سکانس های ماندگار سینما (9) : راه کارلیتو (به انگلیسی: Carlito’s way) فیلمی ...


راه کارلیتو (به انگلیسی: Carlito’s way) فیلمی دراماتیک، جنایی و عاطفی به کارگردانی برایان دی پالما و محصول سال ۱۹۹۳ (میلادی) است. این فیلم براساس رمان راه کارلیتو و بعد از ساعت‌ها به نویسندگی ادوین تورز است.  پادشا: راه کارلیتو (به انگلیسی: Carlito’s way) فیلمی دراماتیک، جنایی و عاطفی به کارگردانی برایان دی پالما و محصول سال ۱۹۹۳ (میلادی) است. این فیلم براساس رمان راه کارلیتو و بعد از ساعت‌ها به نویسندگی ادوین تورز است. آل پاچینو، شان پن، پنلوپه آن میلر، لوئیس گازمن، جان لگویزمائو، ساندرا سانتیاگو و ویگو مورتنسن از بازیگران این فیلم هستند.

کارلیتو (آل پاچینو) پس از ۵ سال زندان نزد دوست دختر قدیمش، گیل برمی گردد تا او را ملاقات کند. رابطه آنها به زیبایی از نو آغاز می شود و مرحله به مرحله پیش می رود. کارلیتو خلافکاران معروفی را می شناسد اما بخاطر علاقه به دوست دخترش نمی‌خواهد هرگز به زندان بیفتد و از کارهای خلاف کناره گیری می کند اما دیوید (شان پن) برای رفع مشکلاتش او را گرفتار می کند.

کارلیتو با وجود آنکه محافظ یک کلاب رقص شبانه است، هرگز با زن دیگری رابطه برقرار نمی‌کند؛ گرچه زنان دیگری مایل به این رابطه هستند. کارلیتو پیش از زندان عشق خود را به گیل ابراز کرده بود و قول داده بود هرگز دل او را نشکند اما پس از زندانی شدن بدون خبر دادن به گیل او را ترک کرده و تماسی نگرفته بود. کالیتو می گوید این رفتار او برای راحتی گیل بوده است تا منتظر آزادی او از زندان نماند و شاهد ناراحتی اش نباشد.

کارلیتو برای رابطه برادری و قولی که به وکیلش داده اهمیت و احترام بالایی قائل است درحالیکه دیگران با او صادق نیستند و برای پول به او خیانت می کنند و حتی از او سوء استفاده می شود. کارلیتو برای کمک به دیوید، همانطور که گیل پیش بینی کرده بود به دردسر می افتد اما با مهارت خود را فراری می دهد.

سکانس «مرگ کارلیتو» که در ادامه شاهدش خواهید بود، از شاهکارترین سکانس های تعقیب و گریز در سینماست. گنگستر ها به دنبال کارلیتو هستند و در ایستگاه قطار دوربین به صورت یک چشم انداز ۳۶۰ درجه و با موزیک متن عالی این احساس ترس و فرار از مرگ به بیننده القا میکند و دیالوگ های آخر ال پاچینو از ماندگارترین دیالوگهای تاریخ سینما می باشد.

راه کارلیتو
 
کارگردان: برایان دی پالما
تهیه‌کننده: مارتین برگمن، مایکل اسکات برگمن، ویلی بار
فیلمنامه‌نویس: دیوید کپ بر اساس "راه کارلیتو و بعد از ساعت‌ها از ادوین تورز"
بازیگران: آل پاچینو، شان پن، پنلوپه آن میلر، لوئیس گازمن
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
درجه کیفیت: 7.9/10


Carlito's Way

Initial release: November 3, 1993
United States
IMDb: 7.9/10
Director: Brian De Palma
Cast: Al Pacino, Sean Penn, Penelope Ann Miller, John Leguizamo




برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و
ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید


ویدیو : سکانس های ماندگار سینما (9)