سیدحسن خمینی: سینه‌ها را از کینه‌ها بشوییم/باید به پیش رو و جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم :



چرا باید سایت داشته باشیم , چرا باید وب سایت داشته باشیم , چرا باید یک سایت داشته باشیم؟


 اخبار سیاسی - سیدحسن خمینی: سینه‌ها را از کینه‌ها بشوییم/باید به پیش رو و جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه "رمز پیروزی، وحدت‌،اتحاد، همدلی و دوری از کینه‌هاست"، گفت: باید واقعاً سینه‌ها را از کینه‌ها بشوییم تا بتوانیم محرومیت در جامعه ریشه‌کن کنیم.

به گزارش «انتخاب»، نوه امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم به پشت سر نگاه کنیم، جز مشکلات، سختی‌ها و کینه‌ها نمی‌بینیم پس باید به جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم.

وی در سخنرانی خود در جوار حرم مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امروز خوشحالیم که پس گذشت از 25 سال از رحلت امام، خدمت ایشان عرض کنیم که راه،‌ یاد و نام شما را در جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهیم.امروز باید یاد امام را بیش از هر زمان دیگری گرامی بداریم.

سیدحسن خمینی، ضرورت محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف بلند امام در انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بزرگ امام و انقلاب که متناسب با نامگذاری امسال است، رفع محرومیت از جمهوری اسلامی در گام اول، رفع محرومیت از میان مسلمان در گام دوم و رفع محرومت از اقصی نقاط جهان در گام سوم بوده است که در آغازین روزهای انقلاب، با تعبیر "مستضعفین" مورد توجه قرار می‌گرفت.

یادگار امام با بیان اینکه "بعدها این مسأله با تعبیر "جنگ فقر و غنا" مورد توجه امام قرار گرفت و این عبارت به یک کلید واژه مهم در بیانات ایشان تبدیل شد"‌، تصریح کرد: جنگ فقر و غنا به معنای جنگ فقیر و غنی نیست بلکه به معنای جنگ با سیستمی است که موجب پیدایش فقیر در جامعه می‌شود و دو قطبی فقیر و غنی بوجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در نگاه امام، فقر محترم نیست بلکه فقیر محترم است؛ استضعاف محروم است ولی مستضعفین به عنوان وارثین زمین، محترم و محبوب هستند. نگاه و حرکت ما باید به گونه‌ای باشد که جامعه در نهایت با محرومیت مواجه نشود. چنانکه در آغازین روزهای انقلاب نیز بیشترین نهادهای که شکل گرفت برای همین منظور بود. بنیاد مستعضفان، بنیاد مسکن،‌بنیاد 15 خرداد و نهادهای از این دست تاسیس شدند تا به ضعفا کمک کنند و فقر را ریشه‌کن سازند.

سیدحسن خمینی با اشاره به دیدگاه‌های اقتصادی موجود در دنیا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که ببینیم انقلاب با چنین شعاری در روزگاری اتفاق افتاد که دو نظام اقتصادی در جهان حاکم بود؛ نظام کاپیتالیستی غرب و نظام سوسیالیستی که به گونه‌ای بود که به تعبیری، دیکتاتوری کارگری را بوجود آورد.

نوه امام راحل اضافه کرد: اتکاء امام به نیروی لایزال الهی، امید به قدرت خداوند و امید و همدلی راسخ ملی در پیوند با راه امام، یک نیروی عظیم در کشور بوجود آورد مبنی بر اینکه "ما می‌توانیم"؛ این توانستن،‌ هم به نیروی فکری مردم و هم به بازوان مردم متکی است و هم به فضای بیرونی و درونی کشور نظر دارد.

وی با بیان اینکه "در نگاه امام، اسلام هم راهگشاست و مردم می‌توانند این راهگشایی را مشاهده کنند"، یادآور شد: امام همواره به مسئولان گوشزد می‌کردند که همراه محرومین باشید و آنها را از یاد نبرید، چراکه خیر دنیا و آخرت در خدمت به این افراد است و شکل‌گیری انقلاب نیز به گوش مستضعفان بوده است و امام همواره این مسأله را گوشزد می‌کردند.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب نیز همواره بر این پیام امام(ره) تاکید ویژه داشته‌اند و شاهد بوده‌ایم که این نکته همیشه مورد توجه ایشان بوده است و این یک درس برای همه ماست.

یادگار امام با تاکید بر اینکه "این شعار بزرگ، یک نقشه راه دارد"، تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های تحقق این مسأله، دوری از شعارزدگی و احساسات است. قواعد اقتصادی محتاج تدبیر و عقلانیت است و باید با تدبیر، فکر،‌ اندیشه و به دور از شعارزدگی‌هایی که با نیت‌های مختلف صورت می‌گیرد،‌ به فکر تحقق این شعار بزرگ باشیم.

وی بر اهمیت و نقش مؤثر وحدت برای تحقق آرمان محرومیت‌زدایی در کشور تاکید کرد و گفت: رمز پیروزی، وحدت،‌اتحاد،‌ همدلی و دوری از کینه‌هاست و سینه‌ها را باید واقعا از کینه‌ها بشوییم تا محرومیت را در جامعه ریشه‌کن کنیم. امام تاکید می‌کردند که علت ایجاد انقلاب، علت حفظ و ادامه آن هم هست و این دو علت چیزی نیست جز اتکا به خدا و وحدت کلمه و این وحدت کلمه همان "همه با هم" است.

سیدحسن خمینی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ،‌ اظهار کرد: این نامگذاری یعنی باید اقتصاد را با فرهنگی در جهت رفع محرومیت است، عجین کنیم. اقتصاد و مشکلات آن، چیزی است که مردم را آزار می‌دهد ولی مسأله مهمتر،‌ فرهنگی است که باید بر اقتصاد اثرگذار باشد و محرومیت را ریشه‌کن کند. اگر قطاعی از مردم کنار بگذاریم دیرتر به هدف می‌رسیم.

نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه "توانایی مالی فراوان، اقتصاد مقاومتی را می‌طلبد"، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه همت و جهت ما در اقتصاد،‌ رفع محرومیت باشد. البته که ارتقاء تمام شاخص‌های اقتصادی مسأله‌ای مهم است اما اولویت باید با محرومیت‌زدایی و توزیع برابر امکانات باشد.

وی افزود: راه‌حل این مسأله تنها و تنها با دولت نیست بلکه مجلس را هم لازم دارد و به قوه قضائیه نیز احتیاج دارد. برای مثال برخی از مستعضفان و محرومان ممکن است درگیر پرونده‌های قضایی باشند و در نتیجه باید بیشترین کمک در این زمینه توسط قضات و دستگاه قضایی صورت بگیرد.

سیدحسن خمینی با تاکید بر ضرورت وجود همت عالی برای رفع محرومیت در جامعه، اظهار کرد: همت عالی، عزم ملی می‌طلبد و عزم ملی، وحدت ملی نیاز دارد و وحدت نیز به معنی همت یکایک من و شماست. امروز اگر یک جمله را به عنوان انتظار امام از خودمان بخواهیم مطرح کنیم‌، این است که خاک پای محرومین این کشور را مانند اول انقلاب، توتیای چشم خود کنیم و نگاه‌مان به حل مشکلات آنها باشد. این مسأله به سه مؤلفه مهم یعنی همت عالی، ‌وحدت ملی و تدبیر و عقلانیت نیاز دارد.

یادگار امام(ره) با بیان اینکه "ممکن است کسانی با نیات خیر رفتارهایی داشته باشند که ما را از هدف دور کند"، در پایان یاد امام و شهدا را گرامی داشت و گفت: امروز جامعه اسلامی بالنده و شاداب به پیش می‌رود. روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم اما اگر بخواهیم به پشت سر نگاه کنیم، جز مشکلات و کینه‌ها نمی‌بینیم، پس از به جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم.
 اخبار سیاسی -  انتخاب


ویدیو : سیدحسن خمینی: سینه‌ها را از کینه‌ها بشوییم/باید به پیش رو و جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم