شرایط صدور مجوز سقط درمانی اعلام شد :  اخباراجتماعی - شرایط صدور مجوز سقط درمانی ...



شرایط صدور انواع دفترچه های بیمه تامین اجتماعی اعلام شد , شرایط اخذ مجوز کترینگ , شرایط صدور دسته چک بانک ملت


 اخباراجتماعی - شرایط صدور مجوز سقط درمانی اعلام شد

رییس اداره پزشکی قانونی مرکزی تهران شرایط ضروری و مدارک لازم برای تشکیل پرونده سقط درمانی و صدور مجوز آن را تشریح کرد.

دکتر ˈآمنه بیک محمدیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی گفت: شرایط ضروری برای صدور سقط درمانی به دو دسته شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر تقسیم می شود.

وی ادامه داد: شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر، مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاریها موجب حرج مادر ، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد را شامل می شود.

به گفته بیک محمدی بهترین زمان سونوگرافی برای تعیین سن جنین 9 تا 8 هفتگی و در اولویت بعدی بالای 11 هفتگی است.

دکتر بیک محمدی مناسب ترین اقدام در صورت ریسک بالای تست های غربالگری را انجام به موقع آمینیوسنتز و کاریوتایپ و در صورت نیاز اکوکاردیوگرافی قلب جنین در صورت تاخیر و فقدان زمان کافی انجام آمینیوسنتز و تست های ژنتیکی سریع اکوکاردیوگرافی قلب جنین در صورت نیاز برشمرد.

رییس اداره پزشکی قانونی مرکزی تهران با اشاره به عواقب قانونی تاخیر و یا اشتباه پزشک آزمایشگاه در پروتکل تست های غربالگری که منجر به تولد نوزاد با ناهنجاری شود که اندیکاسیون سقط درمانی داشته، گفت: در صورت شکایت مادر در این خصوص تشخیص خطای پزشکی در کمیسیون پزشکی قانونی انجام و خسارت در صورت درخواست والدین کودک پرداخت می شود.

رییس اداره پزشکی قانونی مرکزی تهران درباره مدارک لازم مورد نیاز برای تشکیل پرونده درخواست صدور مجوز سقط درمانی گفت: شناسنامه یا کارت ملی مادر باردار و حضور مادر در مرکز به همراه مدارک پزشکی مرتبط از جمله سونوگرافی یا آزمایش ژنتیک یا مدارک موید بیماری مادر الزامی است.

وی ادامه داد: در صورت عدم صدور مجوز هزینه ای از متقاضی دریافت نمی شود؛ اما در صورت صدور مجوز مبلغ مورد نظر مطابق با تعرفه های مصوب اخذ خواهد شد.

*** مجازات قانونی سقط عمدی جنین
بیک محمدی مجازات قانونی سقط عمدی جنین توسط پزشک و کادر درمان را پرداخت دیه برحسب سن جنین به همراه حبس از 2 تا 5 سال اعلام کرد.
  اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو : شرایط صدور مجوز سقط درمانی اعلام شد