شروع خوب «مرهم» اتفاق مهم اکران سینماها : با گذشت بیش از 40روز از آغاز اکران ...


با گذشت بیش از 40روز از آغاز اکران نوروزی فیلم‌های پرفروش این اکران نیز به تدریج از مخاطبانش کاسته شد. حدود 10 روز است که فروش «اخراجی‌ها 3» و «جدایی نادر از سیمین» به‌خوبی روزهای پررونق فروردین نیست و البته این کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. آمدن فیلم‌های تازه و طولانی‌شدن اکران معمولا افت فروش را به همراه دارد ولی نکته اینجاست که فیلم‌های ده‌نمکی و فرهادی همچنان دارند خوب می‌فروشند. اکران فیلم نیمه شب اتفاق افتاد , اکران خصوصی فیلم نیمه شب اتفاق افتاد , اکران خصوصی نیمه شب اتفاق افتاد با گذشت بیش از 40روز از آغاز اکران نوروزی فیلم‌های پرفروش این اکران نیز به تدریج از مخاطبانش کاسته شد. حدود 10 روز است که فروش «اخراجی‌ها 3» و «جدایی نادر از سیمین» به‌خوبی روزهای پررونق فروردین نیست و البته این کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. آمدن فیلم‌های تازه و طولانی‌شدن اکران معمولا افت فروش را به همراه دارد ولی نکته اینجاست که فیلم‌های ده‌نمکی و فرهادی همچنان دارند خوب می‌فروشند. «اخراجی‌ها3» در تهران از مرز 2 میلیارد تومان فروش گذر کرد؛ آن هم در حالی که به قول سازنده‌اش نسخه‌های قاچاق فیلم به صورت رایگان در میادین اصلی شهر توزیع شده‌است.

اخراجی‌ها در مجموع فروش تهران و شهرستان از مرز 5میلیارد تومان عبور کرده‌است و با توجه به تداوم اکران فیلم تا اوایل خرداد شاید رسیدن به رکورد اخراجی‌ها 2 خیلی هم دست نیافتنی نباشد.
تیزرهای فیلم نیز به صورت مکرر از تلویزیون پخش می‌شود و تاکید بر فصل موزیکال اخراجی‌ها در تیزری که از رسانه‌ ملی روی آنتن می‌رود همچنان جالب توجه به نظر می‌رسد.«جدایی نادر از سیمین» نیز مانند اخراجی‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه با افت فروش مواجه شده‌ ولی همچنان در تهران جز در یکی دو روز هفته بیشتر از اخراجی‌ها می‌فروشد.

نکته جالب اینکه در روزهای اخیر پخش‌کننده مشترک جدایی نادر از سیمین و اخراجی‌ها فروش 2 فیلم را برابر اعلام می‌‌کند. اما در حالی که به میانه‌های فصل بهار نزدیک می‌شویم اکران چند فیلم تازه تا اندازه‌ای حال و هوای سینماها را نیز دگرگون کرده‌‌است. از ابتدای اردیبهشت‌ماه «خیابان بیست و چهارم» سعید اسدی و «برف روی شیروانی داغ» محمدهادی کریمی اکران شدند که البته فروش هیچ‌کدام چندان جالب توجه نبوده و البته باید به تعداد اندک سالن‌هایی که در اختیار این دوفیلم قرار گرفته نیز اشاره کرد؛ اتفاقی که به‌نظر می‌رسد تا پایان اکران اخراجی‌ها و جدایی نادر از سیمین ادامه داشته باشد.
خیابان بیست و چهارم درامی معمایی از جنس آثاری است که نمونه‌هایش در سینمای آمریکا زیاد ساخته می‌شود و فیلمسازان ایرانی به‌ندرت سراغش می‌روند.

برف روی شیروانی داغ نیز تصویری از روشنفکران ایرانی ارائه می‌دهد که سازنده‌اش اعتقاد دارد این تصویر صادقانه و درست است. منتقدان نیز «برف...» را نسبت به دیگر ساخته‌های کریمی اثری قابل تامل و پذیرفتنی ارزیابی کرده‌اند. فروش روزانه این فیلم مانند خیابان بیست‌وچهارم به‌طور متوسط 5میلیون تومان است. اما تازه‌ترین فیلم اکران، «مرهم» ساخته علیرضا داوودنژاد است که در چند روز اول نمایش خود توانسته تا حدی مخاطب خود را بیابد. فروش مرهم در سینما آزادی فوق‌العاده‌ است و در بقیه سالن‌هایش نیز بد نمی‌فروشد. مرهم بدون بهره‌گرفتن از عناصر سینمای تجاری، با ساختاری متفاوت و قابل قبول موقعیت ملموسی را پیش چشم تماشاگر می‌گذارد. نکته جالب توجه آخرین ساخته داوودنژاد موج حمایت همکاران او از این فیلم است.

چند ماه پیش بهرام بیضایی به ستایش از مرهم پرداخت و همزمان با اکران عمومی حسن فتحی، مهدی فخیم‌زاده و رخشان بنی‌اعتماد از ارزش‌های مرهم سخن به میان آورده‌‌اند.مرهم در 3روز اول اکرانش موفق شده نزدیک به 25میلیون تومان فروش کند. فیلم داوودنژاد از جمله آثاری است که با تبلیغات دهان به دهان مردمی فروش روزانه‌اش بالا خواهد رفت. مرهم به عنوان محصول سینمای مستقل می‌تواند نویدبخش فصلی تازه در سینمای واقع‌گرای ایران باشد. آمدن مرهم مهم‌ترین اتفاق اکران سینماها در چند روز اخیر بود.

منبع : همشهری آنلاین


ویدیو : شروع خوب «مرهم» اتفاق مهم اکران سینماها