شکایت از مرتضوی به خاطر رسوایی هایی جدید :   اخبار سیاسی - مرتضوی در برابر ...



رسوایی جدید گلشیفته فراهانی , نمونه هایی از چادر های جدید , فناوری هایی جدید

 

اخبار سیاسی - مرتضوی در برابر شکایت های جدید

انتشار گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی در دوران مدیر عاملی سعید مرتضوی بر این صندوق هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.

 در تازه ترین تحول در ارتباط با پرداختی های مرتضوی به برخی از مدیران این صندوق ، نمایندگان مجلس و اعضای دولت سابق و انتشار سند آن، امروز کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار در جنوب شرق ایران و دو وکیل دادگستری علیه مرتضوی به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و خیانت در امانت شکایت کرده اند.

 

ˈمصطفی ترک همدانیˈ وکیل کارگران این شرکت تولیدی اعلام کرد : علاوه بر ارایه شکایت کارگران شرکت یاد شده به معاون ارجاع دادسرای کارکنان دولت، خود بنده و یک وکیل دادگستری دیگر نیز که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بودیم، علیه مرتضوی رییس سابق این سازمان شکایت کردیم.

 

ترک همدانی ادامه داد: این شکایت صبح امروز در دادسرای کارکنان دولت ثبت و دستورات لازم برای رسیدگی به آن داده شد اما نظر دادسرا بر این است که منتظر بمانند تا پرونده کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز به قوه قضاییه ارجاع شود تا به صور یکجا رسیدگی کنند.

 

طرح شکایت مزبور به دنبال گفت و گوی یکی از وکلای دادگستری با خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط با امکان شکایت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی صورت می گیرد.

 

ˈپیمان حاج محمود عطارˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفته بود که تمامی کسانی که حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، می توانند علیه مرتضوی رییس سابق این سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، خیانت در امانت و ارتشا شکایت کنند.

 

وی افزود: با توجه به این که برابر گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی، مرتضوی در مقام رییس این سازمان بدون مجوز قانونی و خارج از اختیارات خود اقدام به پرداخت و واگذاری وجوه و اموال این سازمان تحت مدیریت خود به اشخاص حقیقی و حقوقی کرده است، بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند به عنوان شاکی خصوصی علیه وی در مراجع قضایی اقامه دعوا کنند.

 

در همین حال همزمان با تداوم کشاکش خبری و انتشار سندهایی مربوط به پرداخت های مرتضوی به برخی نمایندگان مجلس ، امروز (شنبه) گزارشی از دریافتی های چندین میلیونی برخی اعضای دولت سابق با سند آن در زمان مسئولیت رییس سابق این سازمان، منتشر شده است.

 

به گزارش خانه ملت ، برخی نزدیکان دولت دهم هم از دریافت کنندگان اصلی پول های سرگردان در سازمان تامین اجتماعی به مدیریت مرتضوی بوده اند که در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نام آنها همراه اسناد مربوطه ذکر شده است.

 

در همین حال به دنبال ارایه بخشی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سوی تریبون این مجلس و انتشار آن در رسانه ها، مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی برخی از مفاد این گزارش را غیر واقعی خواند و حتی نمایندگان را متهم به دریافت کارت هدیه کرد تا تمرکز افکار عمومی را از مشکلات عدیده پیش آمده در سازمان به سمت این موضوع هدایت کند.

 

حال آنکه مرتضوی در تکذیبیه خود اعلام کرده بود بسیاری از پرداخت ها از محل منابع غیرشمول سازمان مزبور بنا به تصویب هیات امنای این نهاد صورت گرفته و محل ایراد نیست، در حالی که هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بسیاری از این پرداخت ها را شبه ناک و باعث تعجب می دانست که نمونه آن پرداخت 50 میلیون تومانی به رحیمی معاون اول رئیس جمهوری دولت دهم است.

 

علاوه بر پرداخت این مبلغ، مبالغ دیگری نیز در سطوح همین پرداخت ها از سوی سعید مرتضوی صورت گرفت که نمونه بارز آن، مبلغ یک میلیارد ریال معادل 100 میلیون تومان به شیخ الاسلامی وزیر قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در سند ارایه مبلغ سمت وی به عنوان معاون اجتماعی رئیس جمهور مطرح شده است.

 

به دنبال همین بذل و بخشش ها و به دستور شخص سعید مرتضوی طی دو دستور مبلغ 50 و 100 میلیون تومان در قالب کارت هدیه به عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شد.

 

بر اساس نتایج هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی ، مبلغ 6 میلیارد و 243 میلیون تومان به حدود 50 نفر پرداخت شده که این نفرات محدود به اعضای هیات امنا و مدیران ارشد سازمان می شود.

 

محاسبات انجام شده نشان می دهد که تنها به یک نفر از این مدیران مبلغ 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

سازمان تامین اجتماعی نیز با انتشار گزارشی در هفته گذشته دریافت پاداش از سوی مدیران این سازمان را در سه ماه گذشته تکذیب کرد.

 

ˈامیرعباس تقی پورˈ مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در این ارتباط افزود : در دوره مدیریت جدید این سازمان در طول سه ماه گذشته هیچ گونه پاداشی با ارقام ذکر شده در رسانه ها به کسی پرداخت نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد که : با توجه به رویکرد مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی از کار هیات تحقیق و تفحص استقبال می شود و در این راستا اسناد و مدارک لازم در اختیار هیات قرار گرفته شده است.

 

پیشتر خبرگزاری مجلس شورای اسلامی جدولی از درآمد 16 مدیر ارشد سازمان تامین اجتماعی را با حروف اختصاری نام و نام خانوادگی آنها منتشر کرد که نشان می داد تنها در شش ماه نخست سال جاری برخی از مدیران حدود 90 میلیون تومان پاداش گرفته اند.

 

براساس این گزارش در سال ۹۱ حسب لیست هزینه کرد دریافتی از امور مالی سازمان تامین اجتماعی بیش از ۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده که حدود ۲۱.۸ میلیارد ریال آن از طریق بسیاری از مدیران و اعضای هیات مدیره سازمان به کارکنان تحت عناوین مختلف و مقدار بسیار اندکی به درمان بیمه شدگان اختصاص یافته است.

 

در شش ماهه اول سال ۹۲ نیز ۲۷.۶ میلیارد ریال پرداخت شده که حدود ۱۰.۵ میلیارد ریال آن به عناوین مشابه هزینه شده است.

 

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که متاسفانه هیئت مدیره صندوق تامین اجتماعی پول های هنگفتی را بابت پاداش به یکدیگر پرداخت کردند.

 

پرداختی های مزبور در حالی صورت گرفته است که حقوق ماهیانه پرداختی به برخی بازنشستگان این سازمان به ماهی یکصد هزار تومان نیز نمی رسد ولی به برخی مدیران تامین اجتماعی حقوق ها و پاداش های بالای 15 میلیون تومان پرداخته شده و به بیت المال چوب حراج زده شده است.

 

این همه در حالی صورت گرفته است که مردم به امید دریافت حقوق ناچیز در زمان بازنشستگی و گذران زندگی ماهانه 500 تا یک میلیون و 500 هزار ریال بابت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند تا مسوولان این سازمان با سرمایه گذاری آنها در زمینه های اقتصادی با بازده قابل توجه بتوانند به آنان در دوران بازنشستگی حقوق و مستمری پرداخت کنند.

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو : شکایت از مرتضوی به خاطر رسوایی هایی جدید