شاد بودن را همین الان شروع کنید! : شادی و خوشحالی در ذات ما انسان‌هاست. این ...


شادی و خوشحالی در ذات ما انسان‌هاست. این حسی است كه همه ما قبل از بسیاری آموخته‌های دیگر بی‌واسطه آن را تجربه می‌كنیم. قبل از اینكه به مدرسه برویم، بفهمیم اهل كدام كشور هستیم، وارد دانشگاه شویم و... شادبودن را تجربه می‌كنیم.


پادشا: شادی و خوشحالی در ذات ما انسان‌هاست. این حسی است كه همه ما قبل از بسیاری آموخته‌های دیگر بی‌واسطه آن را تجربه می‌كنیم. قبل از اینكه به مدرسه برویم، بفهمیم اهل كدام كشور هستیم، وارد دانشگاه شویم و... شادبودن را تجربه می‌كنیم. شادی زمانی سراغ شما می‌آید كه در مرحله تعادل با خودتان قرار بگیرید. وقتی كه نپرسید چرا زنگ نزد؟ حالا با زندگی‌ام چه كنم؟ قرض‌هایم را چطور بدهم و... در چنین حالتی شما شادمان نخواهید بود. زمانی شاد خواهید بود كه فكر نكنید اگر همسر ایده‌آل خود را پیدا كنید، اگر پولدار شوید، اگر خانه بزرگی داشته باشید یا اگر فلان منصب شغلی را داشته باشید شاد و خوشحال خواهید بود؛ وقتی كه بفهمید شادی همین الان درون شماست.

همین الان بهترین زمان برای شروع , همین الان یهویی , صبح را با شادی شروع کنید

مهم‌ترین كار، دوست بودن است

ارتباطات اجتماعی مهم‌ترین بخش دستیابی به شادی هستند. تحقیقات دانشمندان علوم اجتماعی نشان داده، ارتباطات موفق و رضایت‌بخش صرفا عواملی هستند كه درجه شادكامی شما را از خیلی شاد به بی‌نهایت شاد ارتقا می‌دهند. یك اشتباه رایج كه بسیاری از ما مرتكب می‌شویم این است كه آنقدر خودمان را در جست‌وجوی خوشحالی مشغول می‌كنیم كه یادمان می‌رود بهترین زمان، انرژی و توجه خود را باید برای روابط‌مان صرف كنیم. هرروز به‌خودتان یادآوری كنید كه شادی در ارتباطاتی است كه شما با مردم برقرار كرده و در دوستی‌هایی است كه حفظ می‌كنید.اگر می‌خواهید شاد باشید، سعی كنید دوست خوبی برای دیگران باشید. مهم‌ترین روابط خود را مشخص كرده و فكر كنید كه چطور می‌توانید برای همسر، فرزند، همكاران، مشتریان و دیگران یك دوست واقعی باشید. راه دیگر برای افزایش شادكامی این است كه به‌خودتان قول دهید به‌صورت خودآگاه و تا حد امكان فردی دوست‌داشتنی باشید. هدف شما برای محبت كردن كلید شادی شماست. تحقیقات برخی روانشناسان نشان داده تفاوتی بین شادی و عشق وجود ندارد.



عاشق كارتان باشید

ادارات و محل‌های كار امروزی یك تراژدی مدرن هستند. افراد بسیار زیادی بدون كمترین حسی از لذت و عشق سركار می‌روند و مثل روبات فقط انجام وظیفه می‌كنند. یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات مردم این است كه سعی نمی‌كنند شغلی را انتخاب كنند كه از انجامش لذت ببرند. در ایالات متحده تنها 50درصد مردم از شغل خود احساس رضایت دارند. (خود شغل نه شرایط شغلی‌شان). شما می‌توانید با هدفگذاری شغلی درصد شادی خود را افزایش دهید. برای خودتان موفقیت واقعی را تعریف كنید؛ چه چیزی برایتان واقعا ارزشمند است و چطور می‌توانید خلاق‌تر باشید و بیشتر از كارتان لذت ببرید.

هرچه بیشتر بتوانید بگویید من كارم را دوست دارم و واقعا به این جمله اعتقاد داشته باشید، درصد شادكامی شما افزایش می‌یابد. افرادی كه كارشان را دوست دارند معمولا حس می‌كنند راحت‌تر و بهتر به هدفی كه به آن اعتقاد دارند نزدیك می‌شوند. یادتان باشد شما قرار نیست فقط شادی را پیدا كنید، قرار است آن را افزایش دهید. سعی كنید با نگاهی خلاقانه به شغل خود از استعدادها و توانایی‌هایتان برای افزایش رضایتمندی خود از كارتان بهره ببرید.



با تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون شروع کنید , شروع کنید و سریع باشید مارک زاکربرگ , همین الان بخرید

نظرتان را تغییر دهید

امروز تصمیم گرفته‌اید چقدر شاد باشید؟ از یك تا 10 به‌خودتان نمره بدهید. نمره شما می‌تواند هرعددی باشد. آیا می‌توانید جایی را در ذهنتان پیدا كنید كه در آن تصمیم بگیرید امروز قرار است روز خوبی باشد، امسال قرار است سال خوبی باشد و زندگی شما قرار است چقدر عالی باشد! بیایید به‌طور آگاهانه تصمیم بگیرید كه شاد باشید، بنابراین برای خودتان هدفی تعیین كنید كه امروز باید شاد باشید. تصمیم بگیرید امروز قرار است از آن چیزی كه تصور می‌كنید بهتر و لذت بخش‌تر باشد.می‌توانید انتخاب كنید و تصمیم بگیرید كه در زندگی شادتر باشید حتی از آنچه همیشه فكر می‌كنید هم بیشتر. راه رسیدن به آن هم متفاوت است. می‌توانید اطراف خود را طور دیگری ببینید، تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید، بیشتر از زندگی لذت ببرید و... اما اصل مهم در تمامی این موارد انتخاب كردن است. وقتی شما به‌جای گشتن دنبال شادی، آن را انتخاب كنید آن‌وقت شادتر خواهید بود.



بابت زندگی خود سپاسگزار باشید

2 عملكرد رفتاری وجود دارند كه با كمك آنها می‌توانید شادی خود را چند برابر كنید. نخستین آنها قدرشناسی است. معجزه قدرشناسی این است كه توجه را به چیزهایی جلب می‌كند كه می‌تواند دنیا را پیش چشم شما تغییر دهد. پیش از آنكه قدرشناسی را به رویه‌ای عملی در رفتار خود تبدیل كنید مثل كسی هستید كه در تاریكی زندگی می‌كند و بعد از آن ناگهان نور زیادی به زندگی‌تان تابیده می‌شود. قدرشناسی تفكرتان را تغییر می‌دهد و در نتیجه دنیای شما نیز تغییر می‌كند. هرچه بیشتر قدرشناس و شكرگزار زندگی‌تان باشید، بیشتر از زندگی‌تان لذت می‌برید. قدرشناسی به شما یاد می‌دهد بزرگ‌ترین موهبت‌ها همیشه در دسترس شما بوده و هستند. یك راه برای تمرین قدرشناسی، نشان دادن آن به شكل عملی است. فكر كنید كه باید قدردان چه كسی در زندگی خود باشید؟ به چه كسی بیشتر از همه در زندگی مدیون هستید؟ قدرشناسی شادكامی را چند برابر می‌كند.



لیست سریال های همین الان خارجی river , شروع کنید , احساس چاق بودن می‌کنید ؟

گذشته‌های ناخوشایند و ناملایمات را فراموش كنید

شاد بودن ساده است تا زمانی كه اولین مشكل برای‌تان پیش بیاید، به همین دلیل دومین عملكرد رفتاری كه می‌تواند درصد شادكامی شما را افزایش دهد و مدنظر قرار گیرد بخشیدن است. شما همزمان نمی‌توانید هم غم و غصه داشته باشید و هم شاد باشید. شما نمی‌توانید هم قربانی باشید و هم خوشحال. غرق شدن در غم و غصه نشانه‌ای از یك اشتباه ادراكی است. شما قربانی چیزی نیستید. از سوی دیگر غمگین بودن مداوم تصمیمی برای زجر كشیدن است. بخشودن به شما كمك می‌كند این مشكل را پشت سر گذاشته و دوباره شاد شوید.

خشم و رنجش باعث می‌شود شما در گذشته حبس شوید. بخشیدن شما را به زمان حال بازمی‌گرداند. خشم و رنجش هزینه زیادی به شما تحمیل می‌كند و باعث شادی و خوشحالی هم نمی‌شود. رنجش و خشم مثل قفل و زنجیر هستند؛ بخشودن شما را از این اسارت نجات می‌دهد. بخشودن جلوی پیری زودرس، مشكلات قلبی، گذشته پر از مشكل و آینده ناشاد را می‌گیرد. برای اینكه شادتر باشید سعی كنید ببخشید.



برای خودتان وقت بگذارید
نمی‌توانید به‌خودتان بی‌اعتنا بوده و در عین حال شاد و خوشحال هم باشید. یكی از عوارض جانبی گشتن به‌دنبال شادی این است، دیگر آنطور كه باید و شاید به‌خودتان توجه نخواهید داشت. هر چه سریع‌تر جست‌وجو كنید زمان بیشتری از دست می‌رود و آن وقت تعیین موقعیت خودتان در زندگی واقعی دشوارتر می‌شود. وقتی مدام امیدواری كه بالاخره روزی برای خودت وقت كافی به دست خواهی آورد این اتفاق به‌ندرت رخ خواهد داد و در واقع شما، خود را عقب نگه‌می‌دارید.باید سعی كنید برای خودتان وقت بگذارید و وضعیت خودتان را هر روز بررسی كنید؛ اینكه حال عمومی‌تان چطور است؟ احساس سلامت دارید یا نه؟ پس به‌خودتان توجه كنید. به‌جای اینكه تظاهر كنید آدم قوی و مثبتی هستید با خودتان روراست باشید و اگر واقعا چنین حسی ندارید سعی كنید آن را ایجاد كنید. یكی از بهترین روش‌ها توجه به سلامت عمومی است. سعی كنید دستورات مربوط به سلامت و سبك زندگی صحیح را مدنظر داشته باشید. یادتان باشد كسی كه نسبت به‌خودش مهربان است و به اصطلاح هوای خودش را داشته باشد، بعید است غمگین شود.


ویدیو : شاد بودن را همین الان شروع کنید!