سواستفاده جنسی از کودکان افغان : وزارت داخله افغانستان، گزارش نیویورک تایمز ...


وزارت داخله افغانستان، گزارش نیویورک تایمز در مورد سوءاستفاده جنسی پلیس محلی از کودکان را «کهنه» خواند. وزارت داخله افغانستان با انتشار یک خبرنامه، به گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد «سوءاستفاده جنسی از کودکان» در میان پلیس محلی افغانستان واکنش نشان داده است.



هفته نامه سلامت: وزارت داخله افغانستان، گزارش نیویورک تایمز در مورد سوءاستفاده جنسی پلیس محلی از کودکان را «کهنه» خواند. وزارت داخله افغانستان با انتشار یک خبرنامه، به گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد «سوءاستفاده جنسی از کودکان» در میان پلیس محلی افغانستان واکنش نشان داده است.

در خبرنامه این وزارت با اشاره به یکی از مصاحبه های افسران پیشین ارتش آمریکا با نیویورک تایمز آمده است: «نشر این مصاحبه که بر بنیاد خاطرات یک نظامی آمریکایی در زمان ماموریتش در افغانستان در سال 2011 استوار است، از یک سو به دلیل مورد و غیررسمی بودن مصاحبه شونده و از سوی دیگر به دلیل کهنه بودن معلوماتی که در آن ارائه شده، در شرایط کنونی موضوعیت ندارد.»

وزارت داخله افغانستان تاکید کرده سوءاستفاده جنسی در فرهنگ افغانستان عملی زشت تلقی می شود و اگر اسناد موثقی وجود داشته باشد، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

در گزارش نیویورک تایمز براساس «مصاحبه ها و اسناد دادگاه» آمده به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان از سوی فرماندهانشان دستور داده شده بود اگر شاهد حوادثی از قبیل سوءاستفاده کودکان از سوی نیروهای پلیس افغانستان و فرماندهان نظامی آنها بودند، حتی اگر این حوادث داخل پایگاه های نظامی هم رخ می داد، در آن دخالت نکنند.

نیویورک تایمز نوشته شماری از نیروهای آمریکایی که شاهد چنین حوادثی بودند یا در مورد آن شنیده و برای جلوگیری از آن دخالت کرده بودند، با برخوردهای انضباطی مواجه شدند.

در بخشی از گزارش، خبرنگار نیویورک تایمز با دان کوین، یک فرمانده پیشین نیروهای ویژه آمریکا که سال ها پیش یک فرمانده تحت حمایت آمریکا را در جنوب افغانستان به دلیل سوءاستفاده از یک پسربچه به عنوان برده جنسی و به زنجیر کشیدن او مورد ضرب و شتم قرار داده بود، صحبت کرده است.

کوین به نیویورک تایمز گفته است: «دلیلی که ما آنجا (افغانستان) بودیم، این بود که طالبان کارهای وحشتناکی علیه مردم انجام می داد و حقوق بشر را نقض می کرد اما ما به افرادی قدرت می دادیم که کارهای بدتر از طالبان انجام می دادند. این چیزی بود که ریش سفیدان روستا به من گفتند.»

نیویورک تایمز نوشته پس از این حادثه، ارتش آمریکا فرمانده کوین را برکنار و او را از افغانستان خارج کرد.

در ادامه گزارش، نیویورک تایمز با یک افسر پیشین نیروهای دریای آمریکا صحبت کرده که او هم در افغانستان مستقر بوده است. این افسر که نخواسته نامش فاش شود، گفته: «هدف اصلی نبرد با طالبان بود، نه جلوگیری از آزار و اذیت جنسی.»

در خبرنامه وزارت داخله افغانستان آمده: «سوءاستفاده جنسی کودکان نه تنها از لحاظ فرهنگی در افغانستان یک عمل زشت و مذموم است، بلکه در قوانین کشور نیز به عنوان جرمی که مجازات سنگینی در پی دارد، شناخته می شود و مسئولان پلیس ملی و محلی نیز مکلف اند از بروز آن در صفوف نیروهای پلیس جلوگیری کنند و عاملان آن را به دست قانون بسپارند.»

در همین حال وزارت دفاع آمریکا نیز به این گزارش نیویورک تایمز واکنش نشان داده و موجودیت سیاست نادیده گرفتن سوءاستفاده جنسی خردسالان از سوی نیروهای امنیتی افغان در ارتش آمریکا را رد کرده است.

جیف دیویز، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «من می توانم به شما اطمینان دهم که ما هیچ گاه چنین سیاستی نداشته ایم که به اعضای ارتش آمریکا یا پرسنل دولت آمریکا در خارج از این کشور دستور داده باشیم که سوءاستفاده های حقوق بشری را نادیده بگیرند. حوادثی که در این گزارش آمده، از نظر ما انزجارآور است.»


ویدیو : سواستفاده جنسی از کودکان افغان