شروع دعواهای آپارتمانی در شبکه تهران : سریال تهران پلاک یک، روی آنتن شبکه تهران ...



سریال تهران پلاک یک، روی آنتن شبکه تهران رفت. مهدی مظلومی، کارگردان این مجموعه درباره شخصیت‏های مختلف آن توضیح می‌دهد.
سریال جدید شبکه تهران با عنوان «تهران پلاک یک» روزهای زوج ساعت 19 روی آنتن می‌رود و پخش آن تا بعد از عید نوروز ادامه پیدا می‌کند. «تهران پلاک یک»، داستان مجتمعی 15 واحدی است که در 30 قسمت، به اتفاق‏های جالبی راجع به مسائل مختلف آپارتمان‌نشینی اشاره دارد. فرق اصلی این آپارتمان با سایر سریال‌های آپارتمانی که تا به حال دیده‏ایم این است که برخلاف کارهای آپارتمانی دیگر، مجتمع فقط یک لوکیشن برای نشان دادن زندگی شخصیت‏ های مختلف آن نیست. اینجا به گفته مهدی مظلومی، کارگردان سریال، همخوانی بسیار درستی بین لوکیشن و اتفاق‌های قصه‏ ها وجود دارد. تمام موضوعات در ارتباط با مسائل آپارتمان‌نشینی است. بدنه اصلی قصه‏ های این سریال، مسائلی است که در رابطه با کل آپارتمان اتفاق می‏افتد.

شبکه تهران , شبکه تهران hd , شبکه جدید تهران
مسائلی مثل فضولی کردن همسایه‏ها، بی‌توجهی به حریم خصوصی، رعایت نکردن قوانین استفاده از مشاعات و... و به قصه شخصیت‏ها و زندگی شخصی‏شان خیلی کمتر پرداخته می‏شود. این مجتمع 15 واحدی است اما سریال به زندگی شش خانواده وارد می‏شود و زندگی آنها را در رابطه با سایر همسایه‏ ها نشان می‏دهد. در این گزارش، شخصیت‏های اصلی این سریال را در گفت‌و‌گو با مهدی مظلومی ‌به صورت خیلی اجمالی معرفی می‌کنیم.

علیرضا خمسه
کرم، یک جورهایی همه‌کاره مجتمع مسکونی است. از یک طرف مالک تمام واحدهای مجتمع است و از طرف دیگر هرجا صلاح بداند خودش را مدیر و سرایدار خانه هم معرفی می‌کند و به این وسیله از زیر بار مسئولیت‌های ساختمان طفره می‌رود. او از نظر شخصیتی خسیس، موقعیت‌طلب و پول‌دوست است و در بدترین نقطه ساختمان یعنی خانه سرایداری زندگی می‌کند. خانواده کرم خارج از کشور هستند و بخشی از پول‌دوستی او به این دلیل است که مجبور است مدام برای آنها پول بفرستد.

اشکان خطیبی و ناهید مسلمی
بهنام، یکی دیگر از اعضای این مجتمع است؛ پسری شهرستانی که در دانشگاه مهندسی می‏خواند و با مادر پیرش زندگی می‌کند. او در عین حال در بنگاه معاملات ملکی در زمینه خرید و فروش هم فعالیت دارد. بهنام برخلاف شخصیت‏هایی که تا به حال در مورد بنگاه‌داران در ذهن مخاطبان شکل گرفته، بسیار قانونمند و منطقی است. مادر بهنام  با بازی ناهید مسلمی، از آن خانم‌هایی است که به همه چیز بد‌بین است. فکر می‌کند همه قرار است پسرش را از چنگش در بیاورند. سعی می‌کند به طور اغراق‌آمیزی او را حفظ کند.

حامد وکیلی

سایت شبکه تهران , زمان شروع برنامه استیج در شبکه منو تو , سایت شبکه تهران hd
یکی از کلیدی‌ترین خانواده‏ های این مجتمع، خانواده مراد وصله‌کار است. مراد، دوره‌گردی است که خرت و پرت جمع می‌کند و پول در می‌آورد. او یک جورهایی نقش اصلی این سریال را دارد. مراد و خانواده‏اش قبلا در حاشیه شهر زندگی‏ می‏کردند و حالا به خاطر پولی که به آنها ارث رسیده، در نقطه شمالی شهر در این مجتمع شیک ساکن شده ‏اند اما خصوصیات رفتاری حاشیه‏نشینی‏شان را با خودشان آورده‏اند. همین مسئله برای ساکنین دیگر ساختمان مشکل‌ساز می‌شود.

ارژنگ امیرفضلی
ارژنگ امیرفضلی، نقش پسر تحصیلکرده خانواده مراد وصله‌کار را دارد. او به خاطر شرایط فرهنگی‏‌ که به واسطه تحصیل و رفتن به دانشگاه پیدا کرده، مدام با خانواده‏اش اصطکاک دارد و سعی می‌کند آنها را از طریق متلک پراکنی، دیالوگ‌های مستقیم، غیرمستقیم و روش‌های مختلف، متوجه ضعف‌ها و مشکلات‌شان کند و مدافع حقوق همسایه‏ ها باشد. او با تمام اعضای خانواده چهار نفره‏اش از نظر فرهنگی فرق می‌کند.

داریوش مودبیان

شبکه تهران به خانه برمیگردیم , برنامه به خانه برمیگردیم شبکه تهران , تهرانگرد شبکه تهران تهیه نان
آقای اعتمادی، یکی دیگر از اعضای این مجتمع است و شخصیتی متوهم دارد. او دوران جوانی، در یک فضای نظامی کار اداری انجام می‏داده ولی یکی از آرزوهایش این بوده که بتواند کار اجرایی انجام دهد و مثل یک سرهنگ، زیردستانش را تربیت کند. او حالا هم که بازنشسته شده در همین توهم زندگی می‌کند. آقای اعتمادی توهم قانونمندی دارد اما این مسئله به هیچ وجه در رفتارش دیده نمی‏شود. او از قسمت دهم به بعد به دلایلی از بازی خارج می‏شود.

شهرزاد عبدالمجید
سپیده و مهرداد با بازی شهرزاد عبدالمجید و مجید یاسر ، اعضای دیگر این مجتمع هستند. آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا خانه بخرند و بچه‏دار شوند. این دو برای رسیدن به این هدف، هر کاری به دست‌شان برسد  انجام می‏دهند. از مسافرکشی با موتور گرفته تا فیلمبرداری در مجالس و  آرایشگری در منزل و... فعالیت‌های داخل منزل این زوج، در جایی برای همسایه‏ها دردسرساز می‏شود و مشکلاتی جدی برای‌شان به وجود می آورد.

مهتاج نجومی

گفته های فرماندار تهران در مورد شبکه تهران , پشت بام تهران شبکه 3 , بیماری مجری شبکه تهران
خانم اعتمادی، همسر آقای به ظاهر قانونمند اعتمادی است. او به مشکل توهم شوهرش کاملا واقف است و سعی می‌کند در خانه بدون اینکه بی‌احترامی‌ کند تنش‌هایی که آقای اعتمادی باعثش شده را تلطیف کند. خانم اعتمادی بعد از آزاد شدن پسرش از حبس، با شوهرش اختلاف پیدا می‌کند و نهایتا زمانی که آقای اعتمادی می‏گوید یا او را انتخاب کند یا پسرش را، پسرش چنگیز را  انتخاب می‌کند و به خانه راه می‌دهد.

داریوش موفق
چنگیز، پسر خانواده اعتمادی از قسمت دهم به بعد وارد ماجرا می‏شود. او مدتی به خاطر یک سری مسائل در حبس بوده و خانواده‏اش به خاطر حساسیت‏های شعارگونه آقای اعتمادی، وجودش را جلوی همسایگان مجتمع انکار می‌کنند و می‏گویند که هیچ بچه‏ای ندارند. چنگیز تا حدی ویژگی‏های رفتاری پدرش را به ارث برده. زمانی که از زندان آزاد می‏شود، آقای اعتمادی می‏گوید که اگر چنگیز بخواهد به خانه برگردد، او آنجا را ترک می‌کند! و نهایتا از قسمت دهم به بعد چنگیز جایگزین پدرش در سریال می‏شود.

مرضیه صدرایی
همسر مراد است که اسم واقعی‌اش قزی است اما وقتی به آپارتمان جدید نقل مکان می‌کنند به همه اصرار می‌کند که او را مینا صدا بزنند. فکر می‌کند با تغییر اسم می‏تواند هویتش را هم عوض کند. در حالی که رفتارشان کاملا توی ذوق می‏زند و همه را آزار می‏دهد. دختر او با بازی ندا فرهنگ‌مهر هم مثل مادرش ویژگی‏های تازه به دوران رسیده‌ها را دارد و فکر می‌کند با این تغییر جغرافیایی، نوع خواستگارهایی که می‌تواند برایش پیدا شود فرق می‌کند.

سایر عوامل
علاوه بر بازیگرانی که در بالا معرفی شد، لیلا بوشهری، مهسا سرمدی و زهره کدخدازاده، سالار دریا و‌... هم در این سریال بازی دارند. سایر عوامل سریال عبارتند از: مجری طرح: مسعود ردایی، سرپرست نویسندگان: رضا مقصودی، تهیه کننده: فرهاد فرج نظام، تدوین: حسین جمالی، مدیر تولید: ابوالفضل نصیر، مدیر تصویربرداری: فریبرز سیگارودی، تصویربردار: میثم مظلومی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، طراح گریم: علیرضا جوادپور، طراح صحنه و لباس: فرخ مختاری، منشی صحنه: مهسا سرمدی و....... / bartarinha.ir


ویدیو : شروع دعواهای آپارتمانی در شبکه تهران