سیپراس باز هم برنده شد :   الکسیس سیپراس در پی پیروزی حزب خود سیریزا در انتخابات ...



برنده انتخابات امریکا , برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا , برگ برنده

  الکسیس سیپراس در پی پیروزی حزب خود سیریزا در انتخابات روز یکشنبه این نتیجه را به عنوان "پیروزی مردم" ستایش کرده است.

به گزارش بی بی سی، او گفت که یونان با مسیری دشوار روبروست و بهبودی از بحران مالی فقط با سختکوشی ممکن است.

حزب دموکراسی نو، رقیب اصلی سیریزا در این رای گیری که پنجمین انتخابات در شش سال اخیر است، شکست را پذیرفته است.

ونگلیس میماراکیس رهبر حزب این حزب راستگرا، پیروزی الکسیس سیپراس را به او تبریک گفت.

با شمارش ۶۰ درصد آرا تا این لحظه، پیش بینی می شود که سیریزا در صدر قرار می گیرد اما از رسیدن به اکثریت پارلمانی بازمی ماند؛ با این حال حزب "یونانی های مستقل" گفت که حاضر به ائتلاف با سیریزا خواهد بود.

سپراس گفت که درستی تصمیم او برای برگزاری انتخابات زودهنگام اکنون ثابت شده و او دستور کاری روشن از سوی رای دهندگان دارد.

او به هزاران هوادار شادمان حزبش در مرکز آتن گفت:‌ "امروز در اروپا، یونان و مردم یونانی مترادف مقاومت و حیثیت هستند و این تقلا را در کنار هم برای چهار سال دیگر ادامه خواهیم داد."

او گفت:‌ "مشکلاتی پیش رو داریم، اما جای پایمان محکم است. این تقلا با سحر و جادو تمام نمی شود، اما با سختکوشی می توان آن را محقق کرد."

پانوس کامنوس رهبر حزب ملی گرای "یونانی های مستقل" - که پس از انتخابات ژانویه قبل هم با سیریزا ائتلاف کرده بود - در کنار سیپراس ظاهر شد.

انتخابات اخیر در یونان، پس از آن انجام شد که سیریزا در ماه اوت (مرداد) گذشته اکثریت خود در پارلمان یونان را از دست داد، که پس از امضای موافقتنامه جنجالی کمک مالی با وام دهندگان بین المللی بود.

برنده این انتخابات باید تدابیر ریاضتی اقتصادی را به عنوان بخشی از شرایط وام‌دهندگان اجرا کند.


یک پیش بینی حاکیست که حزب سیریزا در پارلمان آتی ۱۴۴ کرسی - از مجموع ۳۰۰ کرسی - و حزب دموکراسی نو ۷۵ کرسی را در اختیار خواهند گرفت.

به این ترتیب سیریزا احتمالا از اکثریت بازمی ماند، اما پانوس کامنوس رهبر حزب "یونانی های مستقل" گفت او برای تشکیل دولت حاضر به ائتلاف با سیریزاست.

ریچارد گالپین خبرنگار بی بی سی در آتن می گوید که این ائتلاف اکثریتی کوچک به سیریزا خواهد داد اما این حزب ممکن است برای آوردن یک حزب سوم تلاش کند، تا دولت ثبات داشته باشد.

با این حال خبرنگار ما می گوید به نظر می رسد این نتایج به معنی پیروزی خیلی بزرگتری از پیش بینی ها برای سیریزا باشد.

بعد از امضای موافقتنامه طرح نجات مالی با اتحادیه اروپا، به نظر می رسید که سیپراس محبوبیتش را از دست داده است، که به فاصله کوتاهی پس از همه پرسی در مورد طرح نجات بود که در آن ۶۰ درصد رای دهندگان با تدابیر ریاضتی مخالفت کردند.

سیپراس پیش از انتخابات گفته بود که او برای رسیدن به توافق با وام دهندگان، کشور را بالاتر از حزب قرار داده است. او گفت که اگر با طرح نجات سه ساله موافقت نمی کرد، یونان احتمالا مجبور به ترک حوزه یورو می شد.

آن تصمیم باعث شکاف در حزب سیریزا شد و اعضای شورشی، راه جداگانه ای در پیش گرفتند و حزب اتحاد مردمی را تشکیل دادند که خواستار خروج از یورو است.

نتایج اولیه حاکیست که این حزب شاید در انتخابات به پارلمان راه پیدا نکند.


 اخبار  بین الملل - فرارو  , بی بی سی


ویدیو : سیپراس باز هم برنده شد