شکایت دانشجویان ایرانی از دولت نروژ : در پی اخراج گسترده دانشجویان ایرانی شاغل ...


در پی اخراج گسترده دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور نروژ به دلیل اتهام ارتباط آنان با مسائل هسته ای ایران، دادخواست شماری از دانشجویان ایرانی که از دولت نروژ شکایت کرده‌اند، امروز در دادگاهی دراسلو بررسی می‌شود.



پادشا: موج اخراج دانشجویان ایرانی فعال در شته‌های فنی و مهندسی از دانشگاه‌های نروژ از سال 2012 میلادی به این سو سبب شده است، تا یکی از قطب‌های صنعتی و دانشگاهی مورد علاقه ایرانیان در شمال اروپا، نتواند از ایرانیان علاقمند به تحصیل رایگان در این کشور استفاده کند.

به گزارش سرویس دیجیتال پادشا، اتهامات واهی و غیر مستند دولت نروژ به دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور در زمینه مسائل هسته ای و ساخت بمب اتم، سبب شده است تا تحصیل ایرانیان در این کشور صنعتی و صلح طلب اروپا، با مشکلات جدی مواجه شود. در جدیدترین اقدام، دولت نروژ، 13 تن از دانشجویان ایرانی را از این کشور اخراج کرد که در دانشگاه NTNU مشغول به تحصیل در رشته‌هایی کاملاً غیر مرتبط با مسائل نظامی و هسته ای بودند. در پی این اقدام، یکی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقطع دکترا، شکایتی را علیه دولت نروژ تنظیم کرده است که طبق اعلام پرستی وی، قرار است امروز به مدت 3 روز در دادگاهی در اسلو، مورد بررسی قرار بگیرد.

 اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ , دانشجویان ایرانی در آمریکا , انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه استنفورد

اگر چه دولت نروژ نتوانسته است، دلایل مستند و مستدلی برای ارتباط خانم حمیده کفاش، دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در NTNU را با مسائل هسته ای و نظامی ایران اثبات کند، اما چند ماه پیش، از ایشان خواست تا این کشور را ترک کند. با این حال، برخی از رسانه‌های جهان از جمله صدای آلمان، از اقدام شجاعانه دانشجویان ایرانی از شکایت از دولت نروژ بخاطر تبعیض علمی خبر دارند که قرار است، امروز جلسه اولان در دادگاه برگزار شود.

 
شکایت از دسته گل دولت احمدی نژاد , دانشجویان ایرانی در umsc , شکایت از دسته گل دولت احمدی نژاد niloblog

 اما وی با راه اندازی کمپینی برای حمایت از ایرانیان و رد تبعیض تحصیلی در نروژ،Stop Educational Discrimination Against Iranians بیش از 12000 مخاطب کسب کرد و توانست از طریق کمک‌های مالی دریافت شده، یکی از بهترین وکلای نروژی را استخدام کند.

دانشجویان ایرانی اوترخت , دانشجویان ایرانی دانشگاه های معروف دنیا , اخراج دانشجویان ایرانی  

 امروز شکایت وی در دادگاهی در این کشور مطرح خواهد شد. وی گفته است که حتی قصد دارد شکایت خود را علیه تبعیض علمی دولت نروژ، به دادگاه قضایی اروپا نیز بکشاند تا با این راهکارها، بتواند حقوق ضایع شده دانشجویان مستعد ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور را به آنان بازگرداند. جلسه دادگاه، امروز ساعت 9 صبح به وقت نروژ در منطقه Tingrett اسلو و در طبقه هشتم دادگاه برگزار خواهد شد.

 دانشجویان خواستار تحقق وعده های دولت هساتند , دانشجویان خواستار تحقق وعده های دولت هستند , وزیر ایرانی دولت سوید

این کمپین در تصاویری که در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار داده است، تصویر نامه صادر شده توسط هیات رسیدگی به اعتراضات اداره مهاجرت نروژ را منتشر کرده است که در تاریخ 26 ژانویه 2015، درباره محمود همتی، یکی از دانشجویان ایرانی است که درخواست تمدید ویزای اقامت موقت وی توسط اداره مهاجرت نروژ رد شده است و در رأی اعلامی به وی گفته شده است که حق اعتراض و تحصیل در دانشگاه NTNU را نیز ندارد!
 
حضور سوشا مکانی در نروژ با کمک دختر مشهور ایرانی اینستاپست , حضور سوشا مکانی در نروژ با کمک دختر مشهور ایرانی , سلفی دانشجویان ایرانی با جنازه ها

طبق اعلام این کمپین، قرار است امروز در میدان مرکزی شهر اسلو Oslo Torget، ساعت 11 ظهر به وقت اسلو، تجمعی در مخالفت تبعیض علمی در این کشور علیه دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان ایرانی برگزار شود.
 
دانلود فیلم ایرانی , فیلم ایرانی , بک لینک رایگان ایرانی

امیدواریم حکم دادگاه مبنی بر محکومیت دولت نروژ به پرداخت خسارت به دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، زمینه فرصت‌های تحصیلی رایگان را برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در این کشور همچنان فراهم کند.


ویدیو : شکایت دانشجویان ایرانی از دولت نروژ