شناسایی 29 هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران : رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر ...


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: در حال حاضر توانسته ایم حدود ۲۹ هزار نفر را که مبتلا به ایدز شده اند، شناسایی کنیم. خبرگزاری صدا وسیما: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: در حال حاضر توانسته ایم حدود ۲۹ هزار نفر را که مبتلا به ایدز شده اند، شناسایی کنیم.

گویا در حاشیه تبادل تفاهم نامه همکاری دو وزارتخانه بهداشت و علوم برای تربیت مربی و پیشگیری و کنترل بیماری ایدزدردانشگاه ها افزود: این تفاهم نامه با این هدف تهیه شده است که دسترسی مان را به آموزش، اطلاع رسانی و مشاوره برای گروه هایی که در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند افزایش دهیم تا بتوانیم پیشگیری مناسبی از این بیماری در کشور داشته باشیم.

وی گفت: این تفاهم نامه بخشی از برنامه هایی است که در راستای پیشگیری از بیماری ایدز و آموزش، مشاوره و آزمایش در این خصوص در سطح کشور صورت می‌گیرد.
 
گویا افزود: دانشجویان جوان ترین و بخش بسیار مهمی از اقشار جامعه هستند چرا که آینده مملکت به دست آن هاست و آن ها بایستی از وجود این بیماری و راه های انتقال و راه های پیشگیری از ایدز آگاهی داشته باشند.
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار ایدز در کشورو بین دانشجویان گفت: در حال حاضر توانسته ایم حدود 29 هزار نفر را که مبتلا به این عفونت شده اند شناسایی کنیم؛ برخی از این افراد بیمار شده اند، برخی فوت کرده اند و برخی هم در مرحله بدون
علامت بیماری به سر می برند.
 
گویا افزود: بر اساس برآوردهای ما این تعداد چیزی حدود یک سوم تخمین های ما از وجود این عفونت در بین مردم کشورمان است و بین 50 تا 60 هزار نفر ممکن است مبتلا به این عفونت باشند و از ابتلای خودشان آگاه نباشند، این افراد قطعا راه های پیشگیری و مراقبت از خود را درست نمی‌دانند.
 
وی همچنین درباره رایج ترین راه انتقال ایدز در کشور گفت: از ابتدا تاکنون بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی و مصرف سرنگ و سوزن مشترک بوده است و تماس های جنسی نیز از جمله راه های انتقال این بیماری است.


ویدیو : شناسایی 29 هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران