شوخی تلفنی با اردوغان : شوخی تلفنی با رئیس‌جمهوری ترکیه دردسر تازه وی است. ...


شوخی تلفنی با رئیس‌جمهوری ترکیه دردسر تازه وی است. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مدعی می‌شود که دو جوان با بیان اینکه یکی از آنها پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیگری آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر این کشور است به مدت چند دقیقه با اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت‌وگو داشته‌اند. روزنامه دنیای اقتصاد: شوخی تلفنی با رئیس‌جمهوری ترکیه دردسر تازه وی است. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مدعی می‌شود که دو جوان با بیان اینکه یکی از آنها پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیگری آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر این کشور است به مدت چند دقیقه با اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت‌وگو داشته‌اند.

 موضوعی که ابتدا با انکار آنکارا مواجه می‌شود و پس از آن با انتشار صدای ضبط شده گفت‌وگو راز این شوخی تلفنی برملا می‌شود.

آلکسی استولیاروف که به لکسوس شهرت دارد در گفت‌وگو با رادیو «گووریت مسکوا» مدعی می‌شود در گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان وی را متقاعد کرده‌اند آنها (وی و ولادیمیر کوزنتسوف، دوست وی) رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اوکراین هستند. او به رادیو مسکو می‌گوید: اردوغان نخستین رئیس‌جمهوری نبود که با وی اینچنین شوخی کرده‌اند و وی آخرین نفر نیز نخواهد بود. او ادامه می‌دهد: برای متقاعد کردن روسای کشورها نباید تنها به یک بار زنگ زدن اکتفا کنید. بلکه باید چند بار به آنها زنگ بزنید تا آنها متقاعد شوند با یک مقام رسمی در حال گفت‌وگو هستند.

لکسوس به رادیو مسکو تاکید می‌کند که با تلفن همراه خود با رئیس‌جمهوری ترکیه تماس گرفته است. او می‌گوید: پیش از این یک بار هم با پروشنکو رئیس‌جمهوری اوکراین تماس تلفنی داشته‌اند. او مدعی می‌شود وی زمانی که در داخل هواپیما نشسته و قصد سفر به ایالات متحده را داشته با وی تماس گرفته ‌است. این در حالی است که یکی از مقامات کاخ سفید ترکیه می‌گوید نوار منتشره جعلی است و صدای اردوغان نیست.

پیشتر در زمانی که اردوغان و فرزند وی به دلیل رسوایی اقتصادی در داخل ترکیه تحت فشار بودند، یک فایل صوتی منتشر شد که در آن اردوغان به فرزند خود بلال می‌گفت هر چه پول در خانه دارد به نقطه دیگری منتقل کند. در آن زمان نیز اردوغان انتشار این فایل صوتی را جعلی خوانده بود. با این حال دو شهروند روسی مدعی‌اند که فایل صوتی منتشره، یک فایل اصل است و آنها با اردوغان گفت‌وگو کرده‌اند.

در این فایل منتشر شده اردوغان قول همکاری با اوکراین داده و گفته است هرگز به خاطر سقوط جنگنده روسی از مسکو عذرخواهی نخواهد کرد. به گزارش سایت راشاتودی در این فایل منتسب به رئیس‌جمهوری ترکیه او گفته که حاضر است با اوکراین همکاری اقتصادی داشته باشد. همچنین وی گفته در صورت تمایل اوکراین می‌تواند همکاری دریایی با اوکراین داشته و جزیره کریمه را محاصره کند.

در این فایل صوتی دو طرف از عبارات دلگرم‌کننده‌ای نسبت به یکدیگر استفاده کرده و هر دو قول داده‌اند تا از یک تاتار که عضو غیررسمی مجلس کریمه است حمایت کنند، زیرا وی از مخالفان اصلی پیوستن کریمه به روسیه است. گفته می‌شود این دو چندی پیش نیز با التون جان، خواننده مشهور بریتانیایی تماس گرفته‌ و وی را متقاعد کرده‌اند که پوتین با وی تماس گرفته است. لکسوس و دوست وی که ملقب به «وُوان» است می‌گویند شوخی تلفنی با اردوغان واقعی است و هرگز صدای وی را جعل نکرده‌اند.


ویدیو : شوخی تلفنی با اردوغان