سوسک‌ ها کاخ اردوغان را ساختند! : رجب طیب اردوغان در پاسخ به انتقاد از طرح ...


رجب طیب اردوغان در پاسخ به انتقاد از طرح دولتش برای ساخت یک کاخ ریاست جمهوری پرهزینه گفت: زمانی که در ساختمان نخست وزیری مشغول کار بودم، ساختمان مملو از سوسک بود و احساس کردم چنین ساختمانی شایسته نخست وزیرترکیه نیست. خبرگزاری ایسنا: رجب طیب اردوغان در پاسخ به انتقاد از طرح دولتش برای ساخت یک کاخ ریاست جمهوری پرهزینه گفت: زمانی که در ساختمان نخست وزیری مشغول کار بودم، ساختمان مملو از سوسک بود و احساس کردم چنین ساختمانی شایسته نخست وزیرترکیه نیست.

روزنامه تودی زمان نوشت: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جریان یک مصاحبه زنده درباره انتقادها از طرح ساخت یک کاخ ریاست جمهوری پرهزینه در ترکیه مشهور به کاخ آک‌سارای گفت: هنگامی که من برای نخستین بار پست نخست وزیری را متقبل شدم در دستشویی ساختمان نخست وزیری سوسک‌های زیادی وجود داشت آیا چنین مکانی شایسته نخست وزیر جمهوری ترکیه است؟ آیا شما رغبت می‌کنید که میزبان مهمانی در این ساختمان باشید. اگر این شخص فاش کند که در اینجا چه دیده است چه اتفاقی خواهد افتاد.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح شدند که کاخ ریاست جمهوری پرهزینه آک‌سارای که اواخر سال گذشته میلادی تکمیل شد به دلیل ساخته شدن در جنگل‌های حفاظت شده در نزدیکی شهر آنکارا مناقشه زیادی ایجاد کرده است. همچنین مجلل بودن این کاخ و سقف هزینه‌های هنگفت برای ساخت آن در حالیکه حداقل دستمزد در ترکیه حدود 350 دلار است نیز انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

یک اتحادیه ترکیه موسوم به اتحادیه اتاق‌های معماران و مهندسان ترکیه اقدام به انتشار اطلاعاتی درباره هزینه‌های ماهانه این کاخ پرهزینه کرد.

بنا به گفته این اتحادیه تنها هزینه سیستم خنک کننده این کاخ برای یک ماه بالغ بر 600 هزار لیره ترکیه می‌شود و از طرف دیگر مجموعه هزینه‌های مربوط به تامین روشنایی و گرمایش از طریق گاز برای این ساختمان به ترتیب 2 / 1 میلیون و 6 / 1 میلیون لیره ترکیه بوده‌اند.

هزینه نظافت کاخ ریاست جمهوری آک‌سارای نیز حدود هشت میلیون لیر ترکیه برآورد شده است.


ویدیو : سوسک‌ ها کاخ اردوغان را ساختند!