سوخت این موتورسیکلت همه چیز است! : دارپا که واحد علوم دیوانه وار و پیشرفته ...


دارپا که واحد علوم دیوانه وار و پیشرفته سازمان پنتاگون به حساب می آید، مرحله دوم توسعه موتور سیکلت جنگی Nightmare یا «کابوس» را توسط LSA Autonomy آغاز کرده است. وب سایت دیجیاتو - سینا گلستانه: دارپا که واحد علوم دیوانه وار و پیشرفته سازمان پنتاگون به حساب می آید، با وجود ماهیت جدی فعالیت هایش علاقه دارد نام هایی برای دستاورد تحقیقاتش انتخاب کند که یادآور کارتون ها و فیلم های نه چندان جدی باشد، از جمله موتور سیکلت جنگی Nightmare یا «کابوس» که بر اساس گزارش های دریافتی، مرحله دوم توسعه آن توسط LSA Autonomy آغاز شده است.

کارت سوخت موتورسیکلت , کارت سوخت , موتورسیکلت

در ساخت این موتورسیکلت هم مثل مدل دیگری که توسط Logos Technologies توسعه می یابد، عمده ترین تمرکز روی این موضوع بوده که این وسیله نقلیه با استفاده از نیروی الکتریکی و کاملاً بدون صدا عمل کند تا امکان اجرای عملیات مخفیانه توسط آن وجود داشته باشد، اما در عین حال راکب موتور صرفاً به نیروی باتری دستگاه محدود نبوده و در صورت نیاز قادر باشند هر نوع سوخت دیگری که میدان جنگ یافت می کند را برای حرکت مورد استفاده قرار دهد.

یکی از مقامات Logos Technologies می گوید موتورسیکلت SilentHawk که توسط این گروه برای دارپا توسعه یافته قادر است هر نوع سوختی از گازوئیل گرفته تا پروپان و حتی سوخت هواپیمای جت را مورد استفاده قرار داده و این موضوع در عملکرد دستگاه اخلالی ایجاد نخواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که هردو موتور سیکلت در حال حاضر نمونه اولیه یا پروتوتایپ به حساب می آیند و مراحل توسعه  آنها به پایان نرسیده است، اما SilentHawk در این میان سابقه ی طولانی تری دارد و روند ساختش از چند سال پیش آغاز شده است.

پیگیری کارت سوخت , موتورسیکلت برقی , حذف کارت سوخت

بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته این موتور سیکلت قادر خواهد بود مسیرهای ناهموار را به لطف موتور احتراقی (که می توان آن را از بدنه جدا کرد) با سرعت نزدیک به 90 کیلومتر طی کند و موتور الکتریکی دستگاه نیز کاملاً منحصر به فرد خواهد بود. در همین زمینه بد نیست بدانید که گروه سازنده در مصاحبه ای در سال 2014 اعلام کرده بود یک موتور محرکه هیبریدی ساخته که در صنایع هوایی مورد آزمایش قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است.

در پایان لازم است اشاره کنیم که عملکرد نمونه اولیه از هر دو موتور سیکلت در نمایشگاه موسوم به «کنفرانس صنایع نیروهای عملیات ویژه» به نمایش درآمده که می توان آن را مشابه نمایشگاه CES در دنیای فناوری به حساب آورد.


ویدیو : سوخت این موتورسیکلت همه چیز است!