سپاهان 0 - استقلال 1/ شكست طلسم 11ساله با سوپررحمتی : خسرو حیدری به سادگی دروازه ...



بازی سپاهان و استقلال و پرسپلس , سپاهان و استقلال , سپاهان استقلال لوگو

خسرو حیدری به سادگی دروازه صادقی را باز كرد و مهدی رحمتی بارها دروازه استقلال را نجات داد. تفاوت دو تیم فقط یك دروازه‌بان آماده بود و بس!

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌پارس
دوره دوازدهم- هفته پانزدهم
یكشنبه 28 آبان‌ماه 91- ساعت 15:15
ورزشگاه فولادشهر اصفهان
تماشاگر: 5000 نفر
داور: سعید مظفری‌زاده
کمک‌ها: محمدرضا منصوری، بهرام کیانی
اخطار: امیرحسین صادقی(۷۳)، آرش برهانی(۸۴) از استقلال- محمدرضا خلعتبری(۹۰) و علی احمدی(۹۳) از سپاهان
اخراج: جواد نکونام (۹۰) از استقلال
سپاهان اصفهان: محمدباقر صادقی- فرشید طالبی- علی احمدی- حسن اشجاری (محمد غلامی ۷۵)- مهدی جعفرپور- امید ابراهیمی- بولکو- احمد جمشیدیان (حسین پاپی ۶۰)- محرم نویدکیا- محمدرضا خلعتبری- جالوویچ (سوکای ۵۸)
سرمربی: زلاتکو کرانچار

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- هاشم بیک‌زاده- جواد نکونام- جی لوید ساموئل- خسرو حیدری- میثم بائو (حنیف عمران‌زاده ۹۱)- آرش برهانی (میلاد میداودی ۹۰) - امین منوچهری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی
دیدار سپاهان و استقلال به عنوان مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول لیگ دوازدهم است. زیرا این دو تیم مدعی‌ترین تیم‌ها برای بردن جام قهرمانی محسوب می‌شوند. شکست روز گذشته ملوان و فجرسپاسی، اکنون تیم‌های مدعی سپاهان و استقلال را با یک بازی کمتر در موقعیت بهتری برای قهرمانی در نیم‌فصل لیگ دوازدهم قرار داده است. البته این موضوع به برنده جدال امروز "زرد-آبی‌"ها در فولادشهر بستگی دارد.

نیمه اول
دو تیم سپاهان و استقلال هر کدام با سیستم ۲-۴-۴ لوزی و استفاده از دو مهاجم به مصاف هم رفتند. برای همه مشخص بود که امیر قلعه‌نویی با توجه به شناخت خوبی که از تیم سپاهان دارد می‌خواهد طلسم نبردن آبی‌پوشان را در فولادشهر بشکند. به همین خاطر دفاع راست خود را به علی حمودی سپرده بود تا خسرو حیدری در یک خط جلو‌تر با ارسال‌های مواج و دقیق خود آرش برهانی و امین منوچهری را صاحب موقعیت کند. زردپوشان تا ده دقیقه ابتدایی حملات نصف‌ونیمه‌ای را روی دروازه رحمتی تدارک دیدند که تجربه دروازه‌بان ملی‌پوش آبی‌پوشان مهاجمان سپاهان را به نوعی ناکام گذاشت.

وقتی شاگردان قلعه‌نویی خود را در زمین پیدا کردند دست به حملات پی‌درپی زدند که شوت نه‌چندان محکم ساموئل به بدن مدافعان تیم سپاهان اصابت کرد و خسرو حیدری از فضای خالی جناح چپ سپاهانی‌ها ‌‌نهایت استفاده را برد  تا در موقعیتی تک‌به‌تک گل برتری استقلالی‌ها را درون دروازه محمدباقر صادقی جای بدهد. بعد از این گل، طلایی‌پوشان با حرکات طولی مهدی جعفر‌پور و محمدرضا خلعتبری صاحب چندین موقعیت شدند که دروازه‌بان و تیر دروازه آبی‌پوشان نقش ناجی را برای شاگردان قلعه‌نویی ایفا کردند تا به هر حال نیمه اول با تک‌گل خسرو حیدری به سود استقلالی‌ها به اتمام برسد.

نیمه دوم
در حالی كه انتظار می‌رفت سپاهانی‌ها تملک توپ و زمین را درنیمه دوم در اختیار بگیرند تا تک‌گل خورده خود را جبران کنند این استقلالی‌ها بودند که با حمایت همه‌جانبه بازیکنان خودی نبض بازی را در اختیار گرفتند. قلعه‌نویی شعاع حرکتی خسرو حیدری بازیکن موفق خود را در وقت دوم بیشتر کرد تا جایی که وی غیر از طی كردن خط طولی زمین برای کمک کردن بیشتر به هافبک‌های مرکزی تیم استقلال به خصوص جواد نکونام در برگشت‌ها بیشتر به سمت و سوی وی حرکت می‌کرد.

آبی‌پوشان با حرکات ترکیبی و ارسال پاس‌های زمینی عرصه را بر یاران کرانچار تنگ و تنگ‌تر کردند تا جایی که اگر سانتر میثم بائو با هوشیاری آرش برهانی همراه می‌شد چه بسا استقلالی‌ها گل دوم را نیز به ثمر می‌رساندند که این اتفاق نیفتاد. بعد از برتری مشهود نیمه دوم استقلالی‌ها کرانچار برای جبران گل خورده با وارد کردن جواهیر سوکای و محمد غلامی خط حمله تیمش را تقویت کرد اما دفاع چندلایه استقلالی‌ها در دقایق انتهایی به همراه جاگیری‌های عالی مهدی رحمتی مانع فرو ریختن دروازه استقلال شد تا این بار قلعه‌نویی طلسم نبردن آبی‌پوشان را در اصفهان بشکند.

دقایق کلیدی
۶- سانتر پای چپ خلعتبری به تیر دوم در محوطه شش قدم استقلال با ضربه سر احمد جمشیدیان در آغوش رحمتی جای گرفت.

۷- تعلل مهدی جعفر‌پور در دفع توپ با شوت خطرناک آرش برهانی از روی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

۲۸- پاس عمقی نویدکیا بر روی نقطه پنالتی با ضربه جالوویچ و کف دست مهدی رحمتی راهی کرنر شد.

۳۱- سانتر پای چپ جواد نکونام به قصد گشودن دروازه محمدباقر صادقی به شکل میلیمتری از روی تیر افقی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

۴۳- شوت محمدرضا خلعتبری از کنج محوطه جریمه استقلال به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

۴۴-ارسال کرنر محمدرضا خلعتبری با تاثیرگذاری مهدی جعفر‌پور و ضربه امید ابراهیمی با برخورد به تیر افقی دروازه استقلال به بیرون رفت.

 ۵۴- آرش برهانی وقتی پاس عمقی حیدری را در قلب خط دفاعی سپاهان دریافت کرد با بی‌دقتی هرچه تمام‌تر توپ را به بیرون زد.

۵۸- ارسال پاس طولی خسرو حیدری با سانتر میثم بائو وضربه سر خطرناک آرش برهانی به بیرون رفت.

۶۹- پاسكاری مثلثی سوکای، پاپی و خلعتبری با شوت این آخری توام شد که رحمتی به راحتی توپ را مال خود کرد.

۹۲- شوت محرم نویدکیا در آستانه ورود به دروازه باز هم با کف دست مهدی رحمتی راهی کرنر شد.

شرح گل:
استقلال 0-1 دقیقه 15: شوت ساموئل با برخورد به مدافعان سپاهان منحرف شد و در محوطه جریمه زیر پای خسرو حیدری افتاد تا ضربه زمینی این بازیكن از بین پاهای صادقی وارد دروازه میزبان شود.

بهترین بازیکن
خسرو حیدری با دوندگی زیاد و ارسال‌های خطرناک و البته به ثمر رساندن تك‌گل بازی درخشش خوبی داشت، اما عنوان بهترین بازیكن میدان بدون شك شایسته مهدی رحمتی است كه با فوق‌واكنش‌هایش نقش اول تیم استقلال در این برد باارزش بود. در واقع برتری استقلال بر سپاهان فقط در داشتن یك دروازه‌بان آماده‌تر بود.

اتفاق ویژه
1-هواداران سپاهان بارها با سر دادن شعار علیه سیدمهدی رحمتی از خجالت این دروازه‌بان ملی‌پوش درآمدند.

2-گزارشگر اصفهانی مسابقه سپاهان و استقلال در دقیقه دوازدهم این دیدار پرتاب‌های اوت بلند بازیکنان دو تیم را با یادی از علی علیزاده و کارتون فوتبالیست‌های ژاپنی به طنز كشید.

منبع:goal.com


ویدیو : سپاهان 0 - استقلال 1/ شكست طلسم 11ساله با سوپررحمتی