ارتش سوریه این شهر را تحت کنترل خود درمی‌آورد. ایسنا: به دنبال پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در استان حمص روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: گروه‌های تروریستی سوریه ظرف چند روز آینده از این استان عقب‌نشینی می‌کنند و ارتش سوریه این شهر را تحت کنترل خود درمی‌آورد.

 منابع دیپلماتیک و منابع آگاه در مخالفان سوریه اعلام کردند که به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده مناطقی که تحت سلطه مخالفان سوریه است به طور کامل در اختیار ارتش سوریه قرار می‌گیرد.

روزنامه تایمز به نقل از این منابع نوشت: گروه‌های مسلح تصمیم گرفتند سومین شهر بزرگ سوریه را خالی کنند.

این روزنامه همچنین نوشت: این اقدام مخالفان سوریه به مثابه شکستی بزرگ برای مخالفان در حمص و پیروزی استراتژیک برای نظام سوریه است که سلطه نظام سوریه بر راه‌هایی که دمشق را به سواحل دریای مدیترانه متصل می‌کند، تحکیم می‌کند.

روزنامه انگلیسی تایمز در ادامه آورده است که این خبر توسط یکی از دیپلمات‌های اروپایی که با نظام سوریه و مخالفان این کشور در ارتباط است، تایید شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری سانا از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در پاکسازی منطقه الخالدیه در حمص خبر داد.

این خبرگزاری اعلام کرد: ارتش ضمن ناکام گذاشتن حملات گروه‌های تروریستی در برخی مناطق استان حمص و اطراف این استان موفق شده است به پیشروی‌هایی در منطقه الخالدیه دست یابد.

در دمشق نیز نیروهای مسلح ارتش سوریه موفق شدند منطقه القابون را از تروریست‌ها پاکسازی کنند.

علاوه بر این نیروهای ارتش سوریه حملاتی را به زندان مرکزی حلب که محل تجمع شمار زیادی از تروریست‌های سوری بود، انجام دادند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد: ارتش در روستاها و شهرک‌های شرقی و جنوبی دمشق موفق به دستگیری شمار زیادی از تروریست‌ها و پاکسازی مخفیگاه آنها از سلاح و ذخایر جنگی شده است.

ارتش سوریه از هفته گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه گروه‌های تروریستی در استان حمص آغاز کرده و تاکنون به پیشرفت‌های چشمگیری در این شهر دست یافته است.


ویدیو : شکستی دیگر برای مخالفان بشار اسد