شاخص بورس تهران دوباره نزولی شد : شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته ...


شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته از روند صعودی دست کشید و به روند دو ماه گذشته خود بازگشت. خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته از روند صعودی دست کشید و به روند دو ماه گذشته خود بازگشت.

بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای پایانی هفته گذشته روند خود را تغییر داده و با افزایش قیمت‌ها مواجه شده بود، امروز دوباره به مدار نزولی بازگشت.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مپنا، تاپیکو، ایران خودرو، سایپا، چادرملو، بانک سینا، پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر را در افت بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای صندوق بازنشستگی، غدیر، بانک کارآفرین و ارتباطات سیار باعث رشد شاخص شدند.

در بازار امروز همچنین نفت پارس، شیشه همدان و هلدینگ خلیج فارس بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و بانک سینا، سرمایه گذاری خوارزمی و سایپا از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

بر این اساس در معاملات امروز محصولات شیمیایی،خودرو،خدمات فنی و مهندسی و بانکها بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز میزان خروج حقیقی‌ها از صنایع بیشتر از ورود آنها بود به طوری که با افت قیمت‌ها در بورس تهران سرمایه گذاران حقیقی از صنایعی همچون محصولات شیمیایی، بانکها،خودرو و شرکتهای چند رشته ای صنعتی خارج شدند.

به این ترتیب در معاملات امروز میزان فروش سرمایه گذاران حقیقی بیشتر از خرید آنها بود به طوری که این سرمایه گذاران 317 هزار و 920 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 380 هزار و 623 میلیون سهم فروختند.

در مجموع در بازار امروز حجم معاملات افزایش پیدا کرد و 772 میلیون سهم به ارزش 249 هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه 346 هزار میلیارد تومانی شد.


ویدیو : شاخص بورس تهران دوباره نزولی شد