سوختن یا ساختن! : نفت را باید شگفتی‌ساز نیم‌فصل نخست نامید. این تیم با تلفیقی ...


نفت را باید شگفتی‌ساز نیم‌فصل نخست نامید. این تیم با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه توانست هفته به هفته بهتر و روان‌تر بازی کرده و در نهایت هم از غفلت سایر مدعیان قهرمانی به سود خود استفاده کند. خبر ورزشی: نفت را باید شگفتی‌ساز نیم‌فصل نخست نامید. این تیم با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه توانست هفته به هفته بهتر و روان‌تر بازی کرده و در نهایت هم از غفلت سایر مدعیان قهرمانی به سود خود استفاده کند تا جایی که نیم‌فصل را با اختلاف یک امتیازی نسبت به صدرنشین در جایگاه دوم به پایان برد، نتیجه‌ای که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد اما علی منصوریان و شاگردانش با یکدلی و بازی‌های تاکتیکی مناسب فراتر از حد انتظار ظاهر شده و به این موفقیت رسیدند تا از این پس به چشم یک مدعی به آنها نگاه شود.

  نفتی‌ها علاوه بر ساختار تدافعی مناسب در بحث هجومی هم قابلیت‌های فراوانی دارند چون با فوتبال شناوری كه بازی می‌كنند مدافعان رقیب را دچار اشتباه كرده و ضربه نهایی را وارد می‌كنند.

با همین نقطه قوت حالا علی منصور، شاگردانش را به مصاف پرسپولیسی می‌فرستد كه بعد از برتری در دربی حساس پایتخت و صعود به نیمه‌نهایی جام‌حذفی امیدوار است روزهای طلایی‌‌اش را همچنان ادامه دهد. از خوش‌شانسی نفتی‌ها همین بس كه رقیب سرخپوش امروز باید در غیاب چندین مهره كلیدی و محروم به مصاف آنها برود در حالی كه آنها تمام نفرات خود را در اختیار دارند و مشكلی از این حیث ندارند.

حمید درخشان بعد از ماراتن 120 دقیقه‌ای دشوار برابر گل‌گهر در جام‌حذفی امروز باید بتواند شاگردانش را از محاصره آتش به سلامت خارج كند، آن هم با هزار و یك مشكل غیر قابل پیش‌بینی. غیبت نفراتی مثل بنگر، عالیشاه و از آنها مهم‌تر محمد نوری به عنوان قلب تپنده پرسپولیس قطعاً مشكلات فراوانی برای سرخپوشان و كادرفنی این تیم رقم خواهد زد چون با وجود این بازیكنان، درخشان در انتخاب تركیب اصلی‌‌اش با كمبودهایی روبه‌رو بود. بسیاری از طرفداران پرسپولیس امیدوارند نیم‌فصل دوم برای تیم‌شان روزهای خوبی در پی داشته باشد كه استارت این روزها می‌تواند از مصاف امروز با نفت زده شود.

غلامرضا رضایی مهاجم كهنه‌كار و سرعتی نفت با رسیدن به روزهای اوج، كلیدی‌ترین چهره تیمش قلمداد می‌شود به خصوص كه باید مقابل هم‌تیمی‌های سابقش بایستد. رضایی كه در پرسپولیس چندان به جایگاه واقعی‌‌اش نرسید امروز انگیزه‌های متفاوتی دارد و نگاه نفتی‌ها برای گلزنی به ساق‌های او است.

مهدی طارمی جوان نیز چهره اصلی پرسپولیس در مصاف امروز خواهد بود چون در غیاب نفرات سرشناس و محروم سرخپوشان این مهاجم بوشهری می‌تواند امید اول طرفداران برای عبور از آتش باشد. طارمی چه در دقایق حضورش در دربی و چه در بازی با گل‌گهر نشان داد در بهترین فرم خود قرار دارد و می‌تواند مهره‌ای قابل اتكا باشد.


ویدیو : سوختن یا ساختن!