سونامی نمک پایتخت را تهدید می‌کند :  اخبار اجتماعی - دبیر فراکسیون محیط زیست ...



تصویر جنایتکار شبگرد تهران منتشر شد آزار زنان پایتخت با تهدید مرگ , پایتخت , تهدید


 اخبار اجتماعی - دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس:
سونامی نمک پایتخت را تهدید می‌کند

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سونامی نمک محصول بی‌تدبیری‌ها در خشک شدن دریاچه ارومیه در حال پیشروی است به طوری که پایتخت کشورمان را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در کنفرانس ملی محیط زیست با محوریت آلودگی زیست محیطی در اردبیل اظهار داشت: محیط زیست ما به دلیل بی‌توجهی در سال‌های گذشته و اجرای طرح‌های مختلف آسیب‌آفرین در حوزه زیست محیطی با خطر نابودی و دگرگونی اساسی روبه‌رو است به طوری که بنده معتقدم طبیعت ایران زمین ترور شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری غیراصولی از جنگل‌ها، مراتع و زیستگاه‌های طبیعی با نگاه منفعت‌طلبانه و سودجویانه‌ در سطح ملی و استانی عنوان کرد: بر اساس آمارها در هر دقیقه بیش از 2 هکتار از جنگل و مراتع کشور تخریب می‌شود که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در طول پنج سال یک میلیون هکتار از جنگل‌های ایران زمین از بین رفته و نابود می‌شود که اگر روند فعلی تخریب خاک ادامه پیدا کند باید در 30 سال آینده تمامی اراضی حاصلخیز کشور به خاطر فرسایش از دست برود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با هشدار به مسئولان که اجازه ندهید که جنگل‌ها و خاک کشور تخریب شده و یا به فروش برسد افزود: در مصرف کاغذ بهتر است صرفه‌جویی انجام شود چرا که با این روند مصرفی تمام اراضی جنگلی کشورمان در معرض تهدید جدی است.

پیرموذن ادامه داد: برای تشکیل ضخامت یک سانتی‌متر از خاک زراعی به طور متوسط 700 سال زمان نیاز است و با ریختن یک لیتر روغن موتور روی زمین یک میلیون لیتر از منابع آب زیرزمینی آلوده می‌شود.

وی با اشاره به سخن نبی مکرم اسلام (ص) را که « من از فقر اقتصادی بر امتم نگران نیستم بلکه از سوء مدیریت‌ها هراسناکم» تصریح کرد: کوتاهی مسئولان و رویکرد افراط و تفریط در حوزه بهره‌برداری از منابع خدادادی سبب شده است که کشورمان امروز در بحران آب، آلودگی هوا و ... گرفتار آید و سهمناک‌تر از این مشکلات و مصائب سونامی نمک در پیش است که اگر فکر چاره‌ای به احیای دریاچه ارومیه نکنیم حتی سونامی نمک به پایتخت رسیده و سراسر کشورمان را در می‌نوردد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بقای شرافت‌مندانه کشورمان به شکل مستقیم به مدیریت شایسته و عزم ملی در حل بحران‌های زیست محیطی ارتباط دارد و دولت تدبیر و امید امیدواریم تومار استفاده ناصحیح و غیراستاندارد از طبیعت و محیط زیست را برچیند.

پیرموذن پرداخت سهم محیط زیست، حوزه سلامت را با یک سهم عادلانه از محل حسن اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد و گفت: همه پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های زیربنایی در این کشور باید با نگاه و پیوست زیست محیطی مورد طراحی و اجرا قرار گیرد و ما در این حوزه راهی جز مشارکت جستن آحاد مردم در حل مشکلات زیست محیطی کشور و بمباران بحران زیست محیطی نداریم.

وی تاکید کرد: شاه کلید حل مشکلات زیست محیطی بها دادن به مشارکت‌های علمی و فکری به طور عام و همچنین استفاده از ظرفیت مراکز علمی و  دانشگاهی، نهادها و انجمن‌های حمایت ازی محیط زیست به طور خاص و تغییر نگرش به مسائل زیست محیطی است که می‌تواند راهگشا باشد.

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: همه صاحب منصبان سازمان‌ها و آحاد گسترده مردم باید بدانند که محیط زیست محیط ایست نیست که با افکار و اندیشه‌های سودجویانه بخواهند به تخریب آن دست بزنند چرا که احداث بی‌رویه سدها و برداشت‌های غیراصولی از جوار دریاچه ارومیه بحران زیست محیطی را دامن زده و به خشک شدن دریاچه ارومیه کمک کرده است که بهتر است مسئولان امر با درک عمیق مسئولیت نسبت به جبران این بی‌مهری اقدام کنند و بدانند که انسان محور توسعه است و شایسته است یک زندگی سالم مولد و سازگار با طبیعت در دستور کار قرار گیرد چرا که توصیه دین اسلام نیز توصیه برای نشاط و شادابی با بهره‌گیری از طبیعت زیبا است.

به گزارش فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود گفت: شهریور ماه امسال هفدهمین کنفرانس مجالس آسیایی پیرامون محیط زیست چالش‌ها و نگرانی‌های ناشی از این حوزه در کشورمان برگزار می‌شود و ما در جلسات هفتگی خود در فراکسیون محیط زیست آماده بهره‌مندی از نظریات، پیشنهادات و انذارهای دلسوزانه هستیم.
اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : سونامی نمک پایتخت را تهدید می‌کند