سیگنال جدید کنگره به اوباما: توافق هسته ای را تصویب نخواهیم کرد! : درحالیکه ...



توافق هسته ای , نظر رهبری در مورد توافق هسته ای , نظر رهبر در مورد توافق هسته ای

درحالیکه کمتر از یک ماه تا ضرب الاجل هسته ای باقی مانده، نمایندگان کنگره در حال افزایش فشارها بر ایران هستند.

 کنگره در حال ارسال سیگنال هایی مبنی بر عدم تصویب توافق است. با چنین اقدامی، توانایی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم ها محدود می شود و این می تواند توافق هسته ای را به خاطر بیاندازد. با این حال، بعید است که این اقدام کنگره با وتوی باراک اوباما مواجه نشود.

برای توضیح گام های بعدی کنگره در جهت ممانعت از امضای توافق، کمیته روابط خارجی سنا، در دوم ژوئن، با ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نشستی غیرعلنی برگزار خواهد کرد. مونیز هفته گذشته دیدارهایی با مذاکره کنندگان بین المللی در ژنو داشت و با سه مدیر آزمایشگاه ملی نیز دیدار کرده بود.

در سوم ژوئن قرار است این کمیته یک جلسه استماع درباره مفاهیم گسترده تر توافق نهایی برای سیاست آمریکا در خاورمیانه برگزار کند. در این جلسه، جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در عراق و مارتین ایندیک، معاون وزیر خارجه‌آمریکا در امور خاور نزدیک و فرایند صلح خاورمیانه شرکت دارند.

همچنین در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در روز دوم ژوئن نیز یک جلسه استماع درباره بازداشت شدگان آمریکایی در ایران برگزار می شود و در این جلسه اعضای خانواده سعید عابدینی، امیر حکمتی، روبرت لوینسون و جیسون رضائیان شرکت خواهند کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو : سیگنال جدید کنگره به اوباما: توافق هسته ای را تصویب نخواهیم کرد!