«شاسی بلند کارکرده» چی بخریم بهتره؟ : اگر بخواهید با حداقل قیمت یک SUV نه ...


اگر بخواهید با حداقل قیمت یک SUV نه چندان لوکس با امکانات کمی بالاتر از متوسط بخرید و انتظار قابلیت آفرود حرفه ای نداشته باشید ، می توانید هیوندای توسان را در لیست انتخابی خود قرار دهید.
مجله تخت گاز:

هیوندای توسان

اگر بخواهید با حداقل قیمت یک SUV  نه چندان لوکس با امکانات کمی بالاتر از متوسط  بخرید و انتظار قابلیت آفرود حرفه ای نداشته باشید ، می توانید هیوندای توسان را در لیست انتخابی خود قرار دهید.

شاسی بلند , ماشین شاسی بلند , شاسی بلند ایران خودرو

جیلی شاسی بلند , شاسی بلند چینی , فروش شاسی بلند

 قبل از اینکه آن را SUV بنامیم می توانیم از نرمی عملکرد گیرباکس آن تعریف کنیم. زمانی که پشت فرمان توسان می‌ نشینید شاید یادتان برود که شاسی بلند سوارید. ظاهر ساده آن شما را یاد سلیقه آسیایی ها در اوایل دهه 80 شمسی می اندازد. دقیقا زمانی که جزیره کیش جولانگاه خودروهای کسل کننده کره ای بود.  با صرف​نظر از رقبای غیر جدی به نام نیسان رونیز ، ارزان ترین SUV بازار هیوندای توسان است.

شاسی بلند ارزان , شاسی بلند سایپا , تویوتا شاسی بلند

شاسی بلند کیا , رنو شاسی بلند , ساندرو شاسی بلند

ادوات کنترلی مانند دکمه ESP و 4wheel در جاهای خوبی تعبیه شده اما طراحی دسته دنده و فرمان بیش از حد ساده است و حس لوکس بودن را القا نمی کند. قطعات یدکی آن به مراتب ارزان تر از شاسی بلند های دیگر این خودرو ساز است. ابعاد نیز مورد پسند خانم هاییست که علاقه به  راندن شاسی بلند دارند.


كیا سورنتو ( Sorento 2009 )

شاسی بلند جک , قیمت جیلی شاسی بلند 2016 , سمند شاسی بلند

بنز شاسی بلند , ماشین شاسی بلند ایران خودرو , شاسی بلند جدید ایران خودرو

لیفان شاسی بلند , پورشه شاسی بلند , فروش شاسی بلند ایران خودرو مهر 95

ماشین های شاسی بلند موجود در ایران , قیمت ماشین شاسی بلند , قیمت شاسی بلند

سیستم تعلیق سورنتو در جذب دست اندازهای جاده به خوبی عمل می‎کند اما حرکات اتاق زیاد است و در جاده‎های پر دست انداز به هیچ وجه برای سرنشینان راحت نیست، با این حال باید اذعان داشت در سرعت‎های کم سیستم تعلیق خوب عمل می‎کند. موتور سورنتو در شتاب گیری قوی عمل نکرده و انتظارات را در حد اعلا برآورده نمی کند. همچنین موتور پر سر و صدایی دارد. کیفیت ساخت قطعات داخلی و مونتاژ آنها خیلی خوب است. رانندگی سورنتو در مسیرهای مستقیم و با سرعت کم راحت است اما در سرعت‎های بالا و در سر پیچ‎ها خودرو کمی از کنترل خارج شده و رانندگی مطمئنی ندارد.  در مجموع خرید نمونه های کارکرده آن اگر انتظار یک SUV تمام عیار را ندارید به صلاح است ، در غیر این صورت با پرداخت اندکی بیشتر پرادو 2007 به شما پیشنهاد می شود. به هر حال ارزش افزوده یک خودروی کارکرده ژاپنی از هم کلاس های کره ای بالاتر است.


Prado VX 4 Door

ماشین شاسی بلند جک , شاسی بلند ارزان دست دوم , شاسی بلند هایما

بهترین ماشین شاسی بلند , ماشین های شاسی بلند , شاسی بلند کم مصرف

ارزان ترین شاسی بلند , خرید شاسی بلند , شاسی بلند یا سواری

شاسی بلند چینی در ایران , خودرو شاسی بلند , خودروهای شاسی بلند در ایران

پرادو از نظر ظاهری خودرویی جذاب است كه توانسته در بازار كشور جایگاه مناسبی را به دست آورد. در دو مدل ساده و فول و دو موتور 4 سیلندر و 6 سلیندر به بازار ایران عرضه شده است. دوام پرادو قطعا نسبت به تمام رقبای گروه خودش بالاتر است و کیفیت ساخت بالایی دارد. وجود دنده كمك با دارابودن چهار حالت «LL – N – HL – H » که H برای مسیرهای عادی و رانندگی روزمره، HL برای سرعت‌های بالا، همراه با قفل دیفرانسیل مركزی، N برای خلاص چهار چرخ، LL برای عبور از سرازیری‌ها و سربالایی‌های تند همراه ضریب دنده‌های فوق سنگین ، در هر مسیری به شما كمك خواهد كرد. نمونه های دو درب آن بازار فروش خوبی دارند و اگر بخواهید یک SUV مناسب جهت استفاده در شهر و جاده داشته باشید که پرستیژ خوبی هم داشته باشد ، پرادو های مدل 2006 را پیشنهاد می کنیم.


Santafe 2010-2011

قیمت خودرو شاسی بلند , دنا شاسی بلند , بنز شاسی بلند 2016

شاسی بلند بنز , عکس ماشینهای شاسی بلند , قیمت تویوتا شاسی بلند

جدول قیمت ماشین شاسی بلند ایران خودرو , فروش فوری شاسی بلند , قیمت پژو 2008 شاسی بلند

فروش شاسی بلند ایران خودرو , شاسی بلند دانگ فنگ , لکسوس شاسی بلند

شاسی بلند باید با پرستیژ باشد، اما سانتافه اینگونه نیست. قابلیت آفرود خوبی ندارد، اما یک SUV  خوب شهری است. سانتافه رانندگی راحتی دارد ولی فرمان پذیری اتومبیل مطلوب نیست و در سرعت و  سرپیچ دقیق فرمان نمی پذیرد و ممکن است از کنترل خارج شود. فضای داخلی سانتافه بسیار زیاد است.قابلیت استفاده از ردیف سوم صندلی در عقب خودرو نیز فضای  بار را به راحتی دوچندان می کند. سیستم صوتی سانتافه دالبی سوراند با قابلیت سازگاریiPod,USBاست. در نمونه جدید طراحی داخلی اش را بهبود داده است. اگر دنبال شیطنت های خارج از جاده نیستید و فقط برای مصارف روزمره دنبال یک SUV می گردید و برایتان مهم است که بازار فروش کارکرده خوبی داشته باشد ، یک سانتافه بخرید.


ویدیو : «شاسی بلند کارکرده» چی بخریم بهتره؟