شوخی بنزینی منجر به مرگ هومن در شعله های آتش شد/اعتراف به قتل هومن : مسئول ...



هومن سیدی , هومن برق نورد , هومن حاجی عبداللهی

مسئول مرکز مشاوره و مددکاری پلیس آگاهی فاتب جزئیاتی از ماجرای زندگی مجردی یک جوان و عاقبت مرگبار آن را شرح داده است.

در بازخوانی خاطرات و پرونده‌های پلیسی علاوه بر جذابیتی که ممکن است برای بسیاری از مخاطبان و خوانندگان وجود داشته باشد، رازها و عبرت‌هایی نیز نهفته است، این پرونده‌ها سرانجام و عاقبت تصمیمی را که ممکن است هرکدام از ما در زمان عصبانیت یا شرایط دیگر بگیریم به خوبی نشان می‌دهد برخی دیگر از این پرونده ها نیز حاوی هشدارهایی است که مخاطبان را با نحوه فعالیت و شگرد خلافکاران و تبهکاران آشنا می‌کند، ستوان‌یکم سمانه مهربانی، مسئول مرکز مشاوره و مددکاری پلیس آگاهی فاتب جزئیاتی از ماجرای زندگی مجردی یک جوان و عاقبت مرگبار آن را شرح داده است.

به گزارش پارسینه، این مددکار پلیس در متنی که مرکز اطلاع‌رسانی فاتب در اختیار ایسنا قرار داده، اینطور نوشته است: پزشک بود و هیچوقت فکرش را نمی کرد روزی شاهد جان دادن فرزندش از شدت جراحات ناشی از سوختگی در بیمارستان باشد. اول شهریور ماه که بیماری 40 ساله به نام هومن به علت سوختگی در بیمارستان بستری شد و پنج روز بعد فوت کرد. پدرش در شکایتی اعلام کرد که دوستان پسرش در خانه مجردی اش او را به داخل حمام برده و با بنزین آتش زده‌اند.

طبق گزارش پلیس، هومن در خانه مجردی اش زندگی می کرده و تقریبا هر شب مهمانی می گرفته، نگهبان ساختمان ورود دوستان هومن را در دفتر ثبت کرده و گفته که در شب حادثه شاهد فرار آنها از آسانسور و پله ها بوده است.

 

در نتیجه اقدامات تعقیبی یکی از متهمان به هویت باربد 19 ساله دستگیر شد، او در تشریح نحوه رابطه و آشنایی با هومن گفت: چند هفته ای بیشتر نیست که با هومن آشنا شدم و چون از همه کوچکتر بودم مرا داخل برنامه هایشان راه نمی‌دادند، همه در خانه هومن جمع می شدند و هومن مشروب و مواد مخدر در اختیارشان می گذاشت و من هم برای اولین بار در آنجا مشروب خوردم و مواد مصرف کردم. شب حادثه هم من به خانه هومن رفتم و برای اولین بار هومن شروع کرد به فحاشی به من و هر چه دم دستش بود سمت من پرتاب کرد، آنجا فهمیدم که با دو دوست دیگر به نام‌های امیر و مسعود دعوایش شده.

 

چند دقیقه بعد با آمدن چند نفر دیگر از بچه ها هومن آرام شد و بعد هم امید و سعید آمدند و کلی بحث کردند و هومن به دستشویی رفت و مسعود به من اشاره کرد که می خواهی هومن را بترسانی؟ کمد را نشانم داد و من فکر کردم شاید چوبی داخل آن قرار داده اما دیدم بنزین است.

باربد ادامه داد:‌ فکر نمی کردم هومن در حال کشیدن مواد است، فندک توی دستش بود که در دستشویی را باز کردیم و بنزینی را روی او ریختم، بار اول بنزین روی فندک نریخت، هومن بلند شد و مسعود دوباره دست مرا فشار داد و بقیه بنزین ریخت روی شعله فندک و آتش گرفت. امیر و مسعود که از من بزرگتر بودند فرار کردند و من هم ترسیدم و فرار کردم و وقتی به نگهبانی رسیدم به نگهبان ساختمان گفتم به اورژانس زنگ بزنید هومن آتش گرفته است.

او درباره هومن اینطور گفت:‌ هومن کاسب بود و بار اول که به خانه اش می رفتی خیلی خوب برخورد می کرد و مشروب و مواد در اختیارت قرار می داد و بعد که معتاد شدی شرایط عوض می شد. من برای اولین بار با تعارف هومن شیشه مصرف کردم. خانواده هومن از او می ترسیدند و ماهیانه مبلغی را به حسابش واریز می کردند تا اصلا با خودش روبرو نشوند. علاوه بر پسرها چند دختر هم بودند که وقتی از راه می رسیدند هومن همه ما را بیرون و خانه را برایشان خلوت می کرد.

باربد در پایان اظهاراتش گفت:‌ ما قصد کشتن هومن را نداشتیم ولی آن روز هومن مواد مصرف کرده بود و حالت طبیعی نداشت و قصد آزار و اذیت مرا داشت که بچه ها رسیدند و باقی قضایا پیش آمد.

هشدار پلیس
مدت زمان نسبتا زیادی است که زندگی مجردی و مستقل از خانواده در میان جوانان تهرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. فاصله گرفتن از کانون امن خانواده و کمرنگ شدن نظارت والدین بر اعمال و رفتار فرزندان و بی خبری از حلقه های آشنایی فرزند و جمع های دوستانه ای که در آن شرکت می‌کند از عوارض این سبک زندگی است. متاسفانه در این میان افرادی سودجو چون هومن منازل خود را به مکانی امن برای استعمال مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی و اقدام به جرائم غیراخلاقی تبدیل کرده‌اند و با باز کردن پای افراد کم سن و سال به این مکان‌ها اقدام به آلوده کردن آنان و افزایش شمار مشتریان خود می‌کنند و به دلیل عدم نظارت جدی بر اینگونه مراکز و بی توجهی شهروندان نسبت به وجود چنین مکانهایی در مجتمع های مسکونی زمانی زنگ خطر به صدا درمی آید که جرائم خطرناک و غیرقابل جبرانی به وقوع پیوسته باشد.

با توجه به شرح حادثه رخ داده ضرورت نظارت والدین بر دایره روابط اجتماعی فرزند و گروه همسالان وی و رفت و آمد به خانه های مجردی به خوبی حس می‌شود. باعث تاسف است که برخی والدین با مشاهده رفتارهای هنجارشکنانه و منحرف در فرزند خود به جای احساس تعهد و مسئولیت در اصلاح وی با هزینه مبلغی پول و تهیه خانه مجردی شر فرزند را از سر زندگی خود کم کرده و وی را برای آلوده کردن سایر جوانان در جامعه رها می کنند.

لازم است تا ساکنان مجتمع های مسکونی به منظور حمایت و مراقبت از فرزندان و خانواده خود، نسبت به وجود محل های مورد استفاده برای جرائم اخلاقی و استعمال مواد مخدر و روابط نامتعارف بین جنس مخالف و مکان های برگزاری مهمانی های مختلط حساس بوده و مراتب را به مبادی ذیربط اطلاع دهند تا از بروز حوادث این چنینی جلوگیری شود.


 اخبار حوادث  - پارسینه


ویدیو : شوخی بنزینی منجر به مرگ هومن در شعله های آتش شد/اعتراف به قتل هومن