شب بازار اغذیه در پیاده راه پانزده خرداد : معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار ...


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 12 تهران از برپایی غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی ویژه ماه مبارک رمضان در پیاده راه پانزده خرداد خبر داد. خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 12 تهران از برپایی غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی ویژه ماه مبارک رمضان در پیاده راه پانزده خرداد خبر داد.

محمد علی قندهاری‌نیا با بیان این مطلب افزود: در کنار خدماتی که شهرداری منطقه 12 در ایام ماه مبارک رمضان به مسجد ارک ارائه می‌دهد، امسال به غیر از ارائه این خدمات، دو اقدام ویژه برای برنامه مناجات خوانی مسجد ارک و پیاده راه پانزده خرداد انجام خواهد داد که اقدام نخست راه‌اندازی غرفه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان در فضای 300 مترمربعی در پیاده راه پانزده خرداد است.

وی افزود : با توجه به اینکه اغلب افرادی که در برنامه مسجد ارک شرکت می کنند به همراه خانواده، کودکان و نوجوانان خود هستند، در مدت زمان برگزاری مناجات خوانی کودکان دچار سردرگمی می‌شدند به همین دلیل برای ایجاد فضای تفریحی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، کارگاهی به مساحت 300 متر مربع نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه فرهنگی دارای غرفه‌های متنوع است، بیان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده قرار است تا به کودکان و نوجوانان از سن 4 تا 14 سال، خدمات آموزشی، تفریحی وفرهنگی اعم از رنگ آمیزی، قصه، سفالگری و غیره ارائه شود.

قندهاری‌نیا با بیان اینکه فعالیت این غرفه‌ها از ساعت 23 شب تا 2.30 بامداد خواهد بود یادآور شد: اقدام دوم شهرداری منطقه 12 در حاشیه اجرای برنامه مناجات خوانی مسجد ارک، ساماندهی فلافل فروشی‌های این محدوده است، تاکنون در ایام ماه مبارک رمضان فلافل فروشی‌ها در یک کوچه نزدیک مسجد بدون هیچ نظارت بهداشتی و در فضایی نامناسب ارائه خدمات می‌کردند که این وضعیت مناسب شان روزه داران نبود، بر همین اساس امسال برای ساماندهی فلافل فروش‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم مجوزهای بهداشتی و ارائه خدمات را دریافت کنند و هم اینکه مسیری برای آنها درنظر گرفته شده تا خانواده‌هایی که در برنامه مناجات شرکت کرده‌اند، بتوانند از این فضای مفرح استفاده کرده و سحری خود را در این مجموعه صرف کنند.

معاون شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به اینکه طبق رایزنی‌هایی که با مجموعه رستوران‌های راسته پانزده خرداد انجام شده تا برای اولین بار از افطار تا سحر خدمات ارائه دهند گفت: به تعبیری شهرداری منطقه یک، شب بازار در حوزه غذا در پیاده راه پانزده خرداد ایجاد خواهد کرد تا شهروندان از این فضا استفاده کنند.

بنا براعلام روابط عمومی منطقه12، وی همچنین با اشاره به برنامه محله باب همایون ویژه ماه مبارک رمضان افزود: مجموعه غرفه‌های نمایشگاهی تحت عنوان «بهاریه تهران» که در خیابان باب همایون فعالیت می‌کند در ایام ماه مبارک رمضان به فروش موادغذایی متناسب با این ماه اختصاص داده شده و از ساعت 19:30 تا اذان صبح به ارائه خدمات می‌پردازند.


ویدیو : شب بازار اغذیه در پیاده راه پانزده خرداد