سیگار باعث اختلال در بینایی می شود :             قرمز شدن لبه پلك ها، پف آلوده ...



 

 

 

سیگار کشیدن باعث ریزش موهایتان , سیگار باعث مرگ زودهنگام افراد دیابتی می شود  , سیگار کشیدن باعث از بین رفتن

 

 

 

قرمز شدن لبه پلك ها، پف آلوده شدن پلك، چروك شدید پوست و زردی چشم‌ها از عوارض شایع مصرف سیگار هستند كه در سطح چشم ظاهر می شوند.

دكتر سپیده بیات، چشم پزشك در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا با بیان این مطلب افزود: كاهش خونرسانی به چشم به دلیل ایجاد اختلال در رسیدن مواد لازم به عدسی چشم و فاسد شدن آن سبب ابتلای چشم به بیماری آب مروارید می شود.

وی افزود: افرادی كه سیگار مصرف می‌كنند، تمام تصاویر را تیره تر و باریك تر می بینند كه البته این نارسایی در دید به دنبال قطع مصرف سیگار و پس از سه هفته كاهش می یابد.

دكتر بیات تصریح كرد: معمولا به دنبال مصرف طولانی مدت سیگار (بیش از 10 سال) و در رده های سنی 40 سال به بالا، عارضه های ناشی از مصرف سیگار در فرد بروز می كند.

وی افزود: بر این اساس افرادی كه سیگار استعمال می كنند، در صورت كاهش تدریجی دید و بروز اختلال در "دیدرنگ" باید به چشم پزشك مراجعه كنند. این امر به دلیل مصرف زیاد ویتامین C موجود در بدن و به دنبال كاهش نسبی آن، مختل شدن كلاژن سازی در پوست و پیری سریع آن عارض می شود.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از بروز این عوارض در بینایی تاكید كرد: قطع فوری مصرف سیگار، مصرف ویتامین های آنتی اكسیدان همچون E و C در پیشگیری از ابتلا به این عوارض در بینایی نقش موثری دارند..../تحلیل:ایسنا


ویدیو : سیگار باعث اختلال در بینایی می شود