سکوت متهم در برابر اتهام قتل شریک :  سکوت متهم در برابر اتهام قتل شریک   مردی ...



 سکوت متهم در برابر اتهام قتل شریک

  مردی که متهم است شریکش را در تصادف ساختگی به قتل رسانده، وقتی در جایگاه متهم ایستاد حاضر نشد از خودش دفاع کند و در برابر سوالات قضات سکوت کرد.

 به گزارش شرق، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، گفت: متهم که صدرا نام دارد و از تاریخ 26 تیر سال قبل بازداشت شده متهم است مردی به نام رحیم را که دوست و شریک کاری او بود، به قتل رسانده است. این قتل در جریان تصادف ساختگی اتفاق افتاد.  نماینده دادستان درباره دلایلی که برای متهم‌کردن صدرا داشت، گفت: صدرا و رحیم بعد از مدتی شراکت و کار، با هم اختلاف پیدا کردند و خصومت داشتند.

 

متهم روز حادثه بعد از اینکه رحیم را از خودرواش پیاده کرد ابتدا دنده‌عقب رفت و بعد باشدت به رحیم ‌کوبید. متهم در بازجویی‌های اولیه به این قتل اعتراف کرده و جزییات آن را شرح داده‌ است. هرچند متهم بعد از مدتی با توجه به آموزه‌های مجرمان دیگر در زندان، جرم خود را انکار کرد اما با توجه به اعترافات مقرون به واقع اولیه و گزارش افسر راهنمایی و رانندگی که در محل حضور داشت، به‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی را دارم. 

 

در ادامه اولیای‌دم مقتول درخواست کردند صدرا به قصاص محکوم شود. سپس وکیل آنها در جایگاه حاضر شد. او گفت: رحیم و صدرا هریک به میزان 50درصد در آرایشگاهی شریک بودند و باهم کار می‌کردند تا اینکه رحیم متوجه ‌شد صدرا معتاد شده‌ است. او صدرا را چندبار در مراکز ترک اعتیاد بستری و تلاش کرد به او کمک کند اما این کارها بی‌فایده ‌بود.

 

در نهایت آگهی استخدام آرایشگر داد، وقتی صدرا متوجه این موضوع ‌شد از رحیم ‌خواست آگهی را پیگیری نکند چون خود او به‌زودی به سرکار برمی‌گردد. اختلاف بین این دو شدت ‌گرفت تا اینکه صدرا بعد از پیاده‌کردن رحیم از ماشین ابتدا دنده‌عقب گرفت و سپس باسرعت زیاد به رحیم ‌کوبید و باعث مرگ او شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرده و سلامت روانی او نیز تایید شده‌ است و من درخواست صدور حکم بر اساس خواسته موکلانم دارم. 

 

سپس متهم در جایگاه حاضر شد. وقتی قاضی اصغرزاده -رییس دادگاه- از او خواست خودش را معرفی کند متهم مشخصاتی را گفت که در پرونده نبود. او در برابر سوالات قاضی درباره مشخصات شخصی‌اش سکوت کرد.

 

در این هنگام قاضی اصغرزاده گفت: با توجه به اینکه تو در تمام این سال‌ها سالم زندگی کردی همسر و فرزند داشتی و می‌توانستی کار آرایشگری بکنی و پزشکی قانونی هم بارها سلامت روان تو را تایید کرده ‌است بنابراین به نظر می‌رسد قصد تمارض ‌داری و با توجه به شوری که با همکاران مستشار در این پرونده انجام دادیم ادامه رسیدگی به پرونده میسر است.

 

برایت بهتر است واقعیت را بگویی و برایمان توضیح بدهی چه اتفاقی افتاده ‌است. راه نجات این نیست که سکوت کنی و خودت را به بیماری بزنی باید از اولیای دم درخواست بخشش کنی.  با این حال متهم همچنان به سوالات پاسخ نداد.گ

 

بنابراین قضات از وکیل او خواستند تا در جایگاه حاضر شود وی ضمن تسلیت به اولیای‌دم گفت: «چون خودم پدرم را از دست داده‌ام می‌دانم شما چه رنجی را تحمل می‌کنید اما یک‌درصد هم احتمال بدهید که گفته‌های متهم در مورد غیرعمدی بودن تصادف درست باشد.» 

 

او در دفاع از موکلش گفت: صدرا به خاطر تالماتی که دارد نمی‌تواند صحبت کند. صدرا و مقتول باهم رابطه بسیار خوبی داشتند و رحیم مانند پدر از او حمایت می‌کرد. متاسفانه صدرا به دلیل جدایی پدر و مادرش و مشکلاتی که بعدها در زندگی مشترک خودش به وجود آمد و منجر به طلاق از همسرش شد، به سمت اعتیاد رفت و به مواد آلوده شد.

 

رحیم سعی کرد به او کمک کند و همه چیز خوب پیش می‌رفت. حتی آنها شب قبل از حادثه با هم به یک مجلس عروسی رفته‌ بودند. روز حادثه نیز به دلیل اینکه موکلم در حال ترک بوده و داروی متادون استفاده کرده بود، حالت عادی نداشت ضمن اینکه افسر اعلام کرده صدرا ابتدا به تیر چراغ‌برق و جایی دیگر و سپس به مقتول برخورد کرده‌ است. او قصد دور زدن داشت که این اتفاق افتاد.  بنابراین گزارش بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات وارد شور شدند./شرق


ویدیو : سکوت متهم در برابر اتهام قتل شریک