«شهرام گولاخ» بازداشت شد : فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح مهم‌ترین ...


فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح مهم‌ترین پرونده‌های مکشوفه این پلیس در دو ماه گذشته از دستگیری یک دندانپزشک قلابی، جاعلان اشیای عتیقه و اسکناس، کلاهبرداری اینترنتی 100 میلیونی، انهدام باند شهرام گولاخ و غیره خبر داد. خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح مهم‌ترین پرونده‌های مکشوفه این پلیس در دو ماه گذشته از دستگیری یک دندانپزشک قلابی، جاعلان اشیای عتیقه و اسکناس، کلاهبرداری اینترنتی 100 میلیونی، انهدام باند شهرام گولاخ و غیره خبر داد.

سردار ناصر اصلانی در حاشیه نشست خبری صبح امروز خود به تشریح مهم‌ترین پرونده‌های این پلیس در دو ماه گذشته پرداخت و به ایسنا گفت: چندی پیش با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر فعالیت دندانپزشکی قلابی و گزارش عوارض پیش آمده برای وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران اقدامات خود برای رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات بیشتر ماموران مشخص شد که فردی بدون هیچ گونه مدرک تحصیلی یا سابقه و تجربه دندانپزشکی اقدام به اجاره یک مطب دندانپزشکی و جذب مشتری کرده است، گفت: همچنین این دندانپزشک که مطبش در شهرستان شهریار بود، به درب منازل نیز مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان دندانپزشک اقدامات درمانی نامناسب، غیربهداشتی و بدون تخصص را روی دندان شهروندان انجام می‌داده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه این فرد هزینه کمتری را نسبت به دیگر تعرفه‌های دندانپزشکی دریافت می‌کرده و همین موضوع باعث گرایش برخی شهروندان به وی شده بود، گفت: تاکنون بیش از 10 نفر از شاکیان این فرد شناسایی شده‌اند و کار تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه دارد چراکه ممکن است عوارض ناشی از اقدامات این فرد، در دندان مراجعه‌کنندگان ایجاد شود.

اصلانی از شهروندان خواست حتما به پزشکان دارای پروانه نظام پزشکی مراجعه کرده و فریب چنین افرادی را نخورند.

به گفته وی، پرونده این دندانپزشک قلابی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین از دستگیری جاعلان سکه و اشیای تاریخی و قدیمی خبر داد و گفت: این افراد اقدام به جعل اسکناس، سکه‌های قدیمی و اشیای تاریخی کرده بودند که توسط پلیس دستگیر شدند.

اصلانی همچنین از انهدام باند سرقت که سرکرده آن جوانی به نام شهرام گولاخ بود، خبر داد و گفت: اعضای این باند از طریق بالکن وارد خانه‌ها می‌شده و نمایشگرهای ال‌سی‌دی‌های موجود در این خانه‌ها را به سرقت می‌بردند.

وی با بیان اینکه افراد تاکنون به بیش از 35 فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: اعضای این باند چهار عضو داشته و تمام اعضای آن دستگیر شده و همچنین پنج مال‌خر نیز که با این افراد در ارتباط بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران اعضای باند شهرام گولاخ در شهریار، ملارد، شهرقدس و... اقدام به سرقت می‌کردند لذا چنانچه که طی دو ماه گذشته منزل شهروندان غرب استان تهران بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته، آنان می‌توانند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کلاهبرداری اینترنتی یک میلیارد ریالی از مغازه‌داران

اصلانی همچنین از کشف یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی از سوی ماموران پلیس فتا در غرب استان خبر داد و در تشریح آن گفت: این فرد با ناآگاهی فروشندگان اقدام به سرقت اینترنتی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌کرده و شیوه آن نیز به این شکل بوده که به مغازه‌ای مراجعه و اقلامی را برای خرید انتخاب می‌کرد اما در ادامه اعلام می‌کرده که امکان پرداخت اینترنتی وجه را دارد و بنابراین از فروشندگان می‌خواسته که با قراردادن امکانات اینترنت در اختیار وی، مبلغ را پرداخت کند.

وی ادامه داد: این فرد نیز با مراجعه به سایت بانک مذکور، اقدام به پرداخت مبلغ می‌کرده و پرینت آن را نیز به فروشندگان تحویل داده و جنس را همراه خود می‌برد اما موضوع قابل توجه این بوده که حساب این فرد فاقد چنین مبلغی بوده و فروشندگان نیز در پرینتی که دریافت می‌کردند توجه نمی‌کردند که در زیر آن قید شده بود که اگر حساب فاقد موجودی باشد، تا پایان آن روز مهلت پر کردن حساب وجود دارد وگرنه خرید اعتباری ندارد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه این فرد تاکنون به چندین فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرده و مبلغ ریالی این کلاهبرداری بیش از 100 میلیون تومان است اظهار کرد: در این زمینه حتما باید فروشندگان آموزش‌های لازم را دیده و به تمام بندهای موجود در پرینت ارائه شده از خرید توجه می‌کردند. به عنوان مثال تنها در یکی از موارد متهم بیش از 70 میلیون تومان خرید کرده و اجناس را تحویل گرفته بود اما در حسابش هیچ پولی وجود نداشت.

خفت‌گیران مراسم عروسی دستگیر شدند

اصلانی همچنین در تشریح دیگر پرونده‌ها در دو ماه گذشته نیز گفت: باندی مخوف چندی پیش در غرب استان تهران دستگیر شد. این افراد به عروسی‌ها و جشن‌های تولد رفته و اقدام به خفت‌گیری می‌کردند که خوشبختانه دستگیر شدند.

گفت‌وگو با شهرام گولاخ


سرکرده باند سرقت به نام شهرام که به شهرام گولاخ معروف است، در حاشیه این برنامه درباره اینکه چرا دست به سرقت می‌زده و به چه اقلامی در منازل علاقه‌مند بوده، گفت: زمانی که ازبالکن وارد خانه‌ها می‌شدم، تنها تلویزیون‌های ال‌سی‌دی افراد را سرقت کرده و آن را با قیمتی کمتر از نصف قیمت واقعی آن به فروش می‌رساندم.

این متهم که به دلیل شکستگی گوشش به شهرام گولاخ معروف شده، ادعا کرد که پیش از این سابقه دستگیری نداشته و برای نخستین بار است که دستگیر شده است


ویدیو : «شهرام گولاخ» بازداشت شد