شجریان در كشور ممنوع الفعالیت است اما... : محمدرضا شجریان سیزدهم شهریورماه ...


محمدرضا شجریان سیزدهم شهریورماه (چهارم سپتامبر) كنسرت خود را با عنوان «تور جهانی سرگشتگان عشق» در حالی در استانبول روی صحنه می‌برد كه بعد از آن بارِ دیگر در مهرماه این برنامه را اجرا خواهد كرد. او بعد از آن نیز این تور جهانی را در استرالیا پی خواهد گرفت. روزنامه قانون: محمدرضا شجریان سیزدهم شهریورماه (چهارم سپتامبر) كنسرت خود را با عنوان «تور جهانی سرگشتگان عشق» در حالی در استانبول روی صحنه می‌برد كه بعد از آن بارِ دیگر در مهرماه این برنامه را اجرا خواهد كرد. او بعد از آن نیز این تور جهانی را در استرالیا پی خواهد  گرفت.

 این برنامه در حالی اجرا می‌شود که استاد آواز ایران همچنان در كشور خود ممنوع‌الكار است. او این كنسرت‌ها را با گروه موسیقی «شهناز» به سرپرستی مجید درخشانی روی صحنه خواهد برد و در آن قطعاتی از ساخته‌های سعید فرج‌پوری و مجید درخشانی به همراه یك قطعه از ساخته‌های خود كه روی شعری از سیمین بهبهانی آهنگسازی شده، اجرا خواهد كرد.

اما محمدرضا شجریان حالا درست 6 سال است در كشور خودش نتوانسته به اجرای برنامه بپردازد. بعد از روی كار آمدن دولت «تدبیر و امید»، این امیدواری شكل گرفت تا او بتواند بار‌ دیگر در ایران کنسرت بگذارد اما با قطعی شدن عدم امكان چنین رخدادی، شجریان تصمیم گرفت در استانبول روی صحنه رود تا در نزدیک‌ترین کشور به ایران، شرایط برای حضور ایرانیان ساده‌تر باشد.

 این در حالی است كه او در این مدت برنامه‌های متعددی در كشورهای مختلف اروپایی و همچنین آمریكا داشته است. با وجود تمام اظهارنظرهایی كه در این خصوص توسط مسئولان دولتی انجام می‌شود، او همچنان نمی‌تواند در ایران به اجرای برنامه بپردازد. به هر روی از انتشار آلبوم «مرغ خوشخوان» آخرین اثر منتشر شده‌ شجریان در ایران نیز پنج سال می‌گذرد و حالا او دو اثر در دستگاه‌ اصفهان و سه‌گاه با آهنگسازی مجید درخشانی آماده‌ انتشار دارد که در صورت فراهم شدن شرایط و دریافت مجوز، آنها را به انتشار درخواهد آورد.  

از سوی دیگر به گزارش سایت موسیقی ما، در حالی که این روزها خبر ساخت فیلمی مستند-داستانی از محمدرضا شجریان توسط اصغر فرهادی، توسط این دو چهره‌ هنری نه تأیید می‌شود و نه تکذیب، قرار است در سال آینده‌ میلادی مستندی از زندگی استاد آوازخوان ایرانی به نمایش درآید. این مستند را Austin Stoecklein -مستندساز و عکاس آمریکایی کارگردانی کرده و از دوره‌های گوناگون زندگی محمدرضا شجریان بهره برده است.

خسروی آواز ایران در بخشی از این مستند می‌گوید: «صدای من بخشی از فرهنگ کهن ایران است که می‌خواهد به مردم جهان یادآور شود که ما دارای چه فرهنگی بوده‌ایم. فرهنگ عشق و صلح و صفا.» این مستند که در آن تعدادی از چهره‌های موسیقایی ایران نیز حضور دارند، سال 2016 میلادی به نمایش درخواهد آمد.


ویدیو : شجریان در كشور ممنوع الفعالیت است اما...