شجونی: به روحانی تبریک نمی گویم ! : شجونی: به روحانی تبریک نمی گویم ! برخی ...



تبریک روحانی به ترامپ , شجونی از روحانی حمایت نمی‌کنیم , روحانی تبریک گفت

شجونی: به روحانی تبریک نمی گویم !

برخی از اصولگرایان روز گذشته اصرار داشتند که از ابتدا حامی حسن روحانی بودند و اگر از کاندیدای دیگر حمایت کردند، به دلیل برهم نخوردن اجماع تشکیلاتشان بوده است. عده دیگری هم می‌گویند که رای خود را به نام عارف به صندوق رای ریخته‌اند و گروهی از اصولگرایان هستند که حقیقت را همانطور که هست می‌گویند و صریح اعلام می‌کنند پیروزی حسن روحانی را به او تبریک نخواهند گفت. البته در کنار آن آرزو می‌کنند که او بتواند کشور را به بهترین نحو اداره کند و از روحانی می‌خواهند که به مشکلات بیکاری و تورم پیش از هر موضوع دیگری رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی مردی از این طایفه است که می‌گوید اصولگرایان نتیجه تفرقه خود را با شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دیدند. این عضو جامعه روحانیت تاکید دارد که کشور در مقطع فعلی به وحدت و برادری بیش از هر مولفه‌ای نیاز دارد. گفت‌وگوی کوتاهی با شجونی داشتیم که او تاکید داشت بخش‌هایی از این گفت‌وگو منتشر نشود که با تعدیل آن بخش‌ها متن کامل گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

آقای روحانی در نهایت به عنوان رئیس‌جمهور از سوی مردم برای اداره کشور در 4 سال آینده انتخاب شدند. فکر می‌کنید ایشان چقدر بتواند مشکلات را حل کند؟

ان‌شاءا... که بتواند اداره کند.

ایشان عضو جامعه روحانیت است. چرا این تشکل از ایشان حمایت نکرد؟

آقای روحانی 4 سال است که در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی‌کند.

دلیلش چیست؟ گلایه‌ای داشتند؟

نمی دانم. شاید از دولتمردان خوشش نمی‌آمد.

دلیل تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات چه بود که برخی این تعدد را عامل شکست آنها بدانند؟

درست است. متاسفانه همه اصولگرایان شرکت کردند اما آنهایی که به هر حال بی‌تعهد بودند باعث شدند آرا پخش شود و شکست بخورند.

یعنی همه آنها تصور کردند احتمال پیروزی دارند؟

آنها تصور کردند رئیس‌جمهور هستند اما آنهایی که در جریان مقابل بودند به نحوی برنامه‌ریزی کردند تا آقای روحانی را بالا ببرند که موفق هم شدند.

قشری از جامعه عملکرد جبهه پایداری را در شکست اصولگرایان پررنگ می‌بینند. نظر شما چیست؟

آنها برای خودشان عقایدی دارند و یک نفر را به عنوان رهبر جریان پایداری انتخاب کرده‌اند بنابراین کار خلافی نکردند. شکست اصولگرایان کار یک نفر نیست. آنهایی که تعهد کردند و جا خوش کردند و تا آخر ماندند، تیشه به ریشه خودشان زدند.

اما جریان اصولگرا به نوعی دچار غرور شده بود و برخی معتقدند این شکست برای بازسازی این جریان لازم بود.

حالا مغرور بودند یا نبودند، مهم نیست. این دنیا، دنیایی است که گاهی به نفع آن گروه و گاهی به نفع این گروه است.

راستی شما به آقای روحانی، پیروزیشان را تبریک نمی‌گویید؟

نه. تبریک نمی‌گویم.

دلیلش چیست؟

من برای خودم عقایدی دارم که بر اساس آن، اصلاح‌طلبان را قبول ندارم چون امتحان بدی پس داده‌اند و رفوزه شدند. به هر حال آمدند از آب گل آلود ماهی گرفتند.

بگذریم؛ توصیه شما به آقای روحانی چیست؟

اولین کار آقای روحانی باید این باشد که به وعده‌هایش به مردم وفا کند و وضعیت بیکاری و اقتصاد و گرانی را ان‌شاءا... درست کند.

در مقطع کنونی فکر می‌کنید نیاز کشور به چیست؟

کشور به وحدت و برادری نیاز دارد و تبعیت از ولی فقیه هم در صدر همه موضوعات است. کشور به رفع بیکاری از بیکاران و اقتصاد سالم و ارزانی نیاز دارد و آنهایی که راه آمریکا را بخواهند بروند از نگاه ملت، دشمن و خائن هستند و به نظام ضربه می‌زنند. اگر چه ما دارای رهبری شایسته هستیم که اجازه نمی‌دهد هر کس، هر کاری خواست بکند.

دلیل این افت وحدت در بین اصولگرایان را چه می‌دانید؟

ما 70 سال است یک شعر را حفظ کردیم. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از پریشانی ماست. اصولگرایان پریشان عمل کردند و پریشان دیدند و نوش جانشان.

یعنی فکر نکردند که می‌توانند به قدرت برسند؟

وقتی آدم به شهرستانی می‌رود، برایش زنده باد می‌گویند و برو و بیا برایش دارند، خیال می‌کند همه جا همین‌طور است ولی موقع رای دادن معلوم می‌شود که این طور نیست.

 

/پارسینه

 

 

 

 

 


ویدیو : شجونی: به روحانی تبریک نمی گویم !