شخصیت شناسی مادران متولد دی ماه : مادران متولد دی ماه نه تنها قصد آزار اعضای ...



شخصیت شناسی , تست شخصیت شناسی , تست شخصیت شناسی mbti

مادران متولد دی ماه نه تنها قصد آزار اعضای خانواده خود را ندارند بلکه در تلاشند تا با این سختگیری‌ها خانواده را به سمت موفقیت سوق دهند هر چند شاید گاهی در این راه زیادهروی کنند!

 برای فرزندانتان زیادهروی می‌کنید، اگر برای اجرای نظم و انضباط همه خانواده را جان به لب می‌کنید و اگر نفس همه اعضای خانواده را در سینه حبس کرده‌اید تا در زندگی خانوادگیتان دیسیپلین حرف اول و آخر را بزند، اصلا عجیب نیست! در واقع مادران متولد دی ماه تمام هم و غم خود را روی کار برای خانواده می‌گذارند و توقع دارند در این تلاش سخت بقیه اعضای خانواده هم آن‌ها را همراهی کنند. آن‌ها به شدت در مقابل اعضای خانواده خود احساس مسئولیت می‌کنند و البته گاهی در ابراز این حس مسئولیت آنقدر افراط می‌شود که چه بسا بقیه خانواده کلافه می‌شوند! با این حال نباید فراموش کرد که مادران متولد دی ماه نه تنها قصد آزار اعضای خانواده خود را ندارند بلکه در تلاشند تا با این سختگیری‌ها خانواده را به سمت موفقیت سوق دهند هر چند شاید گاهی در این راه زیادهروی کنند!

 

وقتی بیش از حد وظیفه‌شناس می‌شوید

شما مادران متولد دی ماه قطعا مثل همه مادران دیگر خوب هستید و مهربان و همه تلاش خود را برای بهتر کردن اوضاع اعضای خانواده می‌کنید اما گاهی در این راستا زیادهروی می‌کنید اگرچه قصد و نیت شما مثبت است اما بعضی اوقات اینقدر بیش از حد در امور خاصی وظیفه‌شناس می‌شوید که برخی امور دیگر را که به واقع باید به آن‌ها بیشتر توجه کنید از یاد می‌برید. شاید شما برای برقراری نظم و انضباط در خانه خیلی تلاش کنید. مثلا برای ساعت خواب فرزندانتان آنقدر وسواس به خرج بدهید و سختگیری کنید که در ‌‌نهایت آن‌ها اتوماتیک وار راس ساعت 8 به رختخواب بروند و شما احساس پیروزی کنید اما در عین حال کاملا فراموش کرده‌اید که وقت کافی برای بودن با فرزندان خود بگذارید و بیشتر به آن‌ها نزدیک شوید، بیشتر با آن‌ها بازی کنید و چه بسا بیشتر با آن‌ها دوست باشید. خودتان قضاوت کنید. کدام یک از این‌ها مهم‌تر است؟

 

سختگیری را دوست دارید

مادران متولد دی معمولا سختگیری را دوست دارند و اصلا با قوانینی که برای خانواده و به خصوص فرزندان خود وضع می‌کنند مشکلی احساس نمی‌کنند. گاهی اینقدر چنین احساسی در آن‌ها شدت می‌گیرد که ترجیح می‌دهند قوانین را جایگزین احساسات کنند و دقیقا از همین رو احساسات خود را بروز نمی‌دهند اگر چه شاید در خیلی از مواقع دوست داشته باشند که در مقابل فرزندانشان ابراز احساسات کنند اما جلوی خود را می‌گیرند. بهتر است گاهی بگذارید احساسات به صورت کاملا طبیعی جای آن همه قوانین خشک را بگیرد. فراموش نکنید رابطه شما مادر و فرزندی است و در چنین رابطه‌ای شکستن هرازگاهی قوانین نه تنها اشکالی ندارد که ضروری هم هست.

 

برگ برنده در دستان شماست

شما مادران سختگیری هستید؟ بله، شاید دقیقا همینطور باشد اما در عین حال شما آدمی هستید که ذاتا همواره در جستجوی پیشرفت و بهتر کردن امور است. بنابراین برگ برنده در دستان شماست چون با چنین ویژگی به راحتی هر چه تمام‌تر می‌توانید اگر بر فرض محال کم و کاستی در ارتباط شما و فرزندتان وجود دارد برای اصلاح آن‌ها اقدام کنید. به هر حال شما می‌خواهید همه چیز در بهترین حالت ممکن باشد. پس چه چیزی مهم‌تر از ارتباط مادر و فرزندیتان. اگر تا به امروز زیادی سختگیری کرده‌اید حالا دیگر وقت رو کردن احساساتتان است. اگر مشکلی در این رابطه وجود دارد آن را شناسایی کنید و برای اصلاحش دست به کار شوید.

 

شما یاد می‌دهید، بچه‌ها یاد می‌گیرند

مادران متولد دی ویژگی‌های جالب توجهی دارند. آن‌ها به فرزندان خود یاد می‌دهند که چطور قدر و ارزش پول را بدانند. به آن‌ها می‌آموزند که چطور پای قولی که می‌دهند بایستند. در واقع این مادران نقش اول و البته قدرتمند زندگی بچه‌های خود هستند. در نتیجه بچه‌های آن‌ها همواره به ایشان احترام می‌گذارند. به هر حال این بچه‌ها هر چه بزرگ‌تر می‌شوند بیشتر ارزش آموزش‌هایی را که مادران متولد دی به آن‌ها داده‌اند می‌دانند. طبیعی است که این فرزندان قدر‌شناس شوند.

 

وقتی به آن‌ها تشر می‌زنید!

شاید خودتان حواستان نباشد یا شاید اصلا قصدتان این نباشد اما به هر حال گاهی پیش می‌آید که شما ناخودآگاه چنان تشری به بچه‌ها می‌زنید که بعدا خودتان هم از فکر کردن به آن ناراحت خواهید شد. قصد شما فقط دلسوزی است و البته شک نکنید که بچه‌ها هر چه بزرگ‌تر شوند بیشتر به این موضوع پی می‌برند و در نتیجه دلخوری در میان نخواهد بود. در واقع بیشتر مواقعی که شما به بچه‌ها تشر می‌زنید یا به آن‌ها سخت می‌گیرید خودتان متوجه شدت آن نیستید اما بعدا در خلوت خود به این نتیجه می‌رسید که ممکن است زیادهروی کرده باشید. به هر حال هیچوقت برای در آغوش کشیدن بچه‌ها و نشان دادن احساسات واقعی مادرانه‌تان به آن‌ها دیر نیست.

 

آرام‌تر باشید، مهربان‌تر باشید!

یکی از وظایف اصلی شما به عنوان مادر این است که بیاموزید چطور در راه دشوار تربیت بچه‌ها آرام‌تر، صبور‌تر و مهربان‌تر باشید. یادتان باشد به عنوان مادر خانواده شما باید نقش به مراتب تاثیرگذارتری نسبت به عوامل دیگر در زندگی فرزندانتان داشته باشید و غالب مسائل را با طیب خاطر حل و فصل کنید. در این صورت است که می‌توانید یک تعادل واقعی برقرار کنید. به این ترتیب شما به راحتی درمییابید بچه‌ها همانقدر که باید به مقررات پایبند باشند و برای بهتر کردن اوضاع تلاش کنند به وقت‌هایی احتیاج دارند که آزادانه بازی کنند و خودشان را از قید و بند‌ها‌‌ رها سازند. دقیقا در چنین شرایطی است که بچه‌ها خیلی بیشتر از آنچه باید عاشق شما خواهند شد و حتی برای تلاش‌هایتان که گاهی در آن‌ها افراط می‌شود قدردان شما خواهند شد. برای رسیدن به هدفتان که‌‌ همان سعادت بچههاست تلاش کنید اما در عین حال سختگیری بیش از حد را از برنامه حذف کنید. بچه‌ها را نباید زیادی به حال خودشان‌‌ رها کرد و البته نباید هم زیادی به آن‌ها سخت گرفت.

 

سخت گیر اما فداکار

مادران متولد دی خیلی چیز‌ها را به فرزندان خود یاد می‌دهند. از جمله اینکه چطور صرفهجو باشند. مثلا به آن‌ها یاد می‌دهند که‌‌ همان اندازه که می‌خورند برای خود غذا بکشند. به آن‌ها یاد می‌دهند که در مقابل بزرگتر‌ها چطور با ادب و با نزاکت باشند. در همین راستا آن‌ها هرگز فرزندان خود را لوس بار نمی‌آورند اگرچه ممکن است در این زمینه هم گاهی زیادهروی کنند چون طبیعی است که بچه‌ها بعضی وقت‌ها خودشان را برای والدین لوس کنند اما معمولا چنین چیزی در قاموس مادران متولد دی نمی‌گنجد. در عین حال این مادران همیشه آماده شنیدن حرف‌های بچه‌های خود هستند. وقتی بچه‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شوند متوجه می‌شوند که مادرانشان در عین سختگیر بودن اما حاضرند هر فداکاری برای آن‌ها انجام دهند.

 

بچه‌ها را بیشتر نوازش کنید

اگرچه مادران متولد دی خیلی اهل ناز و نوازش بچه‌های خود نیستند اما شاید اگر بدانند که از این طریق می‌توانند رابطه گرمتری با فرزندان خود برقرار کنند چه بسا رویه قبلی را تغییر دهند. بچه‌ها واقعا به آغوش والدین خود احتیاج دارند. به اینکه دست نوازش و مهربانی آن‌ها را روی سر خود احساس کنند بنابراین برای در آغوش کشیدن آن‌ها دنبال بهانه نباشید. هرازگاهی فرزندانتان را بغل کنید و آن‌ها را ببوسید و بگذارید هر چقدر که می‌خواهند در آغوش شما بمانند تا احساس آرامش و امنیت کنند. شما یک مادر کامل هستید که هم نظم را به بچه‌ها آموزش می‌دهید و هم محبت بی‌حد و اندازه خود را نثار آن‌ها می‌کنید.

منبع:مجله شهرزاد/برترینها


ویدیو : شخصیت شناسی مادران متولد دی ماه