شرط جدید اعتبار مدارک دانشگاههای پزشکی/ قرارگرفتن در فهرست رتبه بندی :   رئیس ...



رتبه بندی دانشگاههای جهان , رتبه بندی ایران در زمینه پزشکی , رتبه بندی کشورها از نظر پزشکی

 

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر در نحوه اعلام معتبر بودن دانشگاههای خارج از کشور گفت: از این پس رتبه بندی های جهانی نیز به عنوان ملاکی برای اعتبار دانشگاههای خارج از کشور در نظر گرفته می شود.

دکتر محمود قاضی خوانساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: افرادی که در دانشگاه هایی که در فهرست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت قرار ندارند و نامعتبر هستند، تسهیلات ارزی دریافت نمی کنند.

وی یادآور شد: شورای ارزشیابی در آخرین مجوز خود تعریف جدیدی برای اعتبار دانشگاهها علاوه بر فهرست وزارت بهداشت ارائه کرد. بر اساس این تصمیم مدارک دانشگاههایی که در فهرست ارزشیابی وزارت بهداشت قرار ندارند، در صورتی که در میان 1000 دانشگاه اول رتبه بندی جهانی QS، در میان 500 دانشگاه اول رتبه بندی تایمز و 500 دانشگاه اول رتبه بندی شانگهای قرار دارند ارزشیابی می شوند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت افزود: در این میان کتاب گورمن که کتاب دانشگاههای معتبر آمریکا است نیز به عنوان یک ملاک ارزشیابی درنظر گرفته می شود.

قاضی خوانساری دلیل این تصمیم را قرار گرفتن ایران در رتبه های بین المللی از جمله تایمز و QS عنوان کرد و افزود: دلیل دیگر این امر این بود که فردی از یک دانشگاه معتبر جهانی فارغ التحصیل می شد اما این دانشگاه در فهرست وزارت بهداشت قرار نداشت از همین رو ما رتبه بندی های جهانی را نیز ملاک قرار دادیم..../مهر


ویدیو : شرط جدید اعتبار مدارک دانشگاههای پزشکی/ قرارگرفتن در فهرست رتبه بندی