شناخت خانم های ورزشکار ازروی انگشتان دست :     طول انگشتان دست با خصوصیات ...



 

بیتوته شناخت افراد ازروی امضا , خانم ورزشکار با عضله , ورزشکار خانم ایرانی

 

طول انگشتان دست با خصوصیات دیگر فیزیولوژیک بدن در ارتباط است دست نگه دارید، خواندن این مطلب شرط دارد. با شما هستم که چشمانتان گرد شده است و تندتند به خط های پایین تر یک نگاه گذرا می اندازید تابفهمید چه شرطی. شرطش این است که پیش از همه ترجیحا باید خانم باشید. شرط دومش هماین است که پیش از خواندن ادامه این مطلب یک خط کش یا متر تهیه کنید و کنار دستتان قرار دهید.

 

طول انگشت انگشتر شما چقدر است؟ می خواهیم جدا از کف بینی و فال،پیشگویی کنیم که شما استعداد ورزشکار شدن را دارید یا نه.

 

شاید تعجب کنید ولی اندازه گیری طول انگشتان خانم ها می تواندراهی آسان برای پیشگویی این مطلب باشد که آیا شما می توانید در آینده ورزشکارنامداری شوید؟

 

نتایج این مطالعات دانشمندان انگلیسی در مجله <طب ورزشی> در این کشور به تازگی به چاپ رسیده است و به نظر می رسد این یافته برای بسیاری ازبانوان، به ویژه بانوان علاقمند به ورزش بسیار هیجان انگیز است.

 

محققان کالج سلطنتی لندن بر این باورند که طول انگشت انگشتربانوان نشان دهنده استعداد آنها در آموختن مهارت های ورزشی است.

 

در این مطالعه گسترده، ۶۰۷ زن ۲۵ تا ۷۹ ساله انگلیسی مورد مطالعه قرار گرفتند و اطلاعات مربوط به توانایی های ورزشی آنان در طول عمرشان جمع آوری شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد خانم هایی که انگشت انگشترشان کشیده تر از انگشت اشاره آنهاست، مهارت و توانایی بیشتری در دویدن و ورزش هایی مانند فوتبال و تنیس دارند. این در حالی است که طول این انگشت در اکثر بانوان مساوی یا کوتاه تر ازانگشت اشاره است ولی طول این انگشت معمولا در آقایان بیش از انگشت اشارهاست.

 

در آینده شاید بتوان از این شاخص برای ارزیابی و انتخاب ورزشکاران پیش از رقابت ها، به عنوان معیاری برای گزینش ورزشکاران استفاده کرد.

 

این در حالی است که برخی متخصصان رشته های ورزشی با نتایج این مطالعه موافق نیستند و با شک به این یافته محققان نگاه می کنند. پروفسور <تیماسپکتور> سرپرست این مطالعه در کالج سلطنتی لندن در این باره می گوید: <هنوزخیلی زود است که بتوان درباره وجود چنین رابطه ای نظر قطعی داد.> به علاوه نتایج مطالعات قبلی نشان داده بود که طول انگشتان دست با خصوصیات دیگر فیزیولوژیک بدن درارتباط است. به عنوان مثال بانوانی که سطح هورمون تستوسترون در رحمشان بیش ازدیگران است، نوزادان دختری با انگشتان کشیده تر به دنیا می آورند. جالب تر اینکه مطالعات متفاوتی ثابت کرده اند که دوقلوهایی که به صورت ارثی طول انگشتان دستشان بلندتر بوده است، و پدر و مادر ورزشکاری داشته اند، ورزشکاران بهتری نسبت به دیگرانبوده اند.

 

این محققان اعتقاد دارند که طول انگشتان، ۷۰ درصد تحت اثر عوامل ژنی و وراثتی و به میزان اندکی تحت تاثیر محیط و شرایط رشد و نمو جنین در رحم مادراست. بنابراین نقش اصلی را در تعیین طول انگشتان، ژن ها بر عهده دارند.

 

با این حال هنوز ژن خاص مسوول تعیین طول انگشتان، مشخص و شناسایی نشده است و به نظر می رسد مجموعه ای از ژن های متفاوت این نقش را بر عهده دارند.

 

 

● آقایان فراموش نشده اند

 

تا به حال هر چه گفتیم مربوط به خانم ها بود ولی محققان آقایان را نیز از یاد نبرده اند. پیش از اینکه این مطالعات بر روی بانوان انجام شود، رابطه بین طول انگشتان و مهارت های ورزشی در آقایان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته بود. به عنوان مثال مقاله ای در سال ۲۰۰۱ در انگلستان به چاپ رسید که دانشمندان بامقایسه طول انگشتان ۳۰۴ فوتبالیست حرفه ای با افراد عادی، به این مطلب پی برده بودند که طول انگشت انگشتر به طول انگشت اشاره در ورزشکاران به مراتب از متوسط طبیعی افراد جامعه بیشتر است.

 

به علاوه مطالعات دیگری ارتباط بین توانایی جنسی مردان، قدرت عضلانی و بیماری های خاصی در آقایان را با طول انگشتان به اثبات رسانده اند.

 

شماره تلفن خانم , ماساژور خانم , خانم

 

● اشعه ایکس در دستان شما

 

در این مطالعه از۶۰۷ خانم دوقلو دعوت به همکاری شد. بیشترین این خانم ها راست دست بودند و به طور متوسط ۵۳ سال سن داشتند. سپس از دست راست و چپ این خانم ها عکس رادیوگرافی با استفاده از اشعه ایکس تهیه شد. اندازه گیری طول دقیق انگشتان دست از روی رادیوگرافی بسیار آسان تر از اندازه گیری عادی طول انگشتانبود.

 

در این مرحله طول انگشت انگشتر و طول انگشت اشاره هر یک از این خانم ها، از روی کلیشه رادیوگرافی اندازه گیری شد و نسبت بین طول این دو انگشت بایک تقسیم ساده به دست آمد و به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شد. در طی انجام این مراحل با هر یک از این بانوان مصاحبه ای انجام شد و درباره مهارت ها و موفقیت های ورزشی شان از سن ۱۱ سالگی تاکنون در مدرسه و دانشگاه و بعد از آن پرسش هایی مطرح گردید تا مشخص شود این بانوان در طول زندگی خود تا چه اندازه در مسابقات ورزشی ویادگیری مهارت های ورزشی موفق بوده اند.

 

در نهایت مشخص شد که بانوانی که در طول زندگی ورزشکارانی موفق بودند، انگشتان بلندتری نسبت به سایرین داشته اند.

 

در عین حال این خانم ها شناگران، تنیس بازان و دوندگان ماهری بودند و برخی از آنها در مسابقات دوچرخه سواری بسیار موفق بوده و توانایی داشتند درمسافت های طولانی رکاب بزنند. بنابراین طول انگشتان با مهارت های ورزشی ویژه ای نیزدر ارتباط است. این محققان بر این باورند که طول انگشتان و نسبت بین آنها درطول رشدو نمو جنین درون رحم تعیین می شود و به صورت مشخصی تحت اثر هورمون های جنسی موجوددر رحم قرار می گیرد. این در حالی است که مطالعات دیگر نشان می دهند، طول انگشتان مانند دیگر خصوصیاتی قامتی بیشتر تحت اثر عوامل ژنتیکی و ژن ها است تا محیط رشد ونمو جنین.

 

 

● زنان ورزشکارتر بخوانند

 

اگر شما از بانوانی هستید که به صورت روزانه برنامه مشخصی برای ورزش کردن دارید و یا رقابت های ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، باید به همان نسبت از برنامه و دستورالعمل های خاصی برای سلامتیتان پیرویکنید.

 

گاهی شما فراتر از حفظ سلامتی خود در رشته ای خاص جهت کسب مقام قهرمانی کوشش مستمر می کنید که در این شرایط تمامی دستگاه های مختلف بدن شما تحت تاثیر قرار می گیرند.

 

قلب، ریه، دستگاه گوارش، هورمون ها، سیستم عصبی و به ویژه ماهیچه ها نیاز به تطابق با وضعیت جدید دارند. در حقیقت هیچ استرس و فشاری مانند یک ورزش سنگین و طولانی مدت روی بدن تاثیر نمی گذارد. طی فعالیت ورزشی از یک طرف میزان متابولیسم پایه افزایش می یابد و از طرف دیگر فعالیت شما زیادتر می شود. بنابراین مقدار انرژی بین ۳ تا ۶ هزار کیلوکالری در روز توصیه می شود، به طور کلی میزان نیاز انرژی برای زنان ورزشکار ۱۰ درصد کمتر از مردان ورزشکار است. در کنار این مطلب شما لازم است به کم خونی و احتمال وقوع بیشتر آن در خانم ها توجه ویژه ای داشته باشید.

 

علائم کم خونی بسیار مشخص و واضح اند. در صورتی که شما احساس رنگ پریدگی، بی نظمی غیرقابل توجیه در ضربان قلب حین تمرین، از دست رفتن شکل بدن، سردرد یا بی خوابی و سرگیجه کردید، بهتر است با یک پزشک در این مورد مشورت کنید.

 


● حرف آخر

 

۱) از خوردن نوشابه های گازدار و موادغذایی نفخ دهنده خودداری کنید.

 

۲) از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده دوری کنید.

 

۳) بهتر است از چای کم رنگ استفاده کنید.

 

۴) مصرف ۱تا ۳ فنجان قهوه یا نسکافه برای افزایش توان ورزشی مفیداست.

 

۵) در هر روز حداقل ۲ نوع میوه حاوی ویتامین C استفادهکنید.

 

۶) روزانه مصرف سبزیجات تازه را فراموش نکنید.

 

۷) مصرف پروتئین زیاد پیش از مسابقه مجاز نیست چون نیاز به آب راافزایش می دهد.

 

۸) افزایش انرژی مصرفی بر حسب نوع، مدت و شدت ورزش و مصرف کربوهیدارت زیاد تا حداکثر ۷۵ درصد کالری رژیم برای فعالیت های ورزشی سنگین وطولانی مدت توصیه می شود.

 

۹) انواع میوه ها، شیر، نان و غلات منابع خوب کربوهیدرات هستندکه بهتر است یک ساعت قبل از ورزش شیر با عسل و یا آب میوه با عسل مصرف کنید زیراعسل سبب افزایش سطح انرژی در بدن می شود.

منبع:payamsports.post.ir


ویدیو : شناخت خانم های ورزشکار ازروی انگشتان دست