شکایت نمایندگان مجلس از علی مطهری : او با تایید خبر شکایت تعدادی از نمایندگان ...


او با تایید خبر شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از علی مطهری گفته: «این اقدام با هدف تغییر رویکرد مطهری از سوی نمایندگان صورت گرفته است.» بعد از سخنان علی مطهری در نجف‌آباد درخصوص رفع حصر، ‌برخی نمایندگان مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند. خبرگزاری ایسنا: روزنامه شرق نوشت: «علی مطهری» تنها نماینده‌ای است که در بهارستان بی‌کم‌وکاست مساله حصر برخی شخصیت‌های سیاسی را پیگیری می‌کند، تا جایی که در دیدار اخیر با مقام‌ معظم‌ رهبری، پیرامون همین موضوع مواردی را مطرح کرده بود و بعدتر هم جزییات بحث را رسانه‌ای کرد. اما این رفتار مطهری خوشایند برخی نمایندگان نیست، به‌ویژه آنها که در «جبهه پایداری» عضو هستند و تلاششان برای نقد دولت بیش از هر زمان دیگری معطوف به کرسی‌های بهارستان شده و تلاش حداکثری برای بهره‌مندی از نفوذ معدود نمایندگان حاضر در مجلس نهم.

پس از تکذیب و عدم تاییدهای مداوم بر سر نامه شکایت نمایندگان از علی مطهری، بالاخره «روح‌الله حسینیان» خبر داد که نامه شکایت نمایندگان از علی مطهری برای بررسی بیشتر تحویل ابوترابی‌فرد شده است. او با تایید خبر شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از علی مطهری به «خانه ملت» گفته: «این اقدام با هدف تغییر رویکرد مطهری از سوی نمایندگان صورت گرفته است.» بعد از سخنان علی مطهری در نجف‌آباد درخصوص رفع حصر، ‌برخی نمایندگان مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.

نمایندگان این اظهارات و رفتارهای مطهری را دور از شأن نمایندگی‌اش دانسته و به همین خاطر از او شکایت کرده‌اند. روز هفتم تیر علی مطهری در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران او، برخورد با آیت‌الله منتظری را «تند» و «غیر ضروری» خوانده بود. مطهری در این سخنرانی گفته بود که «شهیدمطهری نخستین کسی بود که حضرت امام را کشف کرد و با همراهی مرحوم منتظری کلاس درس اصول و فقه امام را تشکیل دادند و مقدمات مرجعیتش را فراهم کردند. » مطهری همچنین تاکید کرده بود که «در ابتدای انقلاب می‌شد جور دیگری با گروه‌هایی چون سازمان مجاهدین خلق برخورد کرد» و در نهایت تاکید دوباره بر موضوع رفع حصر.

شکایت از مطهری موجب وهن مجلس است

علی مطهری هر از چندگاهی نطق‌هایی در «بهارستان» ایراد می‌کند که خوشایند گروهی در مجلس نیست، به‌ویژه آنها که هشت‌سال بی‌کم و کاست و بدون هیچ نقدی روی خوش به دولت محمود احمدی‌نژاد نشان دادند و در بدترین تصمیم‌گیری‌های دولت هم از نقد او سر باز زدند، آنها چنان به این روند خو گرفته‌اند که حالا هم در مجلس گاه و بیگاه به‌دنبال تایید سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد هستند، سیاست‌هایی که حالا کمتر کسی از چپ و راست سعی در تایید آنها دار.

محمدرضا تابش در همین زمینه می‌گوید: «شکایت از مطهری موجب وهن مجلس است، اگر به میان مردم برویم، خیلی‌ها از زبان صریح علی مطهری می‌گویند و مهر تایید بر رویه نمایندگی‌اش می‌زنند، حالا اگر صفت نمایندگی مردم را برای ایشان پسندیده ببینیم، چه دلیلی دارد که به خاطر نقد و طرح سوال گروهی از دل بهارستان علیه ایشان شکایت کنند؟»

برخی نگران از دست‌رفتن کرسی‌های قدرت‌اند

او البته به تحلیل دلایل و پشت پرده‌های شکایت از مطهری می‌پردازد: «برخی از نمایندگانی که پای نامه شکایت از مطهری را امضا کرده‌اند، همان‌هایی هستند که از کمترین نقدها به دولت احمدی‌نژاد پرهیز داشتند، حتی در ماجرای غیبت 11روزه او و ترک هیات دولت. ماجرا این است که برخی اصولا فرهنگ نقدپذیری را نمی‌پذیرند و می‌خواهند همه را هم‌صدا با خود کنند، صدایی که 20 صندلی مجلس هم نمی‌شود اما سروصدایش همیشه بلند است.»

مسعود پزشکیان هم از اقدام نمایندگان در شکایت از علی مطهری گله دارد و می‌گوید: «این روند شکایت‌ها از مطهری اتفاقا نشان می‌دهد که او کارش را درست انجام داده و این شکایت چیزی از تلاش همه‌جانبه و حق‌خواهی این نماینده کم نخواهد کرد.» سبحانی‌فر، نماینده نیشابور هم خبر شکایت از مطهری . را شنیده و به «شرق» می‌گوید: «شکایت نمایندگان کم‌تعداد مجلس از مطهری نشان از ضعف آنها دارد، آنها در واقع نگران ازدست‌رفتن کرسی‌های خود در قدرت‌اند، نه‌تنها در مجلس که در دیگر حوزه‌ها. تجربه فعالیت‌های مجلس نهم نشان داده که آنها حتی در مجلس هم همراهی ندارند و این موضوع موجب خشم برخی از آنها شده است.»


ویدیو : شکایت نمایندگان مجلس از علی مطهری