شکایت دانشجویان بورسیه از یک نماینده : جمعی از دانشجویان بورسیه دکتری، از «محمود ...


جمعی از دانشجویان بورسیه دکتری، از «محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس دهم به اتهام نشر اکاذیب شکایت کردند. خبرگزاری مهر: بهزاد معین دبیر شورای هماهنگی دانشجویان بورسیه با اشاره به اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره بورسیه های دکترای دولت قبل، اظهار داشت: در ساعات اولیه ۱۶ خرداد ماه امسال، جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با حضور در دادستانی تهران، شکایت خود را از محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم به اتهام نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و تقابل صریح با سخنان مقام معظم رهبری ثبت کردند.

وی تصریح کرد: جای سؤال است که با وجود گزارشهای کارشناسی و دقیق کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش و دیوان محاسبات مجلس در طول یک سال گذشته که به حمایت از تصمیمات قانونی شورای مرکزی بورس وقت پرداخته‌اند، شخصی که خود نیز مسئولیت در وزارت علوم داشته، این گزارش های مهم و علنی را نادیده گرفته است و به اسناد محرمانه‌ای که نباید دسترسی می‌داشت، دسترسی پیدا کرده و استناد کرده است و طی مصاحبه‌ای در روز چهارم خرداد ۹۵ گفته است که  «تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌برو و برگرد تمام ۳ هزار و ۷۰۰ بورسیه،  خلاف قانون بوده است.»

معین ادامه داد: برای نمونه پس از جلسات متعدد و مشترک کارشناسی، دادستان محترم دیوان محاسبات نیز در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ تایید کرده است که مصوبات شورای مرکزی بورس بر اساس اختیارات قانونی انجام پذیرفته است و دیوان محاسبات کشور در خصوص نحوه شرایط احراز هیچ نظری ندارد؛ ‌ همچنین با وجود اینکه حجت‌الاسلام رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در ۱۵اردیبهشت ماه سال جاری اظهار می‌کند که بسیاری از این افراد لیاقت گرفتن این بورسیه را داشتند و این‌گونه نیست که همه آن سه هزار نفر غیرقانونی بورسیه را دریافت کرده باشند، چگونه نماینده مجلس دهم به خود اجازه می‌دهد بحث غیرقانونی بودن این بورسیه‌ها را مطرح کند؟ چرا آقای صادقی در زمانی که مسئول رسیدگی به شکایات وزارت علوم بود، به مشکلات دانش‌آموختگان و دانشجویان مظلوم بورسیه رسیدگی نکرد؟

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه در ۱۳ تیر ۹۴ به حمایت از دانشجویان بورسیه‌ پرداختند و با استفاده از تعابیری حکیمانه فرمودند که «یکی از غلط‌ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتفاق افتاد، این مسئله بورسیه‌ها بود. علاوه بر اینکه ظلم هم شد، به خیلی‌‌ها ظلم شد، هم خلاف قانون بود این کار، هم خلاف تدبیر بود این کار، هم خلاف اخلاق بود؛ آن‌وقت مدام دم از اخلاق هم می‌زنند. توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند!»

دبیر شورای هماهنگی دانشجویان بورسیه با بیان اینکه قوه‌قضائیه تنها پناهگاه برای تظلم‌خواهی چندین هزار دانشجوی نخبه بیگناه و شهروند نظام اسلامی است، افزود: سیاسی کردن موضوع و بازی با آبرو و زندگی دانشجویان به عنوان یک پدیده نامبارک در ساحت مقدس علمی کشور روی داده است و قوه‌قضائیه پناهگاه تمام افرادی است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند. تمامی دانش‌آموختگان و دانشجویان مظلوم بورسیه نسبت به جایگاه قوه‌قضائیه و ریاست آن احترام خاصی دارند و هیچ شخصی هم نباید خدشه‌ای به این جایگاه وارد کند.

معین ادامه داد: امید داریم که با عنایت خداوند بزرگ دستگاه محترم قضا ضمن اقدامات شایسته‌ای که در این مدت انجام داده‌اند و همچنین پس از اجازه مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به این پرونده به حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی داده‌اند، شاهد برخورد قاطع و عادلانه با مسببین این ظلم وارده به بورسیه‌ها و خانواده‌هایشان خواهیم بود و امید به خدمت و تلاش را در بین فرزندان انقلابی و مؤمن‌شان بار دیگر زنده خواهند کرد.


ویدیو : شکایت دانشجویان بورسیه از یک نماینده