شکایت حزب الله از وزیر ارشاد، شخصی کردن یک روند قانونی است :    معاون حقوقی ...



وزیر ارشاد , استعفای وزیر ارشاد , استعفا وزیر ارشاد

 

 معاون حقوقی وزارت ارشاد درباره شکایت روزنامه "یالثارات"مطرح کرد

شکایت حزب الله از وزیر ارشاد، شخصی کردن یک روند قانونی است

4 ماه پیش روزنامه توقیف شده "یالثارات الحسین" از"علی جنتی" به دلیل این که در مراسم دیدار از خبرگزاری "ایرنا" از واژه لمپن درمورد رویکرد این رسانه استفاده کرده بود شکایت کرد

روزنامه توقیف شده "یالثارات الحسین" ارگان رسانه ای "حزب الله" از وزیر ارشاد شکایت کرده است؛ به دلیل استفاده از واژه "لمپن".

4 ماه پیش روزنامه توقیف شده "یالثارات الحسین" از"علی جنتی" به دلیل این که در مراسم دیدار از  ایرنا  از واژه لمپن درمورد رویکرد این رسانه استفاده کرده بود شکایت کرد و حالا قرار است این شکایت از دادسرای رسانه به دادگاه ویژه روحانیت برای پیگیری ارجاع داده شود.

موضع گیری های علی جنتی در 9 ماهی که از عمر دولت یازدهم می گذرد بارها صدای محافظه کاران را بلند کرده است.او سومین وزیری است که بعد از شروع کار دولت برای پاسخ دادن به سوال حمید رسایی به مجلس خوانده شد و از مجلس کارت هم زرد گرفت.

بازگشایی خانه سینما یک ماه بعد از انتخابش به عنوان وزیر ارشاد،مواضعش در مورد پخش صدای زنان و پشتیبانی او از فعالیت شبکه های اجتماعی بارها محافظه کاران را عصبانی کرده است تا جایی که احمد جنتی امام جمعه موقت تهران هم به او توصیه کرد تغییراتی در سیاست های خود صورت دهد.

حالا مخالفان دولت که از هر فرصتی برای به چالش کشیدن کابینه استفاده می کنند این بار موضوع را شخصی کرده اند.گویا "حزب اللهی ها"از توقیف روزنامه شان عصبانی هستند، معتقدند این واژه تشویش اذهان عمومی علیه روزنامه است.

حسین نوش آبادی معاون حقوقی وزارت ارشاد اسلامی  در مورد توقیف و در پی آن شکایت روزنامه "یالثارات" از شخص وزیر ارشاد به تدبیر می گوید:« در مورد توقیف نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات باید یاد آور شوم که این اقدام فقط توسط وزارت ارشاد و شخص وزیر صورت نمی گیرد. در هیات نظارت بر مطبوعات نمایندگان تمام قوا حضور دارند. مردم باید بدانند که اگر در هیات نظارت بر مطبوعات رای گیری صورت می گیرد این رای صرفا به نظر و رای وزیر ارشاد ارتباطی ندارد.»

او اضافه می کند:« در هیات نظارت بر مطبوعات نمایندگانی از سه قوه حضور دارند که اگر رایی داده شود صرفا رای وزارت ارشاد نیست.رای نهایی توسط نمایندگان منتخب مجلس،قوه قضاییه،حوزه علمیه،دانشگاه ها،وزارت علوم،نهادهای فرهنگی و... صادر می شود و وزارت ارشاد تنها یک عضو از این هیات است.»

نوش آبادی در مورد ارتباط توقیف این روزنامه با شکایت از علی جنتی به تدبیر می گوید:«اگر رای مبنی بر توقیف روزنامه "یالثارات" داده شد بنا به نظر تمام این افراد بوده است.گرچه این فرایند در وزارت ارشاد اسلامی اتفاق میفتد اما ساز و کار رای گیری دارد و به تصمیم شخص وزیر مربوط نیست که حالا وزیر پاسخگو باشد و افرادی بخواهند موضوع شکایت را پیش بکشند.»

معاون حقوقی  وزیر ارشاد اضافه می کند:«هیات نظارت بر مطبوعات نهادی است که مرکب از نمایندگان تمام قوا است و صرف این که این رای را وزیر اعلام می کند به این معنا نیست که نظر شخصی خودش را بیان می کند.نظری که  آقای وزیر مطرح کردند نظر هیات نظارت بر مطبوعات و تشخیص آن ها بوده است.حرفی هم که گفته شده است شاید یکی از دلایل تصمیم این هیات برای توقیف این روزنامه بوده است.»

او تاکید دارد:«البته این آرا می تواند در مراجع قضایی پیگیری کنند اما نباید این موضوع را شخصی کرد.و نگاه شخصی به این موضوع چندان وجاهت قانونی ندارد.البته که شکایت حق هر کسی است و آن ها می توانند پیگیری قضایی خود را داشته باشنداما من این مساله را تنها شخصی کردن یک روند قانونی می دانم.  دلیل این که چرا این پرونده به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده شده است را نمی دانم. البته برای معاونت حقوقی این موضوع برای پیگیری موضوعیتی ندارد مگر این که آقای جنتی برای این که در جریان کامل جوانب حقوقی این امر باشند موضوع را برای پیگیری به معاونت حقوقی احاله کنند.»

توش آبادی اضافه می کند:«دلیلی ندارد این پرونده به دادگاه ویژه روحانیت واگذار شده است . من نمی دانم چرا و با چه اعتبار و انگیزه ای این موضوع را از طریق دادگاه ویژه روحانیت پیگیری می کنند.اگر قرار باشد شکایت از آقای جنتی را پیگیری کنند باید از طریق دادگاه ویژه کارکنان دولت این اتفاق بیفتد.»

اخبار سیاست خارجی - تدبیر


ویدیو : شکایت حزب الله از وزیر ارشاد، شخصی کردن یک روند قانونی است