سگ گریت دین!!!!!!!!!!!!! :     گریت دین (به انگلیسی: Great Dane) از انواع ...



 

گریت وال , گریت دین , گریت وال هاوال m4

 

گریت دین (به انگلیسی: Great Dane) از انواع اصلی سگ‌های نگهبان، که اصلیتی آلمانی دارد. در این سگ قدرت و نیرومندی و زیبایی توام مشاهده می‌شود. بر خلاف نامش اصلیت این نژاد آلمانی است و هیچ ربطی به دانمارک ندارد. استاندارد این سگ عبارتست از : حداقل قد در نرها ۸۰ و در ماده‌ها ۷۲ سانتی متر و وزن در حدود ۶۰ کیلوگرم. گریت دین به رنگ‌های سیاه (یکدست بدون لکه شفید یا همراه با لکه‌های سفید در زیر گلو ، جلو سینه و پاها) حنایی یا زرد طلایی (با پوزه و ناخن‌های سیاه) آبی فولادی ، ابلق (سفید با لکه‌های سیاه) و مخلوط (زرد طلایی رو شن یا تیره ، با رگه‌های سیاه پوست ) یافت می‌شود. در تمام انواع این نژاد پوشش بدن کوتاه، نرم،چسبنده و درخشان است. گریت دین اساسا سگی است ملایم ، مهربان و صبور ولی چنانچه صاحبش مورد تهدید بیگانه قرار گیرد ، چهره تهاجمی به خود می‌گیرد. این سگ در حتوضیحات:گریت دین نژادی است که اصالت ، نجابت ، نیرو و ذکاوت را در هم ادغام کرده. یکی از بزرگترین سگهای دنیاست. موهایی زبر و خشن دارد. نگهداری از این نژاد بدلیل جثه بزرگ آن شرایط ویژه ای را طلب می کند. این نژاد به محیط بزرگتری برای زندگی و فعالیتهای بدنی نیاز دارد. میزان تغذیه و خوراک آنها نیز به مراتب از نژادهای دیگر بیشتر است. اصولاً چنانچه آموزش و تعلیم این سگها بدرستی صورت گیرد و سگهای مطیع و آرامی تربیت شوند ، می توانند بعنوان سگهای خانگی نگهداری شوند. رنگ پوشش خارجی آن متغایر است و تقریباً به هر رنگی یافت می شوند. رنگ چشم ها معمولاً تیره می باشد اما گاهی اوقات به رنگ آبی نیز یافت می شود.

 

خلق و خو: گریت دین نژاد آرام ، مهربان ، شیرین و با محبت است. بازیگوش و مهربان با کودکان. همه را دوست دارد و ترجیح می دهد که همیشه در اطراف مردم باشد. پارس نمی کند مگر در شرایط خاص. سگی مسئول ، باوفا و شجاع است. بدلیل جثه بزرگی که دارد باید از سنین پایین تر مورد آموزشهای لازم قرار گیرد تا بیاموزد که خود را به انسانها خصوصاً کودکان تکیه ندهد. معمولاً نرها با هم جنس خود کنار نمی آید اما اگر از دوران تولگی با سگهای دیگر بزرگ شود می تواند به راحتی با آنها کنار آید. آموزش دادن به آنها می تواند گاهی اوقات مشکل و دشوار گردد.

 

وزن : در نرها : (54-90) ک.گ ، در ماده ها : (45-59) ک.گ

 

ارتفاع : در نرها : (76-86) س.م ، در ماده ها : (71-81) س.م

 


مشکلات سلامتی: این نژاد عمر کوتاهی دارد. در هنگام خرید باید از سلامت و بهداشت محیطی که توله ها در آن پرورش یافته اند اطمینان حاصل کرد. از جمله بیماریها می توان به مشکلات لگن ، بیماریهای خونی ، تومار، بیماری قلبی و عفونت دم اشاره کرد.

 

شرایط نگهداری:می توان این نژاد را در آپارتمان نگهداری کرد به شرط آنکه اجازه فعالیت بدنی کافی در طول روز به آن داده شود. اصولاً یک حیاط بزرگ می تواند مکان مناسبی را برای زندگی آن فراهم نماید.

 

فعالیت بدنی: گریت دین به فعالیت زیاد نیاز دارد. حداقل فعالیت بدنی برای آن در طول روز پیاده روی های طولانی است.

 

طول عمر: بطور متوسط زیر 10 سال عمر می کند اما بعضی از آنها می توانند تا سنین 12-13 سالگی زندگی کنند.

 

آراستن: موی کوتاه آن برای آراستن مناسب می باشد. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد. برس زدن روزانه کافی است. از آنجایی که شستن این سگ غول پیکر دشوار می باشد ، بنابر این می توان او را فقط در مواقع ضروری استحمام کرد. ناخن هایش را بطور منظم کوتاه کنید.

 

 

آبشار گریت , گریت وال، هاوال m4 , گریت وال m4

 

 

تاریخچه: نام این نژاد در زبان انگلیسی ترجمه ایست از لغت قدیمی فرانسوی Grand Danois به معنی دانمارکی بزرگ. البته هیچ دلیل قابل قبولی برای ارتباط بین این نژاد و دانمارک وجود ندارد. به اعتقاد برخی از محققین در مقبره های مصریان سه هزار سال قبل از میلاد تصاویر سگهایی وجود دارد که بسیار شبیه به گریت دین است. جانور شناسان عقیده دارند که نژاد Irish Wolfhound اجداد اصلی گریت دین می باشند و برخی Old English Mastiff را در این رابطه معتبر تر می دانند. اصلاح نژاد گریت دین از اواخر قرن نوزدهم ابتدا در آلمان و سپس در انگلیس و آمریکا گسترش یافت.

 

در حال حاضر بیشتر جهت نگهبانی به کار گرفته می‌شود ، تاریخ سگ آلمانی گریت دین به قرن 4 میلادی باز میگردد زمانی که قوم آلن (قوم کوچ گر که در ایران آن زمان سکونت داشتند) از آسیا به آلمان وارد میشوند که در آن هنگام سگی را با خود داشنتد که این سگ حریف یک خرس در مبارزه بوده است آلمان ها که شیفته این سگ گردیده بودند آنرا با نژادی (احتمالا آیریش ولف هاند) ترکیب کرده و نژاد فعلی گریت را بدست می آورند. کلمه دین که معنای دانمارکی در انگلیسی میدهد پسوندی بوده که به بیشتر سگهای بزرگ آن دوره اطلاق میشده مانند ماستیف دین ، انگلیش دین و از آنجائی که این نژاد بزرگترین سگ بین تمام دین ها بود لقب گریت دین را بخود اختصاص داد.

 


لقب دیگری که این سگ به خود اختصاص داده آپولو سگ ها میباشد ، آپولو در بین خدایان یونانی یکی از مهمترین بوده و جایگاهی بالاتر از خدایان دیگر داشته است. و بعضی منابع معتقدند که گریت دین از ترکیب دو نژاد انگلیش ماسیف قدیمی و آیریش ولف هاند بوجود آمده است. نیاکان این سگها برای جنگ و شکار استفاده میشدند ، آنها نژادهائی قوی و بدون ترس بودند و برای شکار های بزرگ مانند گراز و خرس در قرن 14 میلادی شکار گری خود را به ژرمن ها ثابت کردند و جایگاه خاصی برای خود در بین سگ های شکار بدست آوردند. ترکیبی از سرعت ، استقامت ، نیروی فراوان و شجاعت بسیار سگی شد که برای شکار خرس انتخاب میگردید. بزودی این سگ جایگاه خاص خود را در بین عموم افراد نیز باز کرد ن نه تنها با داشتن خصلت های خاص خود در شکار بلکه به عنوان یک سگ نجیب با رفتاری کاملا اشرافی مورد استقبال عموم قرار گرفت. در سال 1880 بعنوان یک نژاد آلمانی به ثبت رسید و در اواخر 1800 میلادی به آمریکا آمد و یکی از محبوبترین نژاد ها گردید و در حال حاضر به عنوان یکی از نژادهای پر طرفدار در امریکا و اروپا میباشد.

 


گریت دین نژادیست نجیب ، پر محبت ، آسان گیر. به طور عموم با کودکان خوب است و نسبت به حیوانات خانگی دیگر و سگ های دیگر رفتاری دوستانه دارد. پر قدرت ولی حساس و بسیار تربیت پذیر میباشد. با رفتاری شاد همدم بسیار خوب در بین خانواده میباشد.

 


گریت دین احتیاج به تمرین روزانه آرام دارد.
راهپیمائی روزانه به همراه آموزش را دوست دارد. زندگی در بیرون از خانه را دوست ندارد و بهترین مکان مناسب برای آن فضائی بین داخل و خارج از خانه میباشد مکانی که فضای کافی داشته باشد. احتیاج به زیر اندازی نرم داشته ولی پوست و موهای آن احتیاج به رسیدگی خاصی ندارند.

 

گریت دین اصالت ، نجابت ، نیرو و ذکاوت را با هم دارد و چنانچه تعلیم آن به روش صحیح صورت گیرد سگی مطیع و آرام تربیت خواهد شد. امروزه در اکثر نقاط جهان به عنوان همراه انسان نگهداری میشود. گریت دین ترجیح می دهد که همیشه در اطراف انسان باشد و بجز در شرایط خاص کم پارس می کند.

 

 

سگ گریت دین , ابشار گریت , گریت بیل

 

 

سلامت

 


نگرانی عمده: پیچ خوردگی معده ، بیماری قلبی مادرزادی ، کاردیومیوپاتی (نقص در عضله قلب)


نگرانی کم اهمیت تر: سندرم وبلر ، آب مروارید ، بدشکلی آرنج ، استئوسارکوما(تومور بدخیم استخوان) ، مشکلات خلقی و اضطراب ، hypertrophic osteoarthropathy

 

گاهی دیده میشود: آب سیاه ، اختلال در انعقاد خون


آزمایشات پیشنهادی: قلب ، آرنج ، لگن ، چشم ، خون

 


منبع : farbodpets.blogfa


ویدیو : سگ گریت دین!!!!!!!!!!!!!