سیدبندی نهایی جام جهانی مشخص شد : در آستانه مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی ...


در آستانه مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی که جمعه در ایالت باهیا برزیل برگزار می‌شود، فیفا دسته بندی 32 تیم حاضر در گلدان‌های قرعه کشی را مشخص کرد. مهر: چهار گلدان قرعه کشی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل سه شنبه شب توسط فیفا اعلام شد و تیم ملی فوتبال ایران به همراه ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، آمریکا، مکزیک، کاستاریکا و هندوراس در گلدان شماره 3 قرار گرفت.

در گلدان نخست تیم‌های برتر رده بندی فیفا قرار گرفته‌‎اند که شامل برزیل میزبان رقابتها در کنار کلمبیا، آرژانتین، اروگوئه، آلمان، اسپانیا، بلژیک و سوئیس است.

در گلدان‌های دیگر قانون جغرافیایی که طی آن تیم‌های یک قاره با هم در یک گروه قرار نگیرند، اعمال شده و به این ترتیب تیم‌های آسیایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی با هم همگروه نخواهند شد.

در گلدان دوم 5 نماینده آفریقای جنوبی الجزایر، کامرون، ساحل عاج، غنا و نیجریه در کنار دو تیم شیلی و اکوادور قرار گرفته‌اند.

در نهایت در گلدان چهارم هم 9 تیم اروپایی بوسنی و هرزگوین، کرواسی، انگلیس، فرانسه، یونان، پرتغال، ایتالیا، هلند و روسیه حضور دارند.

به گفته "جرومه والکه" قبل از قرعه کشی از گلدان چهارم یک تیم به گلدان دوم منتقل می‌شود تا قانون همگروه نشدن تیم‌های هم قاره رعایت شود.

هر گروه جام جهانی یک تیم از این 4 گلدان را در خود جای می‌دهد. مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل جمعه ساعت 19:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.


ویدیو : سیدبندی نهایی جام جهانی مشخص شد