شهردار آینده تهران چه کسی است؟ : شهردار آینده تهران چه کسی است؟ بانزدیک شدن ...



شهردار تهران , حقوق شهردار تهران , قالیباف شهردار تهران

شهردار آینده تهران چه کسی است؟

بانزدیک شدن به انتخابات شوراها گمانه‌زنی‌ها در مورد شهردار تهران از هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش متن به نقل از حاشیه، انتخابات شورای شهر چهارم تهران به پایان رسید و این بار بر خلاف سه دوره قبل، نه چهره‌های سیاسی که هنرمندان و ورزشکاران بودند که در صف اول ثبت‌نام به چشم می‌خوردند.

گروه‌های مختلف سیاسی با تجربه دوره‌های قبل و رای آوری اهالی فرهنگ و ورزش در انتخابات شوراها، این‌بار حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده‌اند. استدلال آنها هم این است که اداره شهر سیاسی نیست و حوزه آن اجتماعی و فرهنگی است و این هنرمندان هستند که می‌توانند روحی تازه در شهر بدمند.

در روزهای اخیر کم نبودند رسانه‌هایی که به دسته‌بندی چهره‌های ثبت‌نام‌کننده پرداختند. حاشیه نیز نگاهی به چهره‌ها می‌اندازد، با این تفاوت که تلاش می‌کند سر لیست احتمالی و شهردار منتخب سه لیست دولت، قالیباف و اصلاح‌طلبان را حدس بزند.

دولتی‌ها

سرلیست‌های احتمالی:

1- عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون مستعفی رئیس جمهوری در امور اجتماعی دلیل: شیخ الاسلامی همواره جزو معتمدین احمدی‌نژاد به شمار می‌رفته و عدم جدایی او از دولت نشانه رابطه خوب او و رئیس دولت است. شیخ‌الاسلامی به واسطه سال‌ها مسئولیتش در دولت چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود. البته جلسه استیضاح وی که به جنجالی بی‌سابقه مبدل شد، او را بیش از پیش چهره کرد. به زعم یاران احمدی‌نژاد، شیخ الاسلامی می‌تواند نمادی از مظلومیت و قربانی شدن او در قبال افشاگری احمدی‌نژاد درباره لاریجانی‌ها باشد.

2- محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک دلیل: علی‌آبادی از یاران نزدیک احمدی‌نژاد و از اعضای حلقه ارومیه به شمار می‌رود، دوستی 30 ساله با احمدی‌نژاد، معاونت عمرانی شهرداری تهران در زمان احمدی‌نژاد و البته کاندیدای ناکام شهرداری دولت بعد از پیروزی احمدی‌نژاد می‌تواند دلیل خوبی باشد که احمدی‌نژاد این‌بار او را در قامت سرلیست بیازماید، ضمن آنکه مسئولیت‌های ورزشی علی‌آبادی به شهرت او در این سال‌ها کمک وافری کرده است.

سایر اعضای لیست

پروین احمدی‌نژاد، خواهر رئیس دولت و عضو کنونی شورای شهر)

حمید بهبهانی، وزیر سابق راه و استاد احمدی‌نژاد در دانشگاه

حسین هاشمی، سخنگوی سابق ستاد سوخت

رضا تقی‌پور، وزیر سابق ارتباطات

علی ذبیحی و رحمت‌الله حافظی، روسای سابق تامین اجتماعی

حجت الاسلام بهمن شریف‌زاده، از حامیان مشایی و مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی

حسین قلی‌زاده، شهردار ناکام ری

حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری

افسانه بایگان، هنرپیشه سینما و تلویزیون

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر سوم

حبیب کاشانی، عضو شورای شهر سوم

عباس شیبانی، عضو شورای شهر سوم

شهرداران منتخب

1- محمود احمدی‌نژاد دلیل: در صورت شکست دولت در انتخابات، محمود احمدی‌نژاد بی‌شک علاقمند به حضور در شهرداری تهران خواهد بود تا بار دیگر دوران خوش سال 82 تا 84 را تکرار و احتمالا خود را برای انتخابات بعدی آماده کند. ضمن اینکه از شهرداری تهران به عنوان محلی برای بکارگیری نیروهایش و ساماندهی آنها استفاده کند.

2- علی نیکزاد دلیل: در صورت عدم کاندیداتوری نیکزاد و همچنین شکست کاندیدای دولت، نیکزاد به دلیل شهرتش به کارهای عمرانی و مسکن، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه دولت برای شهرداری تهران باشد.

قالیبافی‌ها

سرلیست‌های احتمالی:1- مهدی چمران دلیل: در صورتی که مهدی‌چمران لیست جداگانه‌ای ندهد و در دقیقه 90 به سمت دولت نچرخد، بدون شک با توجه به سابقه طولانی‌اش در شورای شهر، سرلیست تیم قالیباف خواهد بود.

2- مرتضی طلایی دلیل: طلایی به واسطه حضورش در شورای شهر سوم، چهره‌ای شناخته شده است، ضمن آنکه سال‌ها ریاست او بر پلیس پایتخت و نزدیکی و رفاقت فراوان او با قالیباف می‌تواند موجب شود که او به عنوان سرلیست انتخاب شود.

3-احمد دنیامالی دلیل: دنیامالی در یکسال گذشته به دلیل برکناری‌اش از فدراسیون قایقرانی از سوی دولت، به دلیل نزدیکی‌اش با قالیباف بارها و بارها در صدر اخبار قرار گرفت، ضمن آنکه عملکرد او در طول دوران مدیریتش بر این فدراسیون موجب شد تا برکناری او با انتقادهای جهانی مواجه شود.

سایر اعضای لیست

محسن هاشمی، مدیرعامل سابق مترو

حسین کلخورانی، معاون سابق خدمات شهری

ناصحی، مشاور امور دینی شهردار

وحید نوروزی، مشاور معاون محیط‌زیست

سید مناف هاشمی، معاون برنامه‌ریزی شهردار

محمد هادی موذن، رییس گروه مشاوران شهردار

هیربد معصومی، معاون سابق شهرسازی

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

معصومه آباد، عضو شورای شهر سوم

علیرضا دبیر، عضو شورای شهر سوم

هادی ساعی، عضو شورای شهر سوم

حسین انتظامی، مدیرعامل خبرآنلاین

مجید رفیعی، مدیر مسئول سابق تهران امروز

دلاور صیامی، رئیس ستاد حامیان مردمی قالیباف

سرهنگ سید هادی هاشمی، رئیس سابق راهور تهران

ابراهیم انصاریان، داماد آیت‌الله مهدوی کنی

امید زندگانی، بازیگر

امین زندگانی، بازیگر

محمد سلوکی، مجری

شهرداران منتخب:

1- محمدباقر قالیباف: در صورت عدم انتخاب قالیباف به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان یا شکست او در انتخابات، قالیباف بودن در شهرداری تهران را به هر جای دیگری ترجیح می‌دهد!

2- مهرداد بذرپاش: بذرپاش همان‌طور که حاشیه پیش از این در گزارشی به او پرداخته بود، سودای بهشت در سر دارد و در دو سال اخیر به یکی از نزدیکان قالیباف مبدل شده است، مسئولیت‌های اجرایی وی در دولت می‌تواند به رسیدن او به بهشت در صورت اکثریت یافتن لیست قالیباف کمک کند.

اصلاح‌طلبان

سرلیست‌های احتمالی

1- احمد مسجدجامعی دلیل: مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، چهره‌ای شناخته شده در بین اهالی فرهنگ به شمار می‌رود. حضور او در شورای شهر سوم نیز دلیل مضاعفی است بر سرلیست قراردادن وی.

2- محسن هاشمی دلیل: مدیریت موفق در متروی تهران، هجمه دولت علیه او و از همه مهم‌تر فرزند هاشمی رفسنجانی بودن می‌تواند دلیل خوبی باشد برای سرلیست قرار دادن او

سایر اعضای احتمالی لیست

معصومه ابتکار، معاون رئیس دولت اصلاحات و عضو کنونی شورای شهر

مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات

افشین حبیب زاده، عضو مرکزی خانه کارگر

محمد غریبانی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

فاطمه راکعی، نماینده مردم تهران در مجلس ششم

علی ربیعی(عباد)، عضو مرکزی خانه کارگر

اوسط هاشمی، فرماندار سابق تهران

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی و عضو شورای شهر اول تهران

الهه راستگو، نماینده سابق مجلس

عبدالحسین مختاباد، خواننده موسیقی سنتی

افشین اعلاء، شاعر

شهردار احتمالی

محمدعلی نجفی دلیل: نجفی با سابقه سال‌ها وزارت و همچنین عضویت در شورای شهر سوم چهره‌ای تکنوکرات و مدیری موفق محسوب می‌شود. عدم ثبت‌نام او در انتخابات شورای شهر چهارم، احتمال انتخاب وی به عنوان شهردار منتخب اصلاح‌طلبان را افزایش داده است./نامه

 

 

 


ویدیو : شهردار آینده تهران چه کسی است؟