سیکس پک دور از دسترس نیست! : برای داشتن اندامی مناسب باید حركات ورزشی را درست ...


برای داشتن اندامی مناسب باید حركات ورزشی را درست و اصولی انتخاب كنید .
مجله زندگی ایده آل: علت‌ تجمع چربی در بدن مخصوصا در شكم و پهلوها بی‌تحركی و پرخوری است. از این رو افرادی كه سبك زندگی كم‌تحرك و بدون ورزش را دنبال می‌كنند كم‌كم چربی‌ها در بدن‌شان تجمع پیدا می‌كند. به‌طور معمول از اولین قسمت‌های بدن كه دچار این مشكل می‌شوند، شكم و پهلو‌ها هستند.

به دنبال این وضعیت ممكن است بعضی افراد متوجه شوند كه سایز كمر و شكم لباس‌ها برای‌شان تنگ شده و به همین خاطر دچار عذاب‌وجدان شوند. شاید این افراد به خودشان بگویند کاش كمی رعایت كرده بودم! بهترین توصیه به این افراد این است كه گذشته‌ها گذشته‌ و بهتر است برای رهایی از این عذاب وجدان همت كنید تا بتوانید این چربی‌ها را از بین ببرید.

چطور چربی‌ها را بسوزانیم؟

اولا صبور باشید و فكر نكنید كه باید یك‌شبه راه صدساله را بپیمایید، بنابراین از رژیم‌های غیراصولی و نخوردن‌های سخت خودداری كنید، چراكه به سلامت شما آسیب می‌رسانند. پس باید یك رژیم غذایی منطقی و اصولی را رعایت كنید. از طرفی حتما باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشید.

میخواین گوشت رو چرخ کنین اما چرخ گوشت در دسترس نیست؟ , سیکس پک , سیکس پک چیست

منظور این نیست كه صبح تا شب مثل یك ورزشكار حرفه‌ای ورزش كنید، بلكه هدف این است كه جهت افزایش متابولیسم بدن خود از ورزش‌های هوازی كمك بگیرید. پس اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوبی برسید در انجام ورزش‌ها كاملا جدی باشید.

در بعضی از شرایط شاید نیاز به مصرف مكمل‌های غذایی چربی‌سوز هم داشته باشید كه توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه آنها خودداری كنید؛ تجویز آنها باید توسط افراد آگاه و ترجیحا پزشكان صورت گیرد. با رعایت دقیق یك برنامه غذایی و ورزش مناسب به‌راحتی و ظرف مدت كوتاهی مشكل چربی‌های شكم و پهلوی شما حل خواهد شد و كم‌كم شكمی زیبا با قوام عضلانی سفت پیدا خواهید كرد.

رژیم غذایی مناسب

از رژیم‌های غیراصولی پرهیز كنید. نخوردن روش خوبی برای چربی از دست دادن نیست و باعث عوارض جانبی زیادی می‌شود، پس نباید نخورید بلكه باید درست بخورید. منظور از درست خوردن یعنی استفاده بیشتر از مواد غذایی با كالری كم و استفاده كمتر از مواد غذایی با كالری زیاد. این نوع رژیم به زبان كاربردی‌تر یعنی رعایت چهار اصل زیر:

اول: سرخ كردنی و روغن را فعلا فراموش كنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شكلات پرهیز كنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و... را در حد توان به حد اقل رسانده و مصرف آب را به حداكثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی كنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده كنید.

ورزش‌های چربی‌سوز

روزی یک‌بار و هر بار 20 تا 40 دقیقه را به این ورزش‌ها اختصاص دهید. در این دسته از ورزش‌ها می‌توانید از تردمیل، دوچرخه ثابت یا دستگاه اسكی فضایی استفاده كنید. اگر این وسایل را در دسترس ندارید از دویدن آرام یا پیاده‌روی تند كمك بگیرید. هنگام این ورزش‌ها شدت باید طوری باشد كه اولا برای‌تان قابل انجام باشد و ثانیا ضربان قلب‌تان به حد كافی بالا برود.

زمان ورزش براساس میزان چربی و توان بدنی‌تان فرق می‌كند اما سعی كنید به هیچ عنوان كمتر از 20 دقیقه نباشد.

دستگاه‌های لاغری موضعی

در كنار رعایت رژیم غذایی و ورزش‌های مناسب می‌توان از روش‌های كمكی دیگری برای نتیجه‌گیری زودتر استفاده كرد؛ یكی از این روش‌ها دستگاه‌های لاغری موضعی هستند كه مكانیسم‌های متفاوتی دارند ولی عمده‌ترین آنها بر مبنای امواج اولترا سوند یا رادیو فركوئنسی هستند.

ورزش‌های شكل‌دهنده شكم

هدف این است كه عضلات شكم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام یا تونیسیته آنها افزایش یابد، بنابراین وقتی چربی‌های شكم شما (توسط رژیم غذایی و برنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است كه به‌نام عضلات شش تكه‌‌ای شكم یا Six Packs نامیده می‌شود. انجام این حركات توان و قوام عضلات شكم را زیاد می‌كند پس با انجام آنها كم‌كم متوجه این موضوع خواهید شد.

اینگونه حركات مخصوصا در ماه‌های بعد از اتمام بارداری به خانم‌ها در راستای ازبین بردن افتادگی عضلات شكم بسیار كمك می‌کند. پس برای قوام گرفتن و زیبا كردن عضلات شكم هفته‌ای سه نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید.

چرخش پایین‌تنه با توپ

سیکس , عشق تعطیل نیست , تمرینات سیکس پک

به پشت دراز بكشید و دست‌ها را از طرفین باز كنید. یك توپ كوچك را بین زانوها نگه دارید. در مرحله اول سر و شانه‌ها را از زمین بلند كنید و در مرحله دوم درحالی‌كه سر و شانه مستقیما بالاست، نیمه پایین تنه را به چپ بچرخانید دو ثانیه مكث كرده سپس به راست بچرخانید. حالا مجددا دو ثانیه به چپ و دو ثانیه به راست و... این حرکت را برای هر طرف پنج‌بار انجام دهید.


چرخش كمر با توپ

اتصال شما خصوصی نیست , حالم خوب نیست , زمین گرد نیست

درحالی‌كه روی زمین نشسته‌اید پاها را به‌صورت جفت بالا بیاورید. هر دو پا به هم چسبیده و از زانو خم باشد. حالا توپ كوچكی را با هر دو دست بگیرید و كمر را به چپ و راست بچرخانید. این حركت را سه‌بار و هر بار 15 تكرار در هر طرف انجام دهید.


حركت كرانچ با ماشین

سریال عشق تعطیل نیست , سیکس پک دخترونه , فیلم پشت در خبری نیست

روی دستگاه ماشین كرانچ بنشینید و وزنه آن را در حد توان‌تان تنظیم كنید سپس طبق شكل از حالت شروع كه كمر صاف است پایین بروید و كمر را خم كنید. این حركت را سه تا چهار ست و در هر ست حدود 15 تا 20 تكرار انجام دهید. این حركات را با آرامش و تمركز انجام دهید.


لمس پاشنه از پهلو

سیکس پک شکم در خانه , کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست؟ , لک لکی در کار نیست

به پشت بخوابید، كف پاها روی زمین و زانو خم باشد، حال از طرفین تا جایی خم شوید كه با دست‌تان پاشنه‌ها را لمس كنید. این حركت را سه بار و هر بار 10 تكرار برای هر طرف انجام دهید.


ویدیو : سیکس پک دور از دسترس نیست!