شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی :  اخبار اجتماعی - شرایط دریافت هدیه ...



شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی , نحوه دریافت هدیه ازدواج بیمه تامین اجتماعی , شرایط هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج


 اخبار اجتماعی - شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت و حمایت از ازدواج جوانان، احتمال افزایش مبلغ کمک هزینه ازدواج این سازمان برای زوجین تحت پوشش وجود دارد؟ اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین ما قرار دارد وهرگونه تغییر در این خصوص نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا با اشاره به بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی به سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد، درباره جزئیات ارائه هدیه ازدواج تامین اجتماعی به بیمه شدگان توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این باره افزود: اگر هربیمه‌ شده طی پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت را مستمرا پرداخت کرده باشد، می‌تواند کمک هزینه ازدواج دریافت کند، البته ازدواج دائم و ازدواج اول بودن بیمه شده از جمله دیگر شرایط لازم است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان این کمک هزینه برابر با یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه‌ شده است اظهار کرد: این مبلغ بلاعوض است و حتی اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط دریافت کمک هزینه باشند، به هر دوی آنها تعلق می‌گیرد.

واریز یک روزه کمک هزینه ازدواج
زدا افزود: در حال حاضر محدودیت اعتباری برای پرداخت این کمک هزینه نداریم و افراد پس از مراجعه به ادارات تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، این مبالغ را ظرف مدت یک روز دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، احتمال افزایش این مبلغ برای زوجین جوان وجود دارد؟ اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین ما قرار دارد و هرگونه تغییر در این خصوص نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

در بخشنامه دکتر ربیعی خطاب به معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌ها و مؤسسات وابسته آمده است: «در راستای بند 2 سیاست‌های جمعیتی، به سازمان تأمین اجتماعی تکلیف می‌گردد در ارتباط با پرداخت هزینه ازدواج به بیمه شدگان تأمین اجتماعی تسهیلات لازم را فراهم آورد.»
 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو : شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی