شایع‌ترین روش‌ های کلاهبرداری : معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ...


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، با بیان اینکه شهروندان برای اطمینان از صحت عمل مراکز فروش اقساطی خودرو (لیزینگ) از سایت بانک مرکزی یا شرکت‌های خودروساز استعلام کنند، تصریح کرد: صرف داشتن شماره ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، مجوز فعالیت لیزینگ خودرو نیست، بلکه برابر قانون مجوز بانک مرکزی نیز لازم است. روزنامه شرق: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، با بیان اینکه شهروندان برای اطمینان از صحت عمل مراکز فروش اقساطی خودرو (لیزینگ) از سایت بانک مرکزی یا شرکت‌های خودروساز استعلام کنند، تصریح کرد: صرف داشتن شماره ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، مجوز فعالیت لیزینگ خودرو نیست، بلکه برابر قانون مجوز بانک مرکزی نیز لازم است.

سرهنگ رهبریان، درباره کلاهبرداری‌های شایع گفت: عمده کلاهبرداری‌ها در پوشش فروش مال غیر، پیش‌فروش آپارتمان و خودرو، امور بازرگانی و تجاری و همچنین انجام امور اداری، اجاره مال غیر و درصد بسیار ناچیزی کاریابی و استخدام، فروش اجناس بدلی و تقلبی و به صورت محدود رمالی و فالگیری است.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های مرسوم کلاهبرداری در سال‌های اخیر، کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی است، تصریح کرد: در این شیوه، کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی با چرب‌زبانی، انجام مانورهای متقلبانه و انتساب خود به دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی درخواست خرید کالا یا خدمات را می‌کنند یا با ارسال پیامک برنده‌شدن در قرعه‌کشی مسابقات، مال‌باختگان را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و با گمراه‌کردن مردم حساب آنان را از طریق انتقال وجه به روش کارت‌به‌کارت خالی می‌کنند.

رهبریان روش‌های دیگر کلاهبرداران برای تصاحب غیرقانونی اموال و وجوه مردم را پیش‌فروش اقساطی خودرو و آپارتمان دانست و گفت: شهروندان باید قبل از هر اقدامی از مراجع ذی‌صلاح استعلام کرده و سپس اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

وی با بیان اینکه هم‌وطنان برای صحت عمل مراکز فروش اقساطی خودرو (لیزینگ) از سایت بانک مرکزی یا شرکت‌های خودروساز استعلام کنند، تصریح کرد: صرف داشتن شماره ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، مجوز فعالیت لیزینگ خودرو نیست، بلکه برابر قانون مجوز بانک مرکزی نیز لازم است.

 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در ادامه اظهار کرد: عمده‌ترین گزارش‌ها در حوزه جعل، مربوط به اسناد و مدارک بانکی، جعل مدارک شناسایی پایه مانند کارت ملی و شناسنامه، اسناد مالکیت، قراردادها، قول‌نامه‌ها، اسناد و مدارک غیردولتی است.


ویدیو : شایع‌ترین روش‌ های کلاهبرداری