شماره یک های که واقعا یک هستند / دروازه، پاشنه آشیل برانکو : پرسپولیس در این ...



پاشنه آشیل , پاشنه‌ آشیل‌ , ضرب المثل پاشنه آشیل

پرسپولیس در این فصل بارها از درون دروازه ضربه خورده است.

به گزارش نود،ده بندی کلی بازیکنان نشان می دهد که در این فصل چند دروازه بان، ستونهای تیم شان بودند و هستند.

هم اکنون در جمع ۱۰ بازیکن برتر لیگ، چهار دروازه بان دیده می شوند. مهدی رحمتی با قرارگرفتن در رده چهارم بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران، برترین شماره یک لیگ تا اینجای کار بوده است. فرناندو ده خسوس، رشید مظاهری، محمدرضا اخباری سنگربانان استقلال خوزستان، ذوب آهن و تراکتورسازی دیگر دروازه بانهایی هستند که هم اکنون در جمع ۱۰ بازیکن برتر لیگ حضور دارند. این سه بهترین بازیکنان تیم هایشان هم هستند.

محسن فروزان، حامد فلاح زاده، حامد لک دیگر دروازه بانان موفق این فصل هستند که بارها با درخشش خود به داد تیم هایشان رسیدند و در جمع ۵۰ بازیکن برتر لیگ جای گرفته اند.

هم اکنون در بین ۱۰۰ بازیکن برتر لیگ ۱۱ دروازه بان حضور دارند؛
1.مهدی رحمتی(استقلال)، با نمره ۲،۷۲، بازیکن چهارم لیگ

2.فرناندو ده خسوس (استقلال خوزستان)،۲،۷۶، هفتم

3.رشید مظاهری( ذوب آهن)، ۲،۸۰، هشتم
4.محمدرضا اخباری( تراکتورسازی)، ۲،۸۱، دهم
5.محسن فروزان (راه آهن/سیاه جامگان)، ۳، سی و پنجم
6.حامد فلاح زاده (سایپا)، ۳، سی و پنجم
7.حامد لک ( صبا) ، ۳،۰۲، سی و نهم
8.سرگئی پاشنکو( ملوان-سابق)، ۳،۱۳ ، پنجاه و چهارم
9.وحید شیخ ویسی ( نفت)، ۳،۱۳ ، پنجاه و چهارم
1۰.گیورگی گیوریف ( گسترش فولاد)، ۳،۱۳ ، پنجاه و نهم
11.پرویز کریمی ( استقلال اهواز-سابق)، ۳،۳۵، صدم

همانطور که دیده می شود در بین این ۱۱ بازیکن اثری از دروازه بانهای پرسپولیس دیده نمی شود. بعد از این ۱۱ بازیکن هم شهاب گردان نمره بهتری از سوشا مکانی دارد. نمره مجتبی روشنگر( پدیده) هم با مکانی برابر است. تنها دروازه بانهای فولاد و ننزیچ( سابق راه آهن) بدتر از مکانی است. علی سلیمی دروازه بان فولاد هم دوباره اوج گرفته و احتمالا به زودی از مکانی سبقت می گیرد. از طرفی علیرضا بیرانوند هم نمرات خوبی دارد ولی چون تعداد بازی اش کم بوده در رده بندی کلی جایی ندارد.

اینکه تیم سوم لیگ دروازه بانش دروازه بان سیزدهم لیگ است نشان می دهد که چقدر عملکرد دروازه بانهای این تیم ضعیف بوده است. سوشا مکانی با نمره ۳،۴۲ در رده صد و بیستم لیگ قرار دارد. دو دروازه بان دیگر قرمزها هم در این فصل با اینکه تعداد بازی هایشان کم بوده و در رده بندی کلی جای نگرفته اند اما نمراتشان نشان می دهد که عملکردی بدتر از سوشا داشته اند؛ لوبانوف نمره اش ۳،۷۵ است و ایمان صادقی ۴،۱۰. مرتضی قدیمی پور هم در جام حذفی خیلی بهتر از این دو نبود.

 

اخبار ورزشی - نود


ویدیو : شماره یک های که واقعا یک هستند / دروازه، پاشنه آشیل برانکو