سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد :         با ورود تولیدات داخلی به بازار/ سیب‌زمینی، ...



 

 

 

تزیین سیب زمینی و پیاز عروس , جای سیب زمینی و پیاز در کابینت , سالاد سیب زمینی و پیاز چه

 

با ورود تولیدات داخلی به بازار/

سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات گفت: با ورود محصولات كشاورزی تولید داخل به بازار، نرخ هر كیلوگرم سیب‌زمینی، پیاز و خیار حدود 20 درصد كاهش یافت.

'حسین مهاجران' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در دو روز گذشته قیمت هر كیلوگرم خیار درختی گلخانه‌ای، بوته‌‌ای و دیگر انواع خیار حدود 25 درصد كاهش یافته و به این ترتیب قیمت هر كیلوگرم خیار یك هزار و 500 تومانی به یك هزار و 200 تومان رسیده است.

به گفته ی وی در این راستا، قیمت انواع دیگر خیار نیز از یك هزار و 200 به 800 تومان و از 700 تومان به 400 تومان كاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات همچنین از ارزان‌تر شدن قیمت انواع سیب‌زمینی در بازار داخل خبر داد و گفت: نرخ انواع سیب‌زمینی با كاهش 150 تومانی روبرو بوده و قیمت سیب‌ زمینی جدید جیرفت همچنان هر كیلوگرم 800 تومان ثابت مانده است.

** پیاز پاكستانی 50 درصد ارزان شد

مهاجران بابیان اینكه قیمت هر كیلوگرم پیاز پاكستانی از 600 به 300 تومان رسیده است، از كاهش قیمت پیازهای متفرقه از هر كیلوگرم 750 تومان به 550 تومان خبر داد.

به گفته ی رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات قیمت هر كیلوگرم پیازشیری بندرعباس نیز با 400 تومان كاهش قیمت، از یك هزار و 100 تومان به 700 تومان رسید.

مهاجران دلیل این كاهش قیمت را ورود محصولات كشاورزی تولید داخل به بازار عنوان كرد و گفت: كشاورزان روند تولید را به نحوی تنظیم می‌كنند كه محصولات خود را در بهترین زمان كه تقاضا بالا رفته است ، به بازار عرضه كنند...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد