سوفله سیب ‌‌زمینی سوئیسی : دلیل سوئیسی نامیده شدن این سوفله پنیر گرویر (Gruyer) ...


دلیل سوئیسی نامیده شدن این سوفله پنیر گرویر (Gruyer) به‌کار رفته در آن است وگرنه آشپزی سوئیس ترکیبی از آشپزی آلمان، فرانسه و ایتالیاست که در همسایگی این سرزمین آرام و زیبا قرار دارد.
مجله سیب سبز: دلیل سوئیسی نامیده شدن این سوفله پنیر گرویر (Gruyer) به‌کار رفته در آن است وگرنه آشپزی سوئیس ترکیبی از آشپزی آلمان، فرانسه و ایتالیاست که در همسایگی این سرزمین آرام و زیبا قرار دارد. گرویر یک پنیر نسبتا سفت سوئیسی است که با پنیر گودا جایگزین شده است. برای تهیه این رسپی کار سختی پیش‌رو ندارید. دفعه بعد که برای خرید رفتید 3-2 عدد سیب‌زمینی درشت گرفته  و برای تهیه این سوفله آسان و جذاب استفاده کنید.

سوفله سیب زمینی , سوفله سیب زمینی و گوشت چرخ کرده , طرز تهیه سوفله سیب زمینی سرخ کرده پنیری

مواد لازم:

  • سیب زمینی 4 عدد بزرگ
  • خامه 4 قاشق غذاخوری
  • ترخون
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • نمک و فلفل به اندازه کافی

میز 4 نفره:

1. چهار عدد سیب‌زمینی بزرگ و بیضی مانند را با اسکاچ بشویید، اما مواظب باشید که پوست آنها کنده نشود. همه جای سیب‌زمینی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و برای یک تا یک و نیم ساعت در فر که از قبل با دمای 220درجه سانتی‌گراد داغ کرده‌اید، بپزید. سیب‌زمینی‌ها را بعد از آن از فر خارج کرده و دمای فر را تا 180 درجه سانتی‌گراد کم کنید.

2. سیب‌زمینی‌ها را نصف کرده و داخل آنها را با قاشق خالی کنید، سپس پوست‌ها را برای 20 دقیقه دیگر داخل فر بگذارید تا برشته شوند. گوشت سیب‌زمینی را پس از سرد شدن در یک کاسه با چنگال له کنید و با 100 گرم کره نرم شده، یک قاشق غذاخوری شوید یا ترخون ساطوری، 4قاشق غذاخوری خامه سفت و دو عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و کمی نمک و فلفل بزنید.

3. دو سفیده تخم‌مرغ را آنقدر با همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا سفت و سفید شود و اگر کاسه را برگردانید، نریزد. سفیده را هم با قاشق چوبی، به آرامی و با هم‌زدن دورانی با بقیه مواد مخلوط کنید و مراقب باشید پف سفیده نخوابد. داخل پوست سیب‌زمینی‌ها را با مایه تا کمی بالاتر از لبه‌ها پر کنید و برای 24 دقیقه با 180 درجه بپزید. سپس با ماست خامه‌ای یا مایونز پر کنید.

ارزش غذایی:

یک تکه پنیر به اندازه یک قوطی کبریت یا حدود 30گرم، یک‌سوم کلسیم و بخشی از ویتامین B12، فسفر، پروتئین و 125 کالری موردنیاز بدن یک فرد بالغ را در یک روز فراهم می‌کند.


ویدیو : سوفله سیب ‌‌زمینی سوئیسی