شایعه ای عجیب درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد! : طی چند روز گذشته نیز ...



کنایه فردوسی پور به برگزاری کنسرت در مشهد , عدم برگزاری کنسرت در مشهد , ممنوعیت کنسرت در مشهد

طی چند روز گذشته نیز شایعاتی در شهر مشهد منتشر شده که گویا اجرای کنسرت در شعاع 100 کیلومتری حرم مطهر امام رضا ممنوع شده است. منتشرکنندگان این شایعه لغو کنسرت 'آهنگ اشتیاق' را نیز گواه صحت ادعای خود عنوان کرده اند.

به گزارش شبکه ایران کنسرت گروه «آهنگ اشتیاق» به سرپرستی علی قمصری که قرار بر این بود 21 و 22 آبان به خوانندگی علیرضا قربانی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود، ساعاتی قبل از اجرا لغو شد.

در پی لغو این کنسرت شایعاتی در میان دوستداران موسیقی در شهر مشهد پیچید، مبنی بر اینکه از این پس اجرای برنامه های موسیقی در این شهر ممنوع خواهد بود. 4 سال پیش نیز حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه شهر مشهد "مستثنی شدن شهر مشهد در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری" را درخواست کرده بود. وی در سخنانی گفته بود: "شهر مشهد از هر گونه برنامه‌های فرهنگی هنری، انواع فیلم‌های اکران شده و کنسرت‌های موسیقی مستثنی شود و اجرای برنامه‌ها با نظارت شورای فرهنگ عمومی استان باشد."

طی چند روز گذشته نیز شایعاتی در شهر مشهد منتشر شده که گویا اجرای کنسرت در شعاع 100 کیلومتری حرم مطهر امام رضا ممنوع شده است. منتشرکنندگان این شایعه لغو کنسرت "آهنگ اشتیاق" را نیز گواه صحت ادعای خود عنوان کرده اند.

برگزاری کنسرت در قم , کنسرت مشهد , 10 حقیقت عجیب درباره فواید تخم کتان

ما مشکلی نداریم

سید جواد جعفری، مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شبکه ایران در ارتباط با لغو این کنسرت و شایعاتی در این زمینه گفت:« من شایعات مبنی بر برگزار نشدن برنامه های فرهنگی چون کنسرت موسیقی در مشهد را تکذیب می کنم."

وی افزود: «موضوع لغو کنسرت در دانشگاه فردوسی مشهد هیچ ارتباطی با وزرات فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ندارد و مربوط به دانشگاه فردوسی محل برگزاری این کنسرت می باشد.»

جعفری درباره لغو کنسرت خواننده های موسیقی پاپ چون علی عبدالمالکی ، مرتضی پاشایی و مجید خراطها در اردیبهشت سال جاری در مشهد اظهار داشت:« این هنرمندان مجوزی برای اجرای کنسرت نداشتند و برای دریافت مجوز هم به ما مراجعه نکرده بودند.»

وی ادامه داد: «افرادی که برای دریافت مجوز به ما مراجعه نمی کنند و شخصا از مجاری مربوطه اقدام می کنند اگر این کنسرت ها گاها لغو شود نباید مقصر آن را وزارت فرهنگ و ارشاد استان بدانند.»

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد:« شهر مشهد برای برگزاری کنسرت مشکلی ندارد.»

ماجرای لغو کنسرت چه بود؟

دکتر سید حسین سید موسوی، مسئول روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با شبکه ایران دراین باره گفت: « چنانچه در بعضی از سایت های خبری آمده که به دستور امام جمعه مشهد یا دفتر ایشان این کنسرت لغو شده است این موضوع اصلا صحت ندارد .»

وی افزود: «حجت الاسلام علم الهدی سالهاست در مشهد حضور دارند. همه می دانند که نظر ایشان درباره برگزاری کنسرت در مشهد منفی است، اما در این مدت بارها کنسرت هم برگزار شده بنابراین ارتباط دادن این قضیه به ایشان از دید من که سالها مدیر فرهنگی این دانشگاه بوده ام بی معنی است. »

موسوی اظهار داشت:« ما این کنسرت را هم به علت نزدیک شدن به ماه محرم و هم به علت بوجود آمدن بی نظمی در دانشگاه با نظر هیات نظارت لغو کرده ایم.»

وی افزود: «لغو شدن این کنسرت چیز جدیدی نیست و قبلا هم این اتفاق افتاده است اما در گذشته به این صورت نبود که بلیط ها بین 14 هزار تومان تا 30 هزارتومان فروخته شود. این بار قرار بود یک کنسرت حرفه ای در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود در حالی که وزارت ارشاد استان چنین اجازه ای را در خود شهر نمی دهد و به نحوی دوستان احساس کردند که در این ماجرا دورخورده اند.»

مسئول روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: «درست است که در ابتدا این اجازه داده شده بود اما نظر بعضی از اعضای هیات نظارت این بوده است که فکر نمی کردند چنین برنامه ای است و نظرشان تغییر کرد و این کنسرت لغو شد. همچنین قرار بر این شد که کسانی که بلیط این کنسرت را خریداری کرده بودند هزینه بلیط را دریافت کنند.»

سید موسوی تاکید کرد:« معمولا در شهر مشهد به سبب اینکه یک شهر مذهبی است کنسرتی برگزار نمی شود و گاه در دانشگاههای این استان برگزار می شود. در دانشگاه نیز اتفاقات فرهنگی چون کنسرت های دانشجویی برگزار می شده است اما به یاد ندارم تا به امروز کنسرت حرفه ای برگزار شده باشد یعنی کنسرتی که برای آن بلیت فروشی گسترده صورت گرفته باشد.»

وی افزود: «فضای دانشگاه برای دانشجویان است و متاسفانه بعضی افراد این بلیط را به افرادی خارج از دانشگاه فروخته بودند و این سبب می شود این فضای دانشجویی از بین برود.»

موسوی گفت: «بنده شخصا از این قضیه شاکی بودم که چرا بلیط های این کنسرت تا 14 هزار تومان قیمت گذاری شده در حالی که بعضی از دانشجویان به دلیل مشکلات مادی برای تهیه غذا نیز مشکل دارند و معلوم می شود خریداران این بلیط ها دانشجویان نبوده اند.»

مسئول روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: « منصفانه نیست وقتی چنین کنسرتی در شهر برگزار نمی شود عده ای بیایند دانشگاه را دور بزنند. هیات نظارت تقریبا پس از سه - چهار روز رایزنی تصمیم گرفت این کنسرت را لغو کند. »/شبکه ایران


ویدیو : شایعه ای عجیب درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد!